Landschap Belfeld (ik blijf proberen)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » wo feb 27 2008 9:59 pm

Toch vind ik de bewerkingen wat hebben.
Misschien omdat ik persoonlijk een beetje van overdreven of over the top beelden houd.

@ Frederix:

Dankje, nu vind ik de foto zelf ook prettiger om na te kijken.
Ik heb er een beetje op verder bewerkt (alleen lucht) die mocht van mij toch nog wat dramatischer.

Afbeelding

Misschien nog een tikkeltje teveel.
"Imagination is far more important than knowledge"

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo feb 27 2008 10:14 pm

Het spijt me, deze foto kan mij niet boeien.......
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Frederix

Bericht door Frederix » wo feb 27 2008 10:19 pm

soulpic schreef:Toch vind ik de bewerkingen wat hebben.
Misschien omdat ik persoonlijk een beetje van overdreven of over the top beelden houd.

@ Frederix:

Dankje, nu vind ik de foto zelf ook prettiger om na te kijken.
Ik heb er een beetje op verder bewerkt (alleen lucht) die mocht van mij toch nog wat dramatischer.

Afbeelding

Misschien nog een tikkeltje teveel.
Ik had de horizon een stuk lichter gemaakt en kleurverzadiging teruggeschroefd om middels kleurperpectief wat diepte in deze foto te maken. Dat effect is door jouw bewerking ongedaan gemaakt. Persoonlijk vind ik dat jammer.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo feb 27 2008 10:38 pm

soulpic schreef:Toch vind ik de bewerkingen wat hebben.
Dat idee heb ik ook. :oops:

Ik denk alleen dat je het niet echt mogelijk is van een op zich saaie foto door wat digitale fratsen uit te halen iets boeiends te maken.

Verbeteren is echter wel prima mogelijk. De uitsnede verbeteren is het eerste (dat had Frederix volgens mij ook al gedaan) dat ik altijd doe. Dat had hier ook een grotere impact gehad dan het over-the-top maken van de foto.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » do feb 28 2008 7:13 am

@ Frederix:

Ik heb alleen aan de lucht gephotoshopt na jouw bewerking.
Niets van je is weggehaald e.d. Dat het effect minder is geworden omdat ik de lucht wat opgeschroeft heb is een tweede.

Ik heb die foto geschoten met vooraf de intensie om in photoshop de wolken nadrukkelijk naar voren te laten komen, in een ietwat dramatische sfeer.

@ Chip:

Ik vind het zelf ook geen bijzondere foto (niet echt 'n onderwerp of idee erachter) maar 't was m'n idee om fototechnisch gezien een redelijke foto te maken en die achteraf te bewerken. Als dat voor mijn gevoel is gelukt, maakt 't voor mij een "geslaagde" foto.

Frederix

Bericht door Frederix » do feb 28 2008 8:25 am

soulpic schreef:@ Frederix:

Ik heb alleen aan de lucht gephotoshopt na jouw bewerking.
Niets van je is weggehaald e.d. Dat het effect minder is geworden omdat ik de lucht wat opgeschroeft heb is een tweede.
Dát was nu juist de kern van mijn opmerking . . . . . . . . . :shock:

GdP

Bericht door GdP » do feb 28 2008 8:28 am

soulpic schreef:Ik vind het zelf ook geen bijzondere foto (niet echt 'n onderwerp of idee erachter) maar 't was m'n idee om fototechnisch gezien een redelijke foto te maken en die achteraf te bewerken. Als dat voor mijn gevoel is gelukt, maakt 't voor mij een "geslaagde" foto.

