Als je juist de accu in de grip voorrang geeft (en die in de cam meer als reserve ziet) hoef je deze alleen maar bij te laden. Koop nog een derde accu, blijft die in de cam (de reserve!) nog langer zitten!Wat betreft die accu's gewoon 1 in de cam en 1 in de grip en in het menu aangeven dat de accu in de cam voorrang krijgt
Wel of geen grip kopen voor D300
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Nou nou zeg........
Jullie maken met het niet gemakelijk hoor
Denk dat ik eerst maar eens de grip ga proberen...
Wie o wie voelt zich geroepen om zijn grip voor de D300 tien minuten uit te lenen.
Je krijgt dan van mij een bak koffie of wat anders te drinken en ik grijp dan even je grip vast.
Woon zelf in Roosendaal maar eventueel ergens naar toe komen is ook geen probleem. (koffie geven wordt dan wel een probleem
)
Mocht je je grip willen verkopen........ Neem kontakt met me op.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Jullie maken met het niet gemakelijk hoor

Denk dat ik eerst maar eens de grip ga proberen...
Wie o wie voelt zich geroepen om zijn grip voor de D300 tien minuten uit te lenen.
Je krijgt dan van mij een bak koffie of wat anders te drinken en ik grijp dan even je grip vast.
Woon zelf in Roosendaal maar eventueel ergens naar toe komen is ook geen probleem. (koffie geven wordt dan wel een probleem

Mocht je je grip willen verkopen........ Neem kontakt met me op.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Gezien alle berichten: kopen die grip! (tenminste als je het geld er voor over hebt.
Ik woon (helemaal) in Roermond.
11 min. vasthouden + een kop koffie mag bij mij ook.
De grip heb ik gekocht in Capelle aan den IJssel bij Kamera Express, volgens mij mag je hem/haar daar ook vasthouden.
Ik woon (helemaal) in Roermond.

