D40 verruilen voor d70???

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
johnvdveen

Bericht door johnvdveen » za apr 12 2008 10:24 am

Corné Goud schreef:Afbeelding

Is dit niet al 1 oplossing ?

Gr Corné
Daar heb ik inderdaad ook naar zitten kijken?
Is dat wat , zo'n grip onder een d40?
Dan zou ik mn geld(wat ik dan niet meer hoef uit te geven aan een body) misschien in een goed stuk glas kunnen inversteren.
Maar als ik een mooie lens zou gaan kopen (zit zelf aan de sigma 70-200 HSM 2.8 ) te denken , maar is de d40 daar geschikt voor??

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za apr 12 2008 11:59 am

Zo'n grip is helemaal niets
ik spreek uit ervaring want heb ze verkocht.

je hebt geen half press in de de portretstand dus alleen maar full afdruk waardoor je geen normale foto kan maken.

je moet eerst het infrarood oogje er uit halen doormiddel van een palletje omlaag te duwen.
dit zit wel zo brak in elkaar dat het al snel lam is.

voor de accu duur hoef je geen grip lijkt mij dan is het meer voor de houvast en meer ook niet. dus staar je niet blind op de extra ontspanknop.

ik verkoop ze dan ook niet meer.....het is prul. na er 2 verkocht te hebben gelijk mee gestopt.

zonde van je geld

Arend
Laatst gewijzigd door Arend-ho op za apr 12 2008 5:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gideon van den Berg

Bericht door Gideon van den Berg » za apr 12 2008 5:29 pm

John,

Gewoon door blijven fotograferen met de D40 en een goede lens er bij.
En ja, de Sigma lenzen met HSM zijn geschikt voor de D40 (heb zelf de 10-20mm groothoek met HSM en werkt perfect).
En gewoon door blijven sparen voor een D80 o.i.d.

Groet, Gideon

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » za apr 12 2008 6:52 pm

Geen idee of dit prul is maar bedoel je de kwaliteit van de grip ?
Ik zou dolgraag een grip willen maar die is er niet voor de D50 tenminste niet met ontspa knop, misschien is de combi d40 niet zo goed met grip maar de D300 met MD-10 hoor ik niemand over klagen.
Ben benieuwd wie er zelf echt ervaring mee heeft ?

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

johnvdveen

Bericht door johnvdveen » za apr 12 2008 7:27 pm

Wat is het doel van de ontspanknop op de grip??? :oops: :oops:
Opzich lijkt het me wel wat , zo'n grip.
Heb ff op internet gezocht , en ze kosten niet eens zo gek veel.

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » za apr 12 2008 7:51 pm

Dat is handig als je verticaal foto`s maakt :D (portert foto`s enz..)

Ik zou even naar de winkel gaan om te voelen en te kijken of eht echt is wat je wil, ik heb er geen ervaring mee :roll:

Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za apr 12 2008 7:54 pm

@Corne

ja de kwaliteit.....ik haal even mijzelf aan: dit zit wel zo brak in elkaar dat het al snel lam is.

een MB-D10 is niet te vergelijken met het plastic ding wat onder een D40 hangt ?? beetje rare vergelijking lijkt mij !

wie er ervaring mee heeft...voor de D40..pff ik kalk een heel verhaal neer dat ik ze zelf verkocht heb. is dat ervaring genoeg. ?

@johnvdveen

deze is bedoeld om makkelijk in portretstand te fotograferen.
als je 10 min met je arm krom staat in portretstand heb ik het persoonlijk wel gehad.

groeten : Arend

johnvdveen

Bericht door johnvdveen » za apr 12 2008 8:05 pm

:D :D Okee weet ik dat ook weer.
Zelf maak ik geen portretfoto's , dus deze zal denk ik niet zovaak gebruiken.

@arend ho
Jammer dat je er negatieve ervaringen mee hebt , want zelf leek het mij wel een mooi uikomst , totdat ik genoeg heb gespaard voor evt een d80.
Van wel merk heb jij ze verkocht en zijn er evt nog andere merken verkrijgbaar welke wel degelijk genoeg zijn??

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za apr 12 2008 8:14 pm

@john

met extra ontspanknop heb je ze van yxtm of van Delta...ik kan in beiden geen verschil ontdekken.
zoals gezegd vind ik het te belachelijk voor woorden dat er geen halfpress op zit.
scherp stellen en een ander compositie nemen is er dus niet bij.
tevens moet je eerst een infraroodoogje uit de grip halen.
vervolgens je D40 op remote zetten en de grip nog aan zetten...nou tegen die tijd heeft je vrouwelijke model een baard ;-)

aneder merken ken ik niet met een extra ontspanknop
misschien iemand anders op het forum ???

