vergelijking aantal kliks

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » za feb 16 2008 12:30 pm

Ja ik heb daar ook allemaal over zitten denken en de aanschaf van een set.
Maar ik heb natuurlijk al een paar lenzen bij mijn Nikon aangeschaft.
Het is wel zonde voor alle spullen die ik al gespaard heb..
En de Nikon camera bevalt me verder prima. Op de snelheid na dan.
Een statief heb ik ook. Die hoef ik niet meer aan te schaffen.

Leuk dat jullie zo meedenken !! Ja als ik overstap op canon dan ga ik natuurlijk ook naar het canon forum :)
NAS Buikpijn

GdP

Bericht door GdP » za feb 16 2008 1:35 pm

Nicole schreef:Ja als ik overstap op canon dan ga ik natuurlijk ook naar het canon forum :)

:shock: :shock: :shock:

benikon

Bericht door benikon » za feb 16 2008 1:53 pm

Ja als ik overstap op canon dan ga ik natuurlijk ook naar het canon forum
als je die keus maakt zul je nikon spullen moeten verkopen, en daar zal je moeten inleveren(qua prijs c.q. restwaarde). wat je dan extra moet neerleggen voor een canon outfit heb je misschien ook een fijne nikonbody voor en kan je lekker bij ons blijven :roll:
gr ben

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » za feb 16 2008 2:58 pm

Nicole,

Je moet onderscheid maken tussen het aantal beelden per seconde en het aantal beelden dat in het geheugen kan worden opgeslagen (bij continue instelling). Vooral de buffercapaciteit van de D70 kan voor jou aan de lage kant zijn (NEF: ongeveer 4 opnamen). Als de buffer vol is duurt het even voordat alle foto's naar de geheugenkaart zijn geschreven. Pas daarna kun je weer de volgende opname maken. Bij camera's als de D300 is dat buffergeheugen aanzienlijk groter.

Het maximum aantal beeldjes per seconde is ook afhankelijk van de camera; D70 max. 3/sec, D300 6-8/sec. Je moet je alleen niet blindstaren op dat aantal beeldjes/sec; timing blijft het belangrijkste. Ook een hoge opnamesnelheid is geen garantie dat het juiste ogenblik wordt gevangen. Hoewel ik al jaren werk met camera's die een hoge snelheid aankunnen (F4s, F100, D2x, D300) gebruik ik deze zelden op de allerhoogste snelheid. In het analoge tijdperk was dat helemaal belangrijk, omdat een filmpje van 36 opnamen bij 6 beelden/sec wel erg snel vol is. Dus: een hogere beeldsnelheid kan aantrekkelijk zijn, maar een goede timing blijft het belangrijkste. Een behoorlijke geheugenbuffer is altijd belangrijk, om niet op het "moment supreme" met een "dode" camera in de hand te staan.

Hopelijk heb je hier wat aan...
Jur

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”