11 min. vasthouden + een kop koffie mag bij mij ook.
De grip heb ik gekocht in Capelle aan den IJssel bij Kamera Express, volgens mij mag je hem/haar daar ook vasthouden.
www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Misschien surrogaat, maar wel dichtbij. Ik woon in Breda en je mag best mijn D200 met grip vast komen houden. Hij kan er ook af, zodat je het verschil kunt voelen. Het zal zeker anders zijn dan de D300 omdat de MB-D200 van plastic is en de MB-D10 voor de D300 van metaal.
Zelf wil ik niet meer zonder grip, behalve op vakanties, waar de camera 14 uur per dag meegaat en gewicht een serieus issue is. Buiten de vakaties komt de grip niet van de camera.
Groeten,
Marnix
Zelf wil ik niet meer zonder grip, behalve op vakanties, waar de camera 14 uur per dag meegaat en gewicht een serieus issue is. Buiten de vakaties komt de grip niet van de camera.
Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
De keuze is simpel lijkt me. Als je nu het gevoel hebt dat je te weining grip hebt, dan koop je er een. Als je nu vindt dat je D300 er een betje iel uitziet, dan koop je er ook een.
Als je nu tevreden bent met de grip en de looks, dan spaar je nog even door voor een leuk extra objectief of zo.
Behalve voor de looks en de grip is zo'n MB10 een onzinnig ding. Die paar beelden per seconde meer (als je de extra accu en klepje er ook nog bij neemt) merk je toch niet en verder kom je met een paar extra accu's (1 of 2) een heel eind.
Succes !
Als je nu tevreden bent met de grip en de looks, dan spaar je nog even door voor een leuk extra objectief of zo.
Behalve voor de looks en de grip is zo'n MB10 een onzinnig ding. Die paar beelden per seconde meer (als je de extra accu en klepje er ook nog bij neemt) merk je toch niet en verder kom je met een paar extra accu's (1 of 2) een heel eind.
Succes !
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik was de extra afdrukknop op de grip van de D200 gewend, dus heb ik bij de D300 helemaal niet getwijfeld.
Voordelen:
-Extra afdrukknop, heel belangrijk als je veel in portret schiet.
-Meer grip, fijn voor mijn grote handen .
-Extra batterij, lang niet zo belangrijk voor de D300 als voor de D200.
-8fps ipv 6fps, werkt alleen met grip
Nadelen:
-Als je de batterij in de body moet verwisselen dan moet de grip eraf, maar je kunt de voorkeur voor de grip-batterij instellen, zodat je maanden met dezelfde lading in de batterij kunt doen (na twee maand was de accu in de body bij mij nog halfvol, maar ik had de accu in de grip wel geregeld opgeladen) Hoe vast ik de grip ook op de D300 zet, hij blijft makkelijk los te draaien, dat was bij de D200 heel anders, dus losdraaien wordt het probleem niet.
-Camera wordt wat groter en zwaarder, maakt mij niks uit YMMV
Opmerkingen
-Combinatie werkt ook met een accu alleen in de grip
-De 8fps doet het ook met penlites en niet alleen met en dure batterij
Voordelen:
-Extra afdrukknop, heel belangrijk als je veel in portret schiet.
-Meer grip, fijn voor mijn grote handen .
-Extra batterij, lang niet zo belangrijk voor de D300 als voor de D200.
-8fps ipv 6fps, werkt alleen met grip
Nadelen:
-Als je de batterij in de body moet verwisselen dan moet de grip eraf, maar je kunt de voorkeur voor de grip-batterij instellen, zodat je maanden met dezelfde lading in de batterij kunt doen (na twee maand was de accu in de body bij mij nog halfvol, maar ik had de accu in de grip wel geregeld opgeladen) Hoe vast ik de grip ook op de D300 zet, hij blijft makkelijk los te draaien, dat was bij de D200 heel anders, dus losdraaien wordt het probleem niet.
-Camera wordt wat groter en zwaarder, maakt mij niks uit YMMV
Opmerkingen
-Combinatie werkt ook met een accu alleen in de grip
-De 8fps doet het ook met penlites en niet alleen met en dure batterij
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Als de grip eronder zit dan heb je pas écht een camera in je handen.
Ik wil hem niet missen, NEVER.
Gr Kees
Ik wil hem niet missen, NEVER.
Gr Kees
Laatst gewijzigd door KvP op ma feb 11 2008 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik nietMisschien haal ik hem er dan ook vanaf

Ik schiet juist betere foto's met... , heeft misschien met die kolenschoppen te maken

Op E-bay kom ik ze voor 1 eur/dollar tegen. Misschien intressant voor een inkoopactie.MvBoetzelaer schreef:Tsja, dat klepje is dus wereldwijd niet leverbaar, dus er zijn nauwelijks mensen die daadwerkelijk 8 fps schieten met hun D300.Matchless schreef:(als je de extra accu en klepje er ook nog bij neemt)
Groeten!
Marnix

- wim
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Eigenlijk heb ik alleen bij Roelof iets gelezen over de extra ontspanknop. Terwijl daar juist een belangrijk voordeel zit. Als ik een hele avond een concert fotografeer, merk ik niet eens meer of ik de camera in portretstand heb of normaal, zo snel en automatisch wisselt dat in je handen met een grip. Ik heb de extra batterij dan ook hard nodig, maar onder normale omstandigheden is dat minder belangrijk.
Ik heb 5 bodies met grip en 1 zonder (en die gebruikt mijn vrouw nu)
Ik heb 5 bodies met grip en 1 zonder (en die gebruikt mijn vrouw nu)
Ik heb sinds enkele weken ook een MB-D10 erop zitten en dit bevalt me echt stukken beter. Ik heb opzich niet hele grote handen maar het houd gewoon veel makkelijker vast. Meer stabiliteit, meer accuvermogen en die extra ontspan knop is wel fijn(alleen wel erg gevoellig).
Ik zou het gewoon doen, het is echt super fijn.
Ik zou het gewoon doen, het is echt super fijn.