Elk merk heeft zo zijn probleemseries en probleemprodukten. Er zijn ook vergelijkbare gevallen bekend van Canon en andere merken.
Je zou dit in verhouding moeten zien met het aantal gevallen bij Nikon om te kunnen concluderen of Nikon beter of slechter presteert ten opzichte van andere merken. Met een eenzijdig lijstje kan je geen algemene conclusie trekken.
George Fennes schreef:Beste Gijs, voor vele anderen is dit topic wel significant
Voor diegenen die een probleem hebben met de 24-70 is dit draadje zeker significant.
George Fennes schreef:En als we eerlijk zijn laat Nikon de laatste tijd toch wel heel veel steekjes vallen.
Ik zou het liever ook anders willen zien, maar de feiten liegen er echt niet om.
Misschien wel eens goed dat Nikon ook eens ziet dat haar eindgebruikers ontevreden zijn.
Niet alle eindgebruikers zijn ontevreden. Ik bijvoorbeeld ben zeer tevreden. Wat is de verhouding tevreden/ontevreden gebruikers?
Een verzameling individuele meldingen van ontevredenheid over een produkt of service zoals hier op het forum is niet representatief voor de performance van Nikon op gebied van kwaliteit en service. Je kan niet de verhouding zien met het totale aantal probleemloze produkten en tevreden-stemmende servicecontacten.
George Fennes schreef:Laat er maar een brandbrief naar Nikon Nederland/Europa/Japan gaan en laten ze zich daar maar eens achter de oren gaan krabbelen.
Kan geen kwaad, dan zullen ze misschien een betere controle toepassen en een betere constructie van objectieven ontwerpen voor de consument.
Ga je zo'n brief sturen? Met welke gegevens ga je je stelling onderbouwen?
George Fennes schreef:Voor zover ik weet zijn er niet zulke problemen geweest met de 70-200mm 2.8 VR.
Waarom niet hetzelfde concept toepassen voor zover dat mogelijk is.
Dit is wellicht je antwoord: 'Voor zover dat mogelijk is'.
Er is nogal een prijsverschil tussen deze types. Ook zijn ze voor verschillende doelgroepen. Niet goed te vergelijken.
George Fennes schreef:Eigenlijk begon de ellende al met de 18-200mm VR die spontaan na een lichte aanraking in tweeën brak.
Dat had voor Nikon al het signaal moeten zijn om een betere constructie toe te passen op zeker de pro objectieven.
Dan maar iets zwaarder en iets duurder en titanium gebruiken in plaats van het inferieure kunststof.
Dan hou je de klanten vast, maar wat er nu geleverd wordt is een aanfluiting.
Jouw individuele probleem met dit objectief had voor Nikon een signaal moeten zijn om een hele serie objectieven anders te gaan construeren?
Wow...
Veel emotie en weinig ratio, George.
Begrijpelijk maar trek desondanks geen onterechte conclusies.