turnwedstrijden
- Maud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Knappe actieplaten hoor Nicole! In zo'n hal altijd rot licht maar complimenten. Probeer de platen inderdaad na te bewerken wbt croppen en je krijgt hele fraaie platen!
Gr.
Maud
Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik vind het prima platen, petje af. Maak zelf ook veel foto's van judo wedstrijden en weet wat het betekend om onder slechte lichtomstandigheden, tussen het publiek op een grote afstand foto's te maken van bewegende sporters en dan ook nog rekening te moeten houden met het juiste moment.....valt niet mee... Kortom toppie! Overigens gebruik ik tegenwoordig zo'n eenpootstatief en dat is erg prettig....
Gr Snadaa
Gr Snadaa
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Helaas deze keer geen 'showcase' niveau m.i. (maar dat was in je openingszin al te lezen).
Vindt de foto's een registratie van momenten. Leuk en leerzaam cq. ervaring voor jezelf.
Maar niet meer dan dat.
Teveel storende achtergronden (reclameborden, jury, andere turnsters).
Voor mooie platen wil ik eigenlijk alleen de turnster in beeld en/of turnster met een jury op de achtergrond (op dezelfde hoogte)..
#2 uit de eerste serie en #4 uit de tweede zie ik dan het liefste (bij #2 de bovenste rand wegsnijden) en iets verscherpt.

Vindt de foto's een registratie van momenten. Leuk en leerzaam cq. ervaring voor jezelf.
Maar niet meer dan dat.
Teveel storende achtergronden (reclameborden, jury, andere turnsters).
Voor mooie platen wil ik eigenlijk alleen de turnster in beeld en/of turnster met een jury op de achtergrond (op dezelfde hoogte)..
#2 uit de eerste serie en #4 uit de tweede zie ik dan het liefste (bij #2 de bovenste rand wegsnijden) en iets verscherpt.

Helaas kon ik alleen maar van bovenaf schieten. Ik zou liever van een ander standpunt willen fotograferen maar hier had ik helaas geen keuze.
De reclame borden vind ik zelf ook erg storend. Vooral de vlaggen die rommelig langs de kanten hangen vind ik helemaal nix.
Het was de eerste keer met de Nikon D300 en de eerste keer in een binnen hal. En geen passende lens. Ik denk dat er ook niet meer uit te halen is dan deze prents. Alleen het bewerken is even snel gedaan.. Daar zou ik normaal gesproken meer tijd in steken,
Bedankt voor jullie reacties en Tips..
Er zaten ook mensen van de krant maar kon niet zien welke lens ze gebruikte het was in iedergeval niet de 70-200 wat ik zou verwachten.
De reclame borden vind ik zelf ook erg storend. Vooral de vlaggen die rommelig langs de kanten hangen vind ik helemaal nix.
Het was de eerste keer met de Nikon D300 en de eerste keer in een binnen hal. En geen passende lens. Ik denk dat er ook niet meer uit te halen is dan deze prents. Alleen het bewerken is even snel gedaan.. Daar zou ik normaal gesproken meer tijd in steken,
Er zaten ook mensen van de krant maar kon niet zien welke lens ze gebruikte het was in iedergeval niet de 70-200 wat ik zou verwachten.
NAS Buikpijn
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik gebruik de 80-200 prima objectief...wellicht de beste, die vr heb je toch niks aan bij bewegende objecte en hoge sluitertijden...Nicole schreef:Helaas kon ik alleen maar van bovenaf schieten. Ik zou liever van een ander standpunt willen fotograferen maar hier had ik helaas geen keuze.
Nicole,
Mooie foto's in moelijk licht!
Ik zelf zou toch proberen een lager standpunt te zoeken, zodat de dames meer 'vliegen'.
Zoals een aantal al aangegeven hebben, ik zou enkele foto's croppen, maar dan alleen achter de dames, zodat ze op de foto ook de ruimte in springen. Waarschijnlijk doe je dat al, als je meer tijd had om ze te bewerken.
Roel
Mooie foto's in moelijk licht!
Ik zelf zou toch proberen een lager standpunt te zoeken, zodat de dames meer 'vliegen'.
Zoals een aantal al aangegeven hebben, ik zou enkele foto's croppen, maar dan alleen achter de dames, zodat ze op de foto ook de ruimte in springen. Waarschijnlijk doe je dat al, als je meer tijd had om ze te bewerken.
Roel