Nieuw: Capture NX-D

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Nieuw: Capture NX-D

Bericht door Léon Obers » di mar 04 2014 2:47 pm

ReneG schreef:Ik sluit ook niet uit dat er nog een patch volgt voor NX2 ter grave wordt gedragen die de online check uitschakelt. Niet zeker natuurlijk, maar dat wordt wel vaker gedaan met (ver)ouder(d)e software.
Ach , ik heb de check al jaren geblokkeerd, geen probleem. Uiteindelijk moet het ook werken zonder een internet connectie (demo's en workshops).
Vriendelijke groet, Léon Obers

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » di mar 04 2014 2:55 pm

Léon Obers schreef:
ReneG schreef:Ik sluit ook niet uit dat er nog een patch volgt voor NX2 ter grave wordt gedragen die de online check uitschakelt. Niet zeker natuurlijk, maar dat wordt wel vaker gedaan met (ver)ouder(d)e software.
Ach , ik heb de check al jaren geblokkeerd, geen probleem. Uiteindelijk moet het ook werken zonder een internet connectie (demo's en workshops).
Inderdaad.

PS: Ik denk overigens dat ik nu misschien de demo Capture NX2 die ik bij mijn fotoclubje zou geven maar vervang door een demo van de Nik software... :P
Spul waarmee je foto's maakt...

Rob-R
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Rob-R » ma mar 24 2014 3:41 pm

Al enkele jaren heb ik met Capture NX2 mijn foto's bewerkt. Door een crash van mijn computer alles opnieuw moeten installeren. Helaas is mijn licentie code van Capture NX2 niet meer terug te vinden. De beta van NX-D heeft me in ieder geval nog niet kunnen overtuigen, voor zover dat kan met een beta versie.

Ik sta dus nu voor de keuze om ofwel Capture NX2 opnieuw aan te schaffen of toch maar over te stappen op LR of iets anders. Tijdens het fotograferen probeer ik mijn beelden zo te maken dat er slechts minimale nabewerking nodig is, daar zat voor mij ook het voordeel in Capture NX2 omdat de camera instellingen goed over werden genomen.

Heeft iemand advies? Alvast bedankt!
Groet, Rob

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Johan1025 » ma mar 24 2014 4:18 pm

PhasePro7 60 dagen uitproberen, ik begin er aan te wennen. (Tip)
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

Reest
Clublid
Clublid

Bericht door Reest » ma mar 24 2014 4:37 pm

Rob-R schreef: Helaas is mijn licentie code van Capture NX2 niet meer terug te vinden.....
Ik weet niet wat je er aan hebt... Als je een legitieme versie van NX2 hebt ÉN je hebt het geregistreerd bij Nikon (zoals wellicht je apparatuur), dan kun je het licentie nummer zó terugvinden op de Nikonsite, als je inlogt.
Heeft mij ook al een keer geholpen.,
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

Rob-R
Forumlid
Forumlid

Bericht door Rob-R » wo mar 26 2014 4:51 pm

@Johan1025 @Reest, bedankt voor de reactie.

Ik ga de mogelijkheden even bekijken.
Groet, Rob

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo mar 26 2014 5:32 pm

Rob-R schreef:Al enkele jaren heb ik met Capture NX2 mijn foto's bewerkt. Door een crash van mijn computer alles opnieuw moeten installeren. Helaas is mijn licentie code van Capture NX2 niet meer terug te vinden. De beta van NX-D heeft me in ieder geval nog niet kunnen overtuigen, voor zover dat kan met een beta versie.

Ik sta dus nu voor de keuze om ofwel Capture NX2 opnieuw aan te schaffen of toch maar over te stappen op LR of iets anders. Tijdens het fotograferen probeer ik mijn beelden zo te maken dat er slechts minimale nabewerking nodig is, daar zat voor mij ook het voordeel in Capture NX2 omdat de camera instellingen goed over werden genomen.

Heeft iemand advies? Alvast bedankt!
Heb je Nikon NL al gemaild? Goede kans dat ze je kunnen helpen als je het geregistreerd had...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » wo mar 26 2014 11:48 pm

Reactie verwijderd i.v.m. licentie schending en dit is volgens de forumregels niet toegestaan.
Nikon Z Z & de maskers

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do mei 01 2014 7:33 am

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do mei 01 2014 7:46 am

In de link hierboven staan enkele reacties van Nikon, naar aanleiding van feedback.

Zelf vind ik het jammer dat er geen U-point techniek in komt.
En waarschijnlijk kun je met NX-2 bewerkte opnamen niet openen met de bewerkingen in NX-D.

Het einde van NX-2 maakt dat ik me aan het oriënteren ben op software van anderen.

Sandervb
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sandervb » do mei 01 2014 10:24 am

Helaas eens met Hans.
De antwoorden gingen in het begin goed maar helaas ging het al vrij snel over op "We do not plan to.....".
Jammer!
Maar zolang ik nog geen nieuwe camera heb hoef ik ook nog niet direct over.
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » do mei 01 2014 4:07 pm

Inmiddels al een "Creative Cloud" abo op Lr5 + PsCC aangeschaft. Niet dat ik PS-fan ben (verre van dat), maar "je moet toch wat".
LR heeft inderdaad mooie kanten, maar ik loop wel telkens tegen dat irritante kleurverschil aan waar ik hier al veel over las.

Overigens zou ik, tegen beter weten in, wel eens een "Beta 2.0" willen zien van NX-D. De originele Beta vind ik tijdverspilling.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » do mei 01 2014 5:10 pm

LR en PS werken met dezelfde RAW converter dus wat dat betreft heeft PS m.i. geen meerwaarde voor degenen die worstelen met kleuren bij RAW conversie.

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » do mei 01 2014 6:24 pm

Tom Hogan schreef ook zijn commentaar op bovenstaande punten, hij was niet mals (engelstalig)
http://www.dslrbodies.com/accessories/s ... -nx-d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » do mei 01 2014 7:09 pm

Het is echt helemaal shit wat hier aan het gebeuren is.
Ben nu overgestapt op Corel, dat accepteert ook NIK filters.
Nadeel is dat ze niet snel updaten bij nieuwe cameratypes.

Ander nadeel is dat je altijd moet wegschrijven in Jpeg. Wegschrijven in Nef gaat niet. Maar dat kan geen enkele converter van derden denk ik.
Laatst gewijzigd door Gobert op do mei 01 2014 8:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”