70-210 1:4-5.6 AF Nikkor gereanimeerd

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Justvinnie

Bericht door Justvinnie » ma apr 21 2008 1:20 pm

luc schreef:
V70ORD5 schreef:Dat je zo kan werken zeg met al dat andere "spul" op tafel.
Had ik er allemaal afgegooid en alles wat los geschroefd werd op volgorde gelegd.
Heel knap wat je hier presteert. Het betere priegel en knutselwerk.
Ja, ik ben het wel een beetje gewend om zo te werken en het ziet er minder gestructureerd uit dan het is. Ik leg wel de zaken die na mijn mening bij elkaar horen bij elkaar. Ook ontwikkel je een bepaald soort ervaring waardoor je jezelf niet zo snel meer vergist in bijv. schroefjes. Er zit ook altijd wel een bepaalde ziekelijke Logica achter.

Als je eenmaal weet hoe hij in elkaar zit stelt het niet veel meer voor. Omdat hij toch nog wat te stroef liep naar mijn zin heb ik hem voor de 2e keer helemaal uit elkaar gehaald dat was 5 minuten voor het uitelkaar halen 10 minuten om de boel van een ander smeermiddel te voorzien en vervolgens weer 5 minuten om hem in elkaar te zetten.
De eerste keer demonteren duurde zeker 1,5 uur. Dit was natuurlijk wel wat moeilijker omdat de boel vast zat en ik heb echt de binnenste tubus met een doorslag er uit moeten tikken omdat hij gewoon in de wand van de buitentubus zat vast gevreten.

Luc.

Luc,

Petje af !
De foto waar de lens volledig ingezoemd op het filter staat en in die stand blijft staan trok mijn aandacht. Ik heb dezelfde lens en die schuift iets te soepel naar mijn zin. Ik gebruik hem los voor actie foto's van mijn hond in de buitenlucht. Op een statief kan ik hem enkel gebruiken in de horizontale stand. Bij een paar graden kantelen zakt ie in danwel uit.

Hoe heb je hem stroever gekregen ? Je zegt met smeermiddelen, zou je kunnen vertellen welke ? merk/type/soort. Ik ben zelf ook nogal een freubelaar :wink:

Mvg Vin

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » ma apr 21 2008 1:32 pm

je moet een niet al te dik vet gebruiken bepaalde fietsenmakers hebben het wel eens in hun assortiment zitten. Pas wel op met de AF deze mag eigenlijk geen echt vet hebben een dunne olie en dan spaarzaam aanbrengen zorgt er vaak voor dat het lekker soepel/snel loopt.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

hvdz

Re: 70-210 1:4-5.6 AF Nikkor gereanimeerd

Bericht door hvdz » vr jun 24 2011 2:31 pm

Knap werk!
Ik zoek zo'n handleiding voor het schoonmaken van een oude Nikon 80-200 f4.5

Henk.

Plaats reactie