Bericht
door soulpic » do feb 28 2008 6:56 pm
@ Chip:
De foto mankeert bij mij technisch gezien niks (qua belichting) Compositie is een kwestie van smaak (eigen inbreng van vormgeven, die je alleen op je eigen manier kunt doen. Anders breng je er niks "eigen" aan) En als een mening op kwestie van smaak berust is, ga ik (sorry) niets aan de foto veranderen of de volgende keer anders doen.
Of ik moet er zelf precies 't zelfde over denken. Dit heeft niks te maken met jullie adviezen/tips niet te aan te nemen. Maar het gaat dan dus om smaak, en aangezien iedereen een andere smaak heeft, is het onbegonnen werk om in een foto alle smaken te weergeven.
Er zijn hier heel veel mensen die fototechnisch gezien allemaal goede platen maken, maar waarbij het me bij de meeste visueel / compositie / onderwerp het idee achter de foto me niet boeit.
Op een paar leden na, vind ik het ongeveer allemaal een beetje standaardfoto's. Mijn shots zijn technisch (ben ik het ook mee eens) gezien lang niet allemaal OK. Maar qua compositie / kleurgebruik en inzicht vind ik het niet dramatisch slecht.
Ik probeer hier geen discussie mee te beginnen, dit is mijn mening/smaak.
@ GdP:
Je leest niet goed wat ik schrijf, ik probeer de foto niet goed te praten.
Want ten eerste vind ik het zelf een redelijke plaat voor een beginner, dus hoef ik voor mijn gevoel niets goed te praten.
Ik probeer alleen aan te geven dat als een foto persoonlijk voor jezelf geslaagd is (waarin je je eigen doelen hebt gesteld) de foto dan ook geslaagd is. Wat anderen er dan ook van mogen zeggen.
"Imagination is far more important than knowledge"