Tussenringen

Discussies over macro/micro objectieven
edwin1977

Bericht door edwin1977 » za jan 19 2008 7:53 pm

Vandaag bij Konijnenberg de 50mm 1.8D opgehaald. Daarbij heb ik ook gevraagd naar een tussenring voor deze lens. Daarop keken ze me een beetje raar aan :? De BR2A hadden ze daar niet en ze vroegen zich ook af of je ,door de lens om te draaien, het macro effect kan benaderen...

Daar stond ik dan weer een beetje raar van te kijken :?

Moet wel zeggen dat het de snelservicebalie was waar ik er naar vroeg.
Ik had geen zin om nog verdere navraag bij een verkoper te doen. Het was namelijk mudjemudje in de winkel, tja zaterdag :( (nog 23 wachtenden voor me).

nb: overigens niets ten nadele van Konijnenberg, heb enkel goede ervaringen met deze winkel.

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » za jan 19 2008 8:00 pm

Frederix schreef:
Jaap Driest schreef: Maar goed, we werken digitaal, dus een stuk of wat proefopnames dat deert ons niet.
:?: :?: :?:
Haha, tegen het zere been, Fred?
Sorry, ik moet natuurlijk zeggen: "Er schijnen Nikonistas te zijn die digitaal werken".
En natuurlijk kunnen Analogici ook proefopnames maken, maar die moeten dat eerst even wachten voor ze die kunnen beoordelen.

En bij Konijn moeten ze zich de ogen uit hun kop schamen.
Ik hoop maar dat het geen signaal is dat ze de weelde van hun succes niet kunnen dragen. Zo druk dat ze ondeskundig personeel moeten aannemen. En dan gaat het snel bergafwaarts. Ik rij echt alleen een uur met auto als ik 100% zeker weet dat ik door een vakman wordt geholpen en niet door een MBO-stagiair. (Niks ten nadele van stagiaires overigens)
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za jan 19 2008 8:19 pm

Jolanda schreef:dankjewel! Dat us snel. lijkt overtoom wel. Ik bedoeld eigenlijk de adressen via e-bay of HongKong.... Waren eerder topicjes over. Ik ga zelf nog wel even zoeken, voordat ik het topic compleet ga vervuilen. :oops:
Dat vervuilen valt wel mee hoor Jolanda :)
Als je een originele wilt hebben kun je bij Ebay zoeken op Nikon BR2A. DigitalRev heeft hem en dan ben je ongeveer €16 kwijt. Je kunt hem ook kopen bij Fotoshop Aalten, daar kost hij €12,50, dat is alleen een stevige plastic ring i.p.v. een metalen en niet origineel Nikon.

Ik heb die van mij ook via Ebay, heb er destijds wel €3 voor betaald, was een aanbieding. Je kunt het soms treffen, dat vind ik de charme van Ebay :D

Hier is nog een link naar een Ebay store, die verkoopt hem voor $7,95 en verzending is gratis! Ook een niet-originele trouwens.

http://cgi.ebay.com/52mm-macro-reverse- ... dZViewItem
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Knors

Bericht door Knors » zo jan 20 2008 12:03 am

Ja geweldig, Wat een uitkomst toch die digitale camera's!!.
Direct photoshoppen en niet eens hoeven wachten tot de films ontwikkeld en droog zijn laat staan ingescand om ze alsnog te kunnen gaan bewerken.
:!: :!: :mrgreen:

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di jan 22 2008 12:13 pm

Nou, heb me aangemeld bij Paypal en E-bay en vandaag deze ring besteld voor usd 7,99. Ben heel erg benieuwd of het lukt en de ring volgende week binnenvalt......

Groeten en bedankt voor alle hulp.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

rene

Bericht door rene » di jan 22 2008 9:01 pm

D-80's schreef:Alsjeblieft Jolanda,

http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=126&sg_id=1144

dit vind ik gaaf zeg, alleen zie ik dat het Omkeerring van 52mm betreft nu heb geen 52 maar nu heb ik een 18-50 mm Sigma Filter size 58,
55-200van Sigma size 55, dus gaat die 52 niet passen, is dit oplosbaar of zeg ik nu iets heel doms. Heb de D80 nog niet zo lang en ben erg nieuw haha dus zeg ik wat doms hoor ik het wel :lol:

Marco

Bericht door Marco » di jan 22 2008 9:17 pm

Jolanda schreef:Nou, heb me aangemeld bij Paypal en E-bay en vandaag deze ring besteld voor usd 7,99. Ben heel erg benieuwd of het lukt en de ring volgende week binnenvalt......