Arend

johnvdveen

Bericht door johnvdveen » za apr 12 2008 8:43 pm

Arend-ho schreef:@john

met extra ontspanknop heb je ze van yxtm of van Delta...ik kan in beiden geen verschil ontdekken.
zoals gezegd vind ik het te belachelijk voor woorden dat er geen halfpress op zit.
scherp stellen en een ander compositie nemen is er dus niet bij.
tevens moet je eerst een infraroodoogje uit de grip halen.
vervolgens je D40 op remote zetten en de grip nog aan zetten...nou tegen die tijd heeft je vrouwelijke model een baard ;-)

aneder merken ken ik niet met een extra ontspanknop
misschien iemand anders op het forum ???

Arend
Maar persoonlijk denk ik dat ik de ontspanknop op de grip niet op nauwelijks zal gebruiken , dan zijn al deze handelingen niet nodig toch?
De grip is voor mij alleen aantrekkelijk om mn camera wat meer grote/volume te geven , en wat meer accuduur maar dat is niet het voornaamste.
Het gaat mij meer om de camera wat fijner vast te kunnen houden.
Maar in ieder geval bedankt , voor zover , voor je eerlijke mening en ervaringen die je wilt delen over de grip.

johnvdveen

Bericht door johnvdveen » do mei 01 2008 11:47 am

Goedemorgen allemaal,

Iedereen een goede koninginnedag gehad??
Na een poosje te hebben nagedacht heb ik toch maar besloten om mn d40 voorlopig te houden en te gaan sparen voor een d200.
Ik heb een d200 een middagje mogen gebruiken en ik moet zeggen , wat een lekkere camera.
Maar eerst wil ik gaan inversteren in een goede (lichtsterke lens) , want ik fotografeer graag tijdens rallywedstrijden en ben van mening dat mijn huidige foto's velen male beter kunnen dan wat ik nu mee naar huis neem.
Ze zijn niet superslecht , maar ben er ook niet super tevreden mee.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de sigma 2.8 70-200 hsm (liefst geen macro).
Het gaat dan wel om een tweedehands ivm het budget want het moet wel leuk blijven.
Wat zijn jullie meningen over deze lens en is dit een lens waarmee ik icm mijn d40 mooie plaatjes kan schieten.
En hebben jullie evt suggesties (mijn budget zal zo rond de 550 a600 euro liggen).
In ieder geval bedankt maar weer.

Met vriendelijke groet

John vd Veen

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do mei 01 2008 12:26 pm

John, houd ook even het draadje over de prijs van een D80 in de gaten. Die schijnt binnenkort flink omlaag te gaan.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

johnvdveen

Bericht door johnvdveen » do mei 01 2008 12:35 pm

chip54 schreef:John, houd ook even het draadje over de prijs van een D80 in de gaten. Die schijnt binnenkort flink omlaag te gaan.
Ik las het draadje inderdaad , zal het in de gaten houden en misschien toch maar de d80 :D

palone

Bericht door palone » do mei 01 2008 1:54 pm

johnvdveen schreef:Goedemorgen allemaal,

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de sigma 2.8 70-200 hsm (liefst geen macro).
Het gaat dan wel om een tweedehands ivm het budget want het moet wel leuk blijven.
Wat zijn jullie meningen over deze lens en is dit een lens waarmee ik icm mijn d40 mooie plaatjes kan schieten.
En hebben jullie evt suggesties (mijn budget zal zo rond de 550 a600 euro liggen).
John - een niewe Sigma 70-200 2.8 kun je al kopen voor 600 euro. Dan zou ik geen gebruikte meer kopen als dat je budget is.

Patrick

johnvdveen

Bericht door johnvdveen » do mei 01 2008 2:40 pm

John - een niewe Sigma 70-200 2.8 kun je al kopen voor 600 euro. Dan zou ik geen gebruikte meer kopen als dat je budget is.

Patrick[/quote]

Okee , dat wist ik niet.
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat ze nieuw zo ongeveer €825,- kosten.
Maar als ze inderdaad €600 kosten kan ik inderdaad beter voor een nieuwe gaan.
En wat mag ongeveer een 2de hands kosten en wat zijn belangrijke punten om op te letten bij een 2de hands??

MVG

John vd Veen

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”