Prijs van de D300
-
- Forumlid
Beste Marten,
Gewoon goed lezen. De prijs van de auto is laag omdat er zoveel bijkomt. Om de prijs in Europa een beetje in evenwicht te houden nemen fabrikanten met wat minder genoegen.
De verkoopprijs bestaat derhalve uit verschillende componenten waaronder belastingen.
Kan je in het buitenland een camera kopen zonder de component belastingen, dan moet je in Nederland ook zonder deze belastingen rekenen. Voer je de boel hier eerlijk in, dan betaal je ook BTW en in een aantal gevallen zelfs invoerrechten. Neem je de totaalprijs, kan kan je vergelijken.
Probeer je de invoerrechten/BTW te ontduiken, dan belazer je de boel en zou je ook een camera kunnen stelen.... wordt die nog goedkoper.
Dus geen appels met peren vergelijken. Die BPM was als voorbeeld, net als de appels en de peren in de zin hiervoor.
Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, stuur me dan even een PB'tje.
@Rolf,
Kijk, een mooie prijs en snel geleverd. Het kan dus wel.
Heel veel plezier ermee en veel succes bij het lezen van dat enorm dikke boek.
Gewoon goed lezen. De prijs van de auto is laag omdat er zoveel bijkomt. Om de prijs in Europa een beetje in evenwicht te houden nemen fabrikanten met wat minder genoegen.
De verkoopprijs bestaat derhalve uit verschillende componenten waaronder belastingen.
Kan je in het buitenland een camera kopen zonder de component belastingen, dan moet je in Nederland ook zonder deze belastingen rekenen. Voer je de boel hier eerlijk in, dan betaal je ook BTW en in een aantal gevallen zelfs invoerrechten. Neem je de totaalprijs, kan kan je vergelijken.
Probeer je de invoerrechten/BTW te ontduiken, dan belazer je de boel en zou je ook een camera kunnen stelen.... wordt die nog goedkoper.
Dus geen appels met peren vergelijken. Die BPM was als voorbeeld, net als de appels en de peren in de zin hiervoor.
Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn, stuur me dan even een PB'tje.
@Rolf,
Kijk, een mooie prijs en snel geleverd. Het kan dus wel.
Heel veel plezier ermee en veel succes bij het lezen van dat enorm dikke boek.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
@ Panthera: Je punt is duidelijk.
Ik word alleen in je twee postings twee keer op het verkeerde been gezet door de volgende zinnen (er uit gelicht) .
M
Ik word alleen in je twee postings twee keer op het verkeerde been gezet door de volgende zinnen (er uit gelicht) .
en:Panthera schreef:Vanwege de BPM en BTW zijn de prijzen van de auto's in Nederland extreem laag.
groet,Panthera schreef: De prijs van de auto is laag omdat er zoveel bijkomt.
M
- Cees
- Forumlid
Toch heel duidelijk? De kale prijs van de auto is in Nederland veel alger dan in veel andere landen. Met de BPM en de BTW er bovenop komt de prijs in de buurt (aan de bovenkant) van de consumentenprijs in de ons omringende landen.Marten schreef:@ Panthera: Je punt is duidelijk.
en:Panthera schreef:Vanwege de BPM en BTW zijn de prijzen van de auto's in Nederland extreem laag.
groet,Panthera schreef: De prijs van de auto is laag omdat er zoveel bijkomt.
M
Groet, Cees

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
Quote uit ander topic:
Speciale korting gekregen of is dat voor alle klanten?
Ik heb je leverancier in het overzicht opgenomen.
Gefeliciteerd met je D300! Wat een scherpe prijs: € 330 onder de adviesprijs.Rolf Horsten schreef: Ik heb de prijzen topics ook gelezen en heb wellicht goed nieuws. Mijn retailer verkoopt deze camera als nederlands model voor [glow=red]1619 euro[/glow]. Volgens mij een conurrerende prijs gezien de prijzen die nu bekend zijn. Gewoon een foto winkel in Utrecht met een vriendelijke man achter de toonbank. Foto Romp om precies te zijn. Heerlijk te weten dat je met een mens te maken krijgt bij mogelijke garantie gerelateerde situaties.
Later!
Speciale korting gekregen of is dat voor alle klanten?
Ik heb je leverancier in het overzicht opgenomen.
Korting, de markt afstropen, buitenlandse modellen ga zo maar door. Tuurlijk zijn er prijsverschillen maar een relatie opbouwen met je leverancier is ook belangrijk. Vandaag twee exemplaren gekocht voor de prijs van 1949 elk. Tja als je wacht dan bespaar je misschien wel 600 euro. Maar er gewoon mee aan de slag gaan is ook heerlijk inplaats van maanden wachten of kopen via een webshop en afhalen bij een pleisterplakker of drogist . Ach is maar wat voor keuze je maakt, alleen als er iets aan mankeert dan is de service weer niks huil huil.
Inmiddels heb ik een deel van het dikke boek uit en ik moet zeggen dat het t.a.v. mijn oude d80 een sprong vooruit is. Zeker nu we in de grijze periode zijn beland en je de iso waarden op kan schroeven
wat vooral een winst is als ik met de 200-400 werk. Met een eenpootje eronder heerlijk mobiel.
Inmiddels heb ik een deel van het dikke boek uit en ik moet zeggen dat het t.a.v. mijn oude d80 een sprong vooruit is. Zeker nu we in de grijze periode zijn beland en je de iso waarden op kan schroeven

- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb hem vanochtend om 9.00uur gebeld maar helaas, hij had maar 2 exemplaren aangeleverd gekregen van Nikon en die waren allebei al verkocht.Rolf Horsten schreef:Ik heb het hem nog speciaal gevraagd. "Voor any klant?"
Inderdaad, voor iedereen is dit zijn prijs. We gaan geregeld naar hem toe om wat printjes te bestellen. Ik ben geen exclusieve klant. Mocht het storm gaan lopen bij hem, dan ga ik eens koffie bij hem drinken. Capiche!
Hij kon ook niet aangeven wanneer hij er weer geleverd zou krijgen, erg jammer want anders had ik vandaag naar Utrecht gereden.
Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Voor uw verhaal is wat te zeggen maar bij mij groeien de hondertjes helaas niet op men rug dus even een week wachten tot mij plaatselijke fotohandelaar ook bevoorraad is door Nikon en daarmee €300 in men knip houden vind ik toch een fijner gevoel eerlijk gezegd.Tobias schreef:Korting, de markt afstropen, buitenlandse modellen ga zo maar door. Tuurlijk zijn er prijsverschillen maar een relatie opbouwen met je leverancier is ook belangrijk. Vandaag twee exemplaren gekocht voor de prijs van 1949 elk. Tja als je wacht dan bespaar je misschien wel 600 euro. Maar er gewoon mee aan de slag gaan is ook heerlijk inplaats van maanden wachten of kopen via een webshop en afhalen bij een pleisterplakker of drogist . Ach is maar wat voor keuze je maakt, alleen als er iets aan mankeert dan is de service weer niks huil huil.
Inmiddels heb ik een deel van het dikke boek uit en ik moet zeggen dat het t.a.v. mijn oude d80 een sprong vooruit is. Zeker nu we in de grijze periode zijn beland en je de iso waarden op kan schroevenwat vooral een winst is als ik met de 200-400 werk. Met een eenpootje eronder heerlijk mobiel.

Maar voor iedereen liggen de financiële mogelijkheden blijkbaar op verschillend niveau

Prettig weekend maar dat zal wel lukken met 2 D300's
Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
-
- Forumlid
Pardon? Je eerste posting? Reactie op Rolf Horsten?Tobias schreef:Korting, de markt afstropen, buitenlandse modellen ga zo maar door. Tuurlijk zijn er prijsverschillen maar een relatie opbouwen met je leverancier is ook belangrijk. Vandaag twee exemplaren gekocht voor de prijs van 1949 elk. Tja als je wacht dan bespaar je misschien wel 600 euro. Maar er gewoon mee aan de slag gaan is ook heerlijk inplaats van maanden wachten of kopen via een webshop en afhalen bij een pleisterplakker of drogist . Ach is maar wat voor keuze je maakt, alleen als er iets aan mankeert dan is de service weer niks huil huil.
Even kijken wat je allemaal voor onzin opschrijft:
"Korting, de markt afstropen"
Rolf Horsten heeft géén korting gekregen
"buitenlandse modellen"
Het is een Nederlands model
"een relatie opbouwen met je leverancier is ook belangrijk"
Dat doet deze koper ook met zijn leverancier
"Tja als je wacht dan bespaar je misschien wel 600 euro"
Hij heeft niet hoeven wachten. Ja hij heeft wel € 330 bespaard.
"kopen via een webshop en afhalen bij een pleisterplakker of drogist"
deze fotozaak is zeker géén pleisterplakker
alleen als er iets aan mankeert dan is de service weer niks huil huil
Waar haal je dat vandaan? Waarom zou deze fotozaak geen service verlenen?
Samengevat: Je kletst maar wat. Ik heb zelden zoveel onzin in één posting bij elkaar gezien. Laat staan in een eerste posting.
Veel plezier met je aankoop.