Vogels [verzamel]

GTJ
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: vogels, welke leven er in jullie tuin ? ofzo..(verzamel)

Bericht door GTJ » do aug 26 2010 6:57 pm

@ Tobias, bedankt voor de tips. Normaal gesproken fotografeer ik vanuit de auto met de lens op een rijstzak. Zelfs de radio en de auto zet ik uit om trilling tegen te gaan. Ook ik druk het objectief stevig op de rijstzak en dan druk ik af. Zou toch zeggen dat dit goed moet gaan ook met het gebruik van een converter. Je hebt gelijk dat de foto's vaak regelmatig gecropt zijn, waardoor de detailering behoorlijk achteruit rolt. Met m'n 1-pootsstatief fotografeer ik alleen met m'n 300 mm. Aangezien ik met de Uil snel moest handelen wilde ik m'n Tripod niet pakken, want de kans was groot dat het uiltje gevlogen was. De avond voor de uil had ik m'n camera gereset en heb de plaat helaas in JPG geschoten in plaats van RAW, dus ik kon er niet veel meer mee.

Bijgevoegd heb ik een foto van de Buizerd met iets verdere bewerking en een afbeelding direct uit m'n camera.

Afbeelding

Afbeelding

Van de Casarca is niet gecropt, maar was het eigenlijk al te donker voor een goed doortekende foto.

Afbeelding

@ Mek, mooi hoor

Tobias

Bericht door Tobias » do aug 26 2010 7:50 pm

@GTJ,

Een duidelijke verbetering zoals je de buizerd nu hebt afgewerkt. Gezien de behoorlijke crop is dit wel zo'n beetje het max haalbare. In deze situatie kan je wellicht met een 1.7 winst behalen. Probeer ook eens VR uit te zetten als je vanaf een rijst -zak werkt.

Met weinig licht is het altijd moeilijk om detail te krijgen.

@mek

Staan er mooi op. Zou zelf ook eens graag een ijsvogel voor m'n objectief hebben. Slecht twee keer in levende lijve mogen aanschouwen en te ver weg om er iets fatsoenlijks van te bakken.

Mijndert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Mijndert » do aug 26 2010 8:14 pm

Zo, opgespaard, een aantal fogel voto's :mryellow:
1 t/m 6 is Natuurpark Lelystad
7 t/m 9 is OVP vogelhut "de Grauwe Gans"

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » do aug 26 2010 8:56 pm

Tobias schreef:Heb je bij de opname van de gans de nieuwe TC 2e aan je 1.4 gekoppeld, omdat je het over 1700mm hebt? Wat zou betekenen als je de crop aan toevoegt van de d300 je uitkomt op 2550mm!!! Dat