Groeten en bedankt voor alle hulp.
Jolanda
Dat gaat net niet lukken Jolanda, Paypal acceptatie duurt enkele dagen door het storten van de 2 controlebedragen op je rekening. Daarbij duurt versturen vanuit het buitenland ook nog even, daar meestal gewone post gebruikt wordt voor dit soort artikelen. Ik denk eerder eind volgende week :)

groet,
Marco

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di jan 22 2008 9:25 pm

Je moet een omkeerring hebben, die dezelfde maat heeft als je objectief, in jouw geval dus 55 en 58 mm. Een step down ring kan ook, maar ik zou niet weten of dat werkt.

Bij Fotoshop Aalten kun je ze bestellen, €12,50.

rene

Bericht door rene » di jan 22 2008 9:29 pm

Oke dus dan zou ik eerst een stepdown ring van 55 naar 52 erop moeten zetten en daarna de omkeerring. Jammer dat je niet weet of dat werkt, misschien iemand anders ?
Alvast bedankjewel :)

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di jan 22 2008 9:33 pm

[quote="Marco Handgraaf
Dat gaat net niet lukken Jolanda, Paypal acceptatie duurt enkele dagen door het storten van de 2 controlebedragen op je rekening. Daarbij duurt versturen vanuit het buitenland ook nog even, daar meestal gewone post gebruikt wordt voor dit soort artikelen. Ik denk eerder eind volgende week :)

groet,
Marco[/quote]

Als ze hem via dezelfde Ebaywinkel heeft als ik heeft ze hem inderdaad binnen een week. Dat met de Paypal bedragen is alleen nodig als je een gecontroleerd account wil.

JGVilla
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JGVilla » di jan 22 2008 9:58 pm

Een andere maat omkeerring met een Nikon F-mount wordt denk ik lastig.
Die omkeerring die je hebt is echter uitstekend.
Nu alleen nog een stepdown ring van 58 naar 52 mm en het werkt.
Neem wel een metalen ring ipv één van plastic. Die plastieken willen nog wel eens breken.
En met een zware lens er op is dat denk ik een minder leuke ervaring.
Ik koop die ringen zelf in the USA maar dan moet je met credit card betalen.
Dat is dacht ik gelezen te hebben niet jouw bedoelng.
Dus even zoeken op Ebay naar een Hong Kong Chinees.

Succes

-Jan-

GdP

Bericht door GdP » di jan 22 2008 10:02 pm

rene schreef:
D-80's schreef:Alsjeblieft Jolanda,

http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=126&sg_id=1144

dit vind ik gaaf zeg, alleen zie ik dat het Omkeerring van 52mm betreft nu heb geen 52 maar nu heb ik een 18-50 mm Sigma Filter size 58,
55-200van Sigma size 55, dus gaat die 52 niet passen, is dit oplosbaar of zeg ik nu iets heel doms. Heb de D80 nog niet zo lang en ben erg nieuw haha dus zeg ik wat doms hoor ik het wel :lol:
René een zoomobjectief achterstevoren op je camera, dat wordt niets.
Mijn ervaring is dat de meeste zoomobjectieven geen behoorlijk beeld opleveren.

René een vraag stellen is niet dom. Een vraag niet stellen, dat is pas dom. :roll:

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » di jan 22 2008 10:06 pm

Mijn PayPal al enige tijd geleden in orde gemaakt. Leek me wel handig om dat maar eens goed te regelen, dus de acceptatietijd daarvan heb ik al achter de rug.

Was wel even alles goed doornemen, maar het leuke was inderdaad dat er geen verzendkosten bijkwamen. In totaal dus usd 7,99! Dus bedankt nog Riemke voor de tip!

Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.

rene

Bericht door rene » di jan 22 2008 11:25 pm

Oke gerrit dus ik kan beter mijn centen in de zak houden en doorsparen voor een micro lens. :) Dankje wel voor de snelle reacties

koenkuipers

Bericht door koenkuipers » di jan 22 2008 11:44 pm

Ik heb vorige week ook via Ebay en met Paypal mijn ringen gekocht...
Ik heb vorige week Zaterdag de ringen op Ebay gevonden, meteen met Paypal aangevraagd en dergelijke...
Dinsdag was m'n Paypal voor elkaar, kon ik bestellen, afgelopen Zaterdag had ik alles binnen!

Dus ook als je nog geen account hebt bij Paypal, kan je het gewoon binnen een week binnenshuis hebben...
(Mijn pakket kwam overigens volgens mij uit HongKong)

Plaats reactie

Terug naar “Macro/micro objectieven”