Mooie foto's Ruud, en nu je het toch over mapjes had, heb ik die van mij ook eens doorgsnuffeld.
Zowaar kwam ik er nog tegen die onbewerkt waren uit de D80 tijd.( De D80 heb ik een rustperiode gegund

)
Deze foto's zijn gemaakt in het vlinderrijke gebied in Zuid Frankrijk ( Argeles sur Mer ), dat tegen de pyreneeën ligt.
Net buiten de camping waar ik verbleef lagen wat distelveldjes, een wel heel vlinderrijke plek in hartje zomer.
Helaas zaten er ook slangen, en heb ik de schrik van mijn leven gehad toen er een voor me weg schoot.
Volgens de goede beschrijving die ik kon geven was het geen giftige soort, maar toch....
Na deze ervaring was het moeilijk om toch weer een bezoekje te brengen aan de veldjes, maar ik heb mezelf gedwongen er toch naartoe te gaan.
O ja, de slang was iets meer dan een meter lang, volgens de kenners ongeveer anderhalve meter.
1. Het Canarisch bont zandoogje (in Zuid Frankrijk gefotografeerd), de gelere tint van deze vlinder is het enige verschil met de in Nederland bekende soort. S 1/200 F11 ISO 100 D80 Tamron 90 mm
2. Het Geranium Blauwtje. S 1/80 F16 ISO 320.
3.
4. Het tijgerblauwtje. S 1/200 F11 ISO 200
5. Het tijgerblauwtje dicht. S 1/400 F11 ISO 200
6. Een vlinder met de mooie naam Cleopatra

S 1/200 F 11 ISO 200
Vrgr Tiny