ben42 schreef:ReneG schreef:Ik zou voor de D7500 gaan. Jammer dat er geen grip op zit, maar verder in alle opzichten superieur aan de D7200.
Niet in alle opzichten, zelf noem je de grip al, verder wordt door veel mensen het tweede SD slot erg gewaardeerd. En op DXO komt de sensor er volgens mij ietsje beter uit. Maar zoals ik al aangaf speelt ook de prijs een belangrijke rol bij de keuze voor D7200 en D7500. Maakt de D7500 op dit moment het prijsverschil waar, dat zal verschillen van persoon tot persoon.
Klopt op zich, maar de sensor is maar een klein stukje van het hele verhaal. De D7500 heeft een aantal voordelen die ik belangrijker vind. Dat komt gedeeltelijk ook omdat ik vaak actie fotografeer, maar onder andere:
- Kantelbaar scherm
- Touchscreen (voor mij iets minder belangrijk)
- Betere AF (ik vond de D7500 aanmerkelijk beter reageren dan de D7200)
- Significant hogere FPS
- Bluetooth
- Veel meer video (voor mij niet belangrijk maar voor anderen wel)
- Toch wel wat beter native ISO bereik (grotere pixel area door de iets lagere resolutie)
Ja de D7200 sensor komt er iets beter uit qua dynamisch bereik en kleurdiepte, maar dat zijn resp. 0.6 en 0.2 verschil (op resp. 14 en 24). Maar dat is een dusdanig klein verschil dat ik zou zeggen dat wanneer dat een factor is, men dan beter naar een FX camera kan gaan kijken.