Een slechte foto kan je met geen duizend woorden goed praten!

palone

Bericht door palone » do feb 28 2008 8:42 am

De foto doet mij ook weinig. Ik kan me er niet iets bij bedenken waardoor het me interesseert. Wellicht had je meer naar links moeten gaan staan, dan waren de paaltjes zowel links als rechts in een trechter naar elkaar toegelopen (waardoor je meer diepte krijgt).
Is het "origineel" wel gecropped ?

gr,

Patrick

De Put

Bericht door De Put » do feb 28 2008 8:57 am

Ik vind het een leuke poging om met verschillende bewerkingen drie keer een ander beeld te laten ontstaan. Ik mag zelf ook nog erg graag zo oefenen.
Probleem is echter dat je wel heel erg je best moet doen om van een matige foto een geweldige bewerkte plaat te maken.
Ik vind het persoonlijk de z/w omzetting helemaal zo gek nog niet alleen ben je veel te veel detail verloren.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do feb 28 2008 10:15 am

soulpic schreef: @ Chip:

Ik vind het zelf ook geen bijzondere foto (niet echt 'n onderwerp of idee erachter) maar 't was m'n idee om fototechnisch gezien een redelijke foto te maken en die achteraf te bewerken. Als dat voor mijn gevoel is gelukt, maakt 't voor mij een "geslaagde" foto.
Ik vind dit zelfs fototechnisch een knudde-foto. Als je nu eerst eens een goede foto maakt, en er dàn mee gaat spelen, kan er misschien zinnig commentaar gegeven worden.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

anton1951

Bericht door anton1951 » do feb 28 2008 3:45 pm

Het blijft allemaal een kwestie van smaak en daardoor is het allemaal heel betrekkelijk. Zelf vind ik bijv. dat je compositie goed is, vooral doordat je ogen langs het hekwerk kunt laten gaan krijg hierdoor een mooie dieptewerking. Helaas zijn het de lichtverhoudingen die de foto minder geslaagd maken. (mijn smaak slechts). Bewerkingen vind ik zelf wel leuk maar eigenlijk altijd minder overkomen dan het origineel. Jammer dat er veel gereageerd wordt vanuit (alleen) een negatieve benadering....
Groet van Anton.

De Put

Bericht door De Put » do feb 28 2008 3:53 pm

anton1951 schreef:Jammer dat er veel gereageerd wordt vanuit (alleen) een negatieve benadering....
Groet van Anton.
Eens!

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » do feb 28 2008 6:56 pm

@ Chip:

De foto mankeert bij mij technisch gezien niks (qua belichting) Compositie is een kwestie van smaak (eigen inbreng van vormgeven, die je alleen op je eigen manier kunt doen. Anders breng je er niks "eigen" aan) En als een mening op kwestie van smaak berust is, ga ik (sorry) niets aan de foto veranderen of de volgende keer anders doen.
Of ik moet er zelf precies 't zelfde over denken. Dit heeft niks te maken met jullie adviezen/tips niet te aan te nemen. Maar het gaat dan dus om smaak, en aangezien iedereen een andere smaak heeft, is het onbegonnen werk om in een foto alle smaken te weergeven.

Er zijn hier heel veel mensen die fototechnisch gezien allemaal goede platen maken, maar waarbij het me bij de meeste visueel / compositie / onderwerp het idee achter de foto me niet boeit.
Op een paar leden na, vind ik het ongeveer allemaal een beetje standaardfoto's. Mijn shots zijn technisch (ben ik het ook mee eens) gezien lang niet allemaal OK. Maar qua compositie / kleurgebruik en inzicht vind ik het niet dramatisch slecht.
Ik probeer hier geen discussie mee te beginnen, dit is mijn mening/smaak.

@ GdP:

Je leest niet goed wat ik schrijf, ik probeer de foto niet goed te praten.
Want ten eerste vind ik het zelf een redelijke plaat voor een beginner, dus hoef ik voor mijn gevoel niets goed te praten.
Ik probeer alleen aan te geven dat als een foto persoonlijk voor jezelf geslaagd is (waarin je je eigen doelen hebt gesteld) de foto dan ook geslaagd is. Wat anderen er dan ook van mogen zeggen.

CorH

Bericht door CorH » do feb 28 2008 7:08 pm

Ik denk dat als meerdere mensen hetzelfde zeggen het verstandig is om daar aandacht aan te schenken. Als je dat niet doet vraag ik me af waarom je dan foto's op het forum zet.

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » do feb 28 2008 7:11 pm

De foto's zijn bijna allemaal door de leden beoordeeld op smaak.
Iedereen heeft een andere smaak, hoe moet ik dan ooit in hemelsnaam ieders smaak toepassen in een foto?

Gesloten

Terug naar “Foto presentaties”