nieuwe AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR
- bredewoldski
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: nieuwe AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR
Ik gebruik ook deze Kenko. Klopt komt op 600mm met extender op F9, wanneer ik de extender gebruik, focus ik eerst met AF daarna finelune ik deze met de hand mbv liveview. Gebruik het meer voor vogelwaarnemingen op enorme afstand en zet dan de camera ook nog vaak op de 1.5x cropstand.
-
- Forumlid
Onder deze link staan testfoto's die ik gemaakt heb tijdens de Supertelefotodag op 10 oktober van Nieuwe Nikkor objectieven met verrassende resultaten.
Ik werkte met de nieuwe AF-S Nikkor 200-500mm f/ 5.6E ED VR: De prime Nikkor VR 300mm f/4G + Teleconverter TC-20E III en de prime Nikkor VR 500mm f/4G.
De gebruikte camera was de Nikon D810. Vooral de nieuwe AF-S Nikkor 200-500mm f/ 5.6E ED VR is zijn prijs meer dan waard.
https://www.flickr.com/photos/moment_in_focus/albums" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik werkte met de nieuwe AF-S Nikkor 200-500mm f/ 5.6E ED VR: De prime Nikkor VR 300mm f/4G + Teleconverter TC-20E III en de prime Nikkor VR 500mm f/4G.
De gebruikte camera was de Nikon D810. Vooral de nieuwe AF-S Nikkor 200-500mm f/ 5.6E ED VR is zijn prijs meer dan waard.
https://www.flickr.com/photos/moment_in_focus/albums" onclick="window.open(this.href);return false;
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als ik dit zo zie (achter een niet gecalibreerd flut-scherm) lijkt de 200-500 het net wat beter te doen dan de 300f/4 met TC2.0III. Er komen inderdaad mooie platen uit...
Spul waarmee je foto's maakt...
- RobbieDx
- Clublid
Gisteren deze lens opgehaald (past met TC precies in de Lowepro Flipside 400AW), en vanochtend vroeg voor zonsopkomst naar de vogelhut om de lens uit te proberen. De ijsvogel zat al te wachten.
Het weer was belabberd (regen en mist), dus de iso moest flink omhoog, en de sluitertijd werd erg lang voor 500mm. Scherpte daardoor nog niet goed kunnen beoordelen.
Ben onder de indruk van de VR. De onderstaande platen zijn uit de hand genomen, steunende op de rand van het luik in de vogelhut, om 8:00 uur net voor zonsopkomst.
Foto's zijn niet gecropped.
diafragma f/6.3, sluitertijd 1/8, ISO3200, 500mm:

diafragma f/6.3, sluitertijd 1/5, ISO3200, 400mm:

Het weer was belabberd (regen en mist), dus de iso moest flink omhoog, en de sluitertijd werd erg lang voor 500mm. Scherpte daardoor nog niet goed kunnen beoordelen.
Ben onder de indruk van de VR. De onderstaande platen zijn uit de hand genomen, steunende op de rand van het luik in de vogelhut, om 8:00 uur net voor zonsopkomst.
Foto's zijn niet gecropped.
diafragma f/6.3, sluitertijd 1/8, ISO3200, 500mm:
diafragma f/6.3, sluitertijd 1/5, ISO3200, 400mm:
-
- Moderator
- Contacteer:
Prachtig Rob, vooral de eerste foto.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
Is er al iemand een directe vergelijkingstest tegengekomen tussen deze 200-500 van Nikon en de S versie van de Sigma 150-600 ?
Ben toch wel erg benieuwd wat daar uit komt namelijk.
Iemand een linkje misschien?
Groet....Willem
Ben toch wel erg benieuwd wat daar uit komt namelijk.
Iemand een linkje misschien?
Groet....Willem

Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk
- Jaco1
- Forumlid
Jawel, die is er: http://www.cameralabs.com/reviews/Nikon ... -6E_ED_VR/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als bonus ook nog vergeleken met de C versie en de 80-400 inclusief talloze test foto's
In het kort vinden dat de nikon lichter, beter presteert en vriendelijker geprijsd is
Als bonus ook nog vergeleken met de C versie en de 80-400 inclusief talloze test foto's
In het kort vinden dat de nikon lichter, beter presteert en vriendelijker geprijsd is

- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb al meer van dergelijke reviews gezien, allemaal met zo'n beetje dezelfde conclusie. Waarschijnlijk niet de moeite om over te stappen als je de Sigma hebt, maar mijn keuze is ondertussen wel gemaakt, bij mij gaat het de Nikon worden. Maar wel pas volgend jaar...
Spul waarmee je foto's maakt...
- Jaco1
- Forumlid
Ik denk niet aan overstappen, ik herken mijn sigma niet in de plaatjes die ik daar zie. Ik vind een 2.5 keer zoom vergelijken met een 4 keer zoom ook niet helemaal jofel en bij wat ik heb ervaren en veel heb gelezen is dat de sigma pas goed is na tunen. Dit kost je een dagdeel maar is wel nodig omdat de lens doorgaans met een behoorlijke frontfocus afwijking komt.
Verder laat ik het er maar bij.
Verder laat ik het er maar bij.
- Nikkormaat
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Dus als je er aan twijfelt of je handig genoeg bent om zelf te gaan tunen, blijft alleen de Nikon over.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
wat een kort door de bocht reactie.
niet alleen kan je gewoon hier hulp vragen, maar kun je ook altijd nog gewoon naar bijvoorbeeld chipclean gaan om de lens te laten calibreren.
niet alleen kan je gewoon hier hulp vragen, maar kun je ook altijd nog gewoon naar bijvoorbeeld chipclean gaan om de lens te laten calibreren.
Groetjes,
Jaap
Jaap
- Jaco1
- Forumlid
Dat is misschien wel kort door de bocht maar daar komt het wel op neer als je daar tegenop kijkt en omdat de 200-500mm wellicht ook een tuning verdient. Volgens mij doet chipclean niet aan sigma's usb-dock tuning.
- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
geen idee of Chipclean dat nu doet, maar als de vraag hoog genoeg wordt gaat hij het vanzelf doen.
maar met zo'n denkwijze kan je ook geen auto rijden, want ik kan hem niet zelf onderhouden........
ik zit net even prijzen te controleren, in rusland is de sports 1400 euro
maar met zo'n denkwijze kan je ook geen auto rijden, want ik kan hem niet zelf onderhouden........
ik zit net even prijzen te controleren, in rusland is de sports 1400 euro

Groetjes,
Jaap
Jaap
- bredewoldski
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb de Sigma ook niet via de USB-Dock gecalibreerd, sterker nog ik heb er geen eens een. Ik heb gewoon een in camera correctie toegepast die geld dus voor elk brandpunt en focusafstand.
Binnenkort wel de sigma Dock kopen want ik wil wel de nieuwe firmware op de lens... Dan zal ik hem wellicht ook gaan finetunen op brandpunt en focusafstand
Binnenkort wel de sigma Dock kopen want ik wil wel de nieuwe firmware op de lens... Dan zal ik hem wellicht ook gaan finetunen op brandpunt en focusafstand
Laatst gewijzigd door bredewoldski op do okt 22 2015 5:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.