Really Right Stuff

Discussies over statieven
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » do feb 07 2008 10:38 pm

Toch maar de sprong gewaagd en spulletjes besteld. Ik heb besloten het in gedeelten te doen, alles wat ik (denk) nodig te hebben in een keer bestellen, dat slaat wel een enorm gat in de begroting :shock:

Ik ben begonnen met een kantelkop, een clamp en 2 plaatjes ter vervanging van de standaard gemonsteerde objectief steunen. Ik had al een aluminium Manfrotto eenbeen en daarop wilde ik de snelkoppeling hebben.

Nu het pakje heeft maarliefst 9 dagen bij de douane op Schiphol gelegen :shock: Ze vroegen zich waarschijnlijk af voor wie die 'verdachte' beugeldingen wel niet waren. :wink:

De inhoud is netjes verzorgd en hoewel ik alle onderdelen los had besteld was de clamp al voorgemonteerd op het kantelstuk. Dit scheelde weer een trip naar de schuur :) Verder is alles voorzien van schroefjes en inbus sleuteltjes.

(vergeef mij de brakke platen, ben nog aan het oefenen met de P5100)

Afbeelding

De clamp en de 2 nieuwe voetjes

Afbeelding

De 200mm met de originele voet en de nieuwe ernaast

Afbeelding

De 200mm op de monopod volledig gemonteerd, de Manfrotto kantelstuk had ik er ook bij besteld.

Afbeelding

De 200-400 met nog gemonteerd de oude voet en de nieuwe ernaast (die is echt veel groter en steviger)

Afbeelding

De 200-400 gemonteerd op de monopod.

Afbeelding

Het materiaal voelt heel goed aan. Het is netjes gemaakt / gegoten en / of gefreest en daarna gelakt / gemoffeld. De steunen zijn flink groter dan de originele en met name bij de 200-400 vind ik dat erg prettig.

Kortom een geslaagde actie en tot op heden ben ik er wel happy mee. Van het weekend weer naar buiten met een beetje geluk dus dan kunnen we het in de praktijk eens gaan proberen :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Mark Meisner

Bericht door Mark Meisner » vr feb 08 2008 12:53 am

Ziet er erg gelikt uit, maar het zal wel wat duiten gekost hebben.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr feb 08 2008 8:56 am

Mooi spul hebben ze wel, maar die panokop is toch wel erg duur hoor vergeleken bij een manfrotto apparaat.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Statieven”