Vogels [verzamel]
Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)
@GTJ,
Op 1 of andere manier lijkt het bij veel foto's van jou dat het scherptepunt net niet goed ligt.
Meestal ligt de echte scherpte ervoor. Al eens een testje gedaan voor frontfocus?
Op 1 of andere manier lijkt het bij veel foto's van jou dat het scherptepunt net niet goed ligt.
Meestal ligt de echte scherpte ervoor. Al eens een testje gedaan voor frontfocus?
...totdat ze mij vertelden dat het ook met een nikon...
- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
@ Harly.
Dat idee heb ik ook inderdaad. Bij grote afstanden en als ik de foto behoorlijk crop heb ik ook vaak het idee dat de scherpte er net naast zit. Objecten welke dichtbij zitten is geen probleem, maar op grotere afstanden zit de scherpte er vaak net naast of is onscherp, ondanks dat ik wel een rijstzak gebruik en goed richt waar ik op scherp stel. Ik heb het idee dat dit aan m'n body ligt. Een D300s saat al een tijdje op m'n verlanglijstje. Nog meer een reden om deze aan te schaffen. (als het daar aan ligt trouwens). Met front of backfocus moet de scherpte er dan toch bijna altijd naast zitten?
Dit is trouwens ook 1 uit de serie, welke hetzelfde probleem vertoont;

en dit is het origineel direct uit de camera.

Dat idee heb ik ook inderdaad. Bij grote afstanden en als ik de foto behoorlijk crop heb ik ook vaak het idee dat de scherpte er net naast zit. Objecten welke dichtbij zitten is geen probleem, maar op grotere afstanden zit de scherpte er vaak net naast of is onscherp, ondanks dat ik wel een rijstzak gebruik en goed richt waar ik op scherp stel. Ik heb het idee dat dit aan m'n body ligt. Een D300s saat al een tijdje op m'n verlanglijstje. Nog meer een reden om deze aan te schaffen. (als het daar aan ligt trouwens). Met front of backfocus moet de scherpte er dan toch bijna altijd naast zitten?
Dit is trouwens ook 1 uit de serie, welke hetzelfde probleem vertoont;

en dit is het origineel direct uit de camera.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Onze stenen met lopend water zijn een geliefde badderplaats
1.

2. kan ik niet ongestoord badderen?

3.

1.
2. kan ik niet ongestoord badderen?

3.

Nikon D50 als backup, nikon D7000, nikor af-s 18-55 3.5-5.6 ED/DX, nikor af 35-70 3.3-4.5, Tamron af 80-210 4.5-5.6, Sigma dg 150-500 5-6.3 APO HSM OS, flitser SB28DX
- pietje-nukem
- Forumlid
De ouders vliegen af en aan met voer en de jonge vogeltjes piepen de hele dag door voor eten, tot gistermiddag....Arno P schreef:Of ook mooi...als de ouders komen aanvliegen en het hoofdje van een jong hangt uit de opening met de bek ver open....pietje-nukem schreef:Misschien ben ik erbij als ze gaan uitvliegen, probeer ik dan wel een foto te maken.
Pieter
S' avond toch maar kijken en er lagen 5 dode vogeltjes,

Het hele hokje was vergeven van de mieren, denk dat dit de ouders helemaal gek heeft gemaakt

Natuur is onverbiddelijk,
Nou, van mij ook de groeten
Triest...maar survival of the fitestpietje-nukem schreef:De ouders vliegen af en aan met voer en de jonge vogeltjes piepen de hele dag door voor eten, tot gistermiddag....Arno P schreef:Of ook mooi...als de ouders komen aanvliegen en het hoofdje van een jong hangt uit de opening met de bek ver open....pietje-nukem schreef:Misschien ben ik erbij als ze gaan uitvliegen, probeer ik dan wel een foto te maken.
Pieter
S' avond toch maar kijken en er lagen 5 dode vogeltjes,![]()
Het hele hokje was vergeven van de mieren, denk dat dit de ouders helemaal gek heeft gemaakt![]()
Natuur is onverbiddelijk,

Een hoop jonge niets vrezende vogels kwamen van de kersen smullen...
1

2

3 En een gewoon duifje

1

2

3 En een gewoon duifje

Kunstenaars zijn het die visdieven, het lijken wel de torenvalken ter water. Bidden en dan duiken naar de prooi

Ik vind visdieven ook altijd mooi om te fotograferen:

- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Het stikt bij ons in de straat van de huiszwaluwtjes. Soms wel 5 of 6 nesten in de nok van diverse daken. De kleine zwaluwtjes willen al wel vliegen, maar sommige kunnen het nog niet.
Dit exemplaar zat moederziel alleen op de grond te piepen. M'n buurman heeft het beestje op een dak van een schuurtje gezet zodat er geen katten bij konden komen. De volgende dag was 't beestje verdwenen.
1e foto gemaakt met m'n 50 mm f1,4 lens, deze geeft zo'n mooie scherpte-diepte weergave, overige met m'n Micro 105 mm.

PS: weer kraakheldere platen Arno, erg mooi
Dit exemplaar zat moederziel alleen op de grond te piepen. M'n buurman heeft het beestje op een dak van een schuurtje gezet zodat er geen katten bij konden komen. De volgende dag was 't beestje verdwenen.
1e foto gemaakt met m'n 50 mm f1,4 lens, deze geeft zo'n mooie scherpte-diepte weergave, overige met m'n Micro 105 mm.
PS: weer kraakheldere platen Arno, erg mooi
mek schreef:Ik vind visdieven ook altijd mooi om te fotograferen:
Erik, ik zie geen afbeelding
Nopemek schreef:Maf, nu wel?
Oké dan lukt het niet met Pbase, dan maar met Picasa:
1.

2.

1.

2.

- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Zooo Erik, dat zijn wel foto's die de moeite waard zijn zeg. Mijn complimenten hoor.