Op weg naar de 50mm..
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
In beginsel veel te veel geld vragen voor een product is ook niet echt netjes te noemen. Ik vertel bijna altijd wat het product op internet kost en vraag of zij het ook in de buurt van die prijs willen/kunnen verkopen Komen ze mij dan niet voldoende toegemoed verlaat ik ook vrolijk zwaaiend de winkel en ja dat doe ik ook bij de mediamarkt.MEMENTO schreef:Ik vind dat als je de lens op internet koopt, je hem daar ook moet uitproberen. Gebruik maken de service van de winkel en vervolgens vriendelijk zwaaiend naar buiten huppelen is niet netjes.
Luc.
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Memento, daar ben ik het niet mee eens. Vind het wel knap dat ik een lens via Internet kan uitproberen.MEMENTO schreef:Ik vind dat als je de lens op internet koopt, je hem daar ook moet uitproberen. Gebruik maken de service van de winkel en vervolgens vriendelijk zwaaiend naar buiten huppelen is niet netjes.
Mijn body en lens heb ik wel in de winkel gekocht omdat ze mee een sterke aanbieding deden maar 139 euro vind ik echt te veel geld!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Vind het toch super dat jij dit zo goed onder de knie hebt...pppffffOpgezetfan schreef:Maud, in het oceanium is je 50 mm f/1,8 te lang qua mm. Daar is het echt donker en zal je daar eigenlijk alleen met een groothoek en hoge ISO's uit de hand kunnen fotograferen (je mag niet flitsen daar). Hij is idd lichtsterk die f/1,8, maar tegelijkertijd is het wel weer iets langer dan 18 mm
(vuistregel: gebruik als minimale sluitertijd voor uit de hand fotograferen 1/mm dus bij 20 mm 1/20e en bij 100 mm dus 1/100e (gebaseerd op 35 mm FF dus bij een cropcam vermenigvuldig de mm met 1,5)
Heb foto's gemaakt, ging goed maar vond ze elke keer toch wat te licht, had ook uitgebeten stukken. Zag op het einde pas waar ik nog meer naar had moeten kijken

Probeer morgen nog dit wat te kunnen op poetsen maar ben bang van niet..
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Om te zien of ik ECHT zo'n objectief wil kopen..GdP schreef:Waarom zou je z’n objectief eerst willen proberen? Hij doet het heus wel!
Dat is toch niet raar?!?!
Ok. Maar stél nou dat je de lens niets had gevonden. Bijvoorbeeld te weinig bereik. Dan had je dit ontdekt tijdens het proberen van de lens. Om vervolgens een 85 mm 1.8 te testen die wél aan je eisen voldoet. Dit scheelt een miskoop van ruim honderd euro. En wat ben je goedkoper uit op internet inclusief verzendkosten?Maud schreef:Memento, daar ben ik het niet mee eens. Vind het wel knap dat ik een lens via Internet kan uitproberen.MEMENTO schreef:Ik vind dat als je de lens op internet koopt, je hem daar ook moet uitproberen. Gebruik maken de service van de winkel en vervolgens vriendelijk zwaaiend naar buiten huppelen is niet netjes.
Mijn body en lens heb ik wel in de winkel gekocht omdat ze mee een sterke aanbieding deden maar 139 euro vind ik echt te veel geld!
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Ben ongeveer 20 euro goedkoper uit op Internet. Je hebt ook net wat goedkopere aanbieders maar gemiddeld 20 euro..
Daarom wil ik wel in de winkel zaken uitproberen en als ze een goede prijs hebben ga ik de koop ook het liefst in de winkel aan. Maar vergelijken is tegenwoordig nodig!
Daarom wil ik wel in de winkel zaken uitproberen en als ze een goede prijs hebben ga ik de koop ook het liefst in de winkel aan. Maar vergelijken is tegenwoordig nodig!
Maud ik vind het niet raar.Maud schreef:Om te zien of ik ECHT zo'n objectief wil kopen..GdP schreef:Waarom zou je z’n objectief eerst willen proberen? Hij doet het heus wel!
Dat is toch niet raar?!?!
Ik denk dat ik daar wat directer in ben. Ik koop hem, of ik koop hem niet. En die beslissing heb ik al genomen voordat ik de winkel instap.
Maar we zijn niet allemaal hetzelfde.

GdP schreef: Ik denk dat ik daar wat directer in ben. Ik koop hem, of ik koop hem niet. En die beslissing heb ik al genomen voordat ik de winkel instap.

Maar goed, terug naar de 50mm. Het wordt echt tijd voor een aparte rubriek voor dit objectief.......
- Jaap Driest
- Forumlid
- Contacteer:
Nou, ik zou ook wel een topic willen over ethische vragen rondom internet vs echte-mensen-winkel. Maar dat wordt dan wel een politiek topic over het leven zelf, dus ik weet niet of Onno en Roel daar zin in hebben.
In essentie gaat het om pakken-wat-je-pakken-kan tegenover solidariteit.
En dit is en blijft tenslotte een Nikon-forum; dus om nou te zeggen dat zo'n onderwerp Nikon-relevant is.... Ehhh, nee.
En dit is en blijft tenslotte een Nikon-forum; dus om nou te zeggen dat zo'n onderwerp Nikon-relevant is.... Ehhh, nee.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Jaap Driest schreef:Nou, ik zou ook wel een topic willen over ethische vragen rondom internet vs echte-mensen-winkel. Maar dat wordt dan wel een politiek topic over het leven zelf, dus ik weet niet of Onno en Roel daar zin in hebben.

- Jaap Driest
- Forumlid
- Contacteer: