eerste hdr foto
Re: eerste hdr foto
Dit kan toch ook zonder HDR?ruud schreef:ben vandaag op mijn vrije dag is op pad gegaan om een hdr foto te maken.
was dit al langer van plan maar de foto`s van kvp hier op het forum gaven toch wel de doorslag.
dus bij deze mijn eerste hdr foto vanmiddag gemaakt niet ver bij mijn huis vandaan.
foto gemaakt met de D300 met sigma 10/20 erop.
gr. ruud
normale foto
hdr
Ik heb analoog ook wel eens lastige negatieven. Ik maak dan 2 of 3 scans die allemaal een deel van het negatief goed weergegeven en plak deze dan overelkaar heen en haal bepaalde delen van de foto weg, zodat alleen de juiste delen over blijven. Is dat dan analoge HDR??
Re: eerste hdr foto
Nee, dat is LDR. Low/Limited Dynamic Range...Frederix schreef:Dit kan toch ook zonder HDR?ruud schreef:ben vandaag op mijn vrije dag is op pad gegaan om een hdr foto te maken.
was dit al langer van plan maar de foto`s van kvp hier op het forum gaven toch wel de doorslag.
dus bij deze mijn eerste hdr foto vanmiddag gemaakt niet ver bij mijn huis vandaan.
foto gemaakt met de D300 met sigma 10/20 erop.
gr. ruud
normale foto
hdr
Ik heb analoog ook wel eens lastige negatieven. Ik maak dan 2 of 3 scans die allemaal een deel van het negatief goed weergegeven en plak deze dan overelkaar heen en haal bepaalde delen van de foto weg, zodat alleen de juiste delen over blijven. Is dat dan analoge HDR??
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik vind het eigenlijk een beetje een goedkoop truukje die overdreven HDR plaatjes. Dat verveelt snel. Terwijl er ook best andere leuke dingen te doen zijn met de techniek. Mijn voorkeur gaat dan ook duidelijk uit naar foto twee. Maar het subtielere effect van die tweede foto krijgt het wel heeeeel moeilijk zo net boven al die bonte kleuren van nummer drie.