Nieuw speeltje

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Pruimpit

Bericht door Pruimpit » do apr 24 2008 11:22 am

PatrickP schreef:Leica is gewoon een erg goed merk dat vasthoudt aan de oude stijl. Ik geloof best dat het technisch superieure camera's zijn, maar er is geen reden behalve "looks" of "nostalgie" om ze niet wat ergonomischer vorm te geven... Althans, dat is mijn mening! ;-)
Ik denk gewoon dat het een praktische reden heeft. Vroeger had je op de achterkant geen knopjes. Dus hoefde je ook niet met de vingers op de achterkant om scherpstelvelden te selecteren enzevoorts.

Met de ergonomie van de EL2 is niks mis. Probeer eens zo'n camera vast te houden dan begrijp je waar ik het over heb.

Gerard13

Bericht door Gerard13 » do apr 24 2008 11:26 am

PatrickP schreef:Leica is gewoon een erg goed merk dat vasthoudt aan de oude stijl. Ik geloof best dat het technisch superieure camera's zijn, maar er is geen reden behalve "looks" of "nostalgie" om ze niet wat ergonomischer vorm te geven... Althans, dat is mijn mening! ;-)
Ben ik weer Patrick :lol: Het is werkelijk een genot om met een M te fotograferen. Houdt ook/echt fantastisch vast :wink:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do apr 24 2008 12:42 pm

Tja, als jullie "met z'n allen" tegelijk beginnen kan ik het natuurlijk niet winnen. :mrgreen:

Ga een volgende meeting (door een of andere stad) eens keer mee, en duw me dan eens zo'n ding in de handen a.u.b. Dan zal ik kijken of ik mijn mening zal moeten herzien... :twisted:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » do apr 24 2008 12:44 pm

PatrickP schreef:Tja, als jullie "met z'n allen" tegelijk beginnen kan ik het natuurlijk niet winnen. :mrgreen:
Van een ECHTE Nikon valt niet te winnen.... :mrgreen:

deafcon1

Bericht door deafcon1 » ma mei 05 2008 9:46 am

Nou,ik heb ook een nieuw speeltje!
Afbeelding
Inderdaad geen batterij te krijgen,dus maar een 1,5 V erin gezet.De meter werkt,alleen is-ie nu wat optimistisch.Dus maar met mijn andere twee (1975 F2S en een 1977 EL2) gemeten en zo uitgevogeld waar ik de naald van mijn FTn moet hebben staan.Het scheelt een stop,dus daar valt prima mee te werken,alleen even aan denken dus :lol:
Fijne Koninginnedag dus.Kostte 35 Euro,en mijn werkgeefster vond het zo leuk,dat ze hem gelijk voor me betaalde... :shock:
Groet,

Bart.(Overigens ook van 1967...)

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » ma mei 05 2008 11:45 pm

Daar heeft iemand anders ook al veel mee lopen spelen.
Leuke Nikkormat FTn Bart, nooit meer wegdoen.
En batterijen, daar zijn goede vervangers van de PX-625 voor te krijgen hoor.
Gewoon even zoeken op Google.
Bijvoorbeeld deze: http://www.camcentre.co.uk/shop/index.p ... oductId=44

Afbeelding
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

koentje1950

Bericht door koentje1950 » zo mei 18 2008 8:37 pm

prachtige camera ,dit is een el die na de nikkormat uitkwam , vanaf dan stond er nikon op ,en dat bleef zo, er voor was het allemaal nikkormat , ik heb ook een el , maar dan een voor de japanse markt gemaakt, een NIKOMAT EL een zwarte ook dus met 1 K en zonder R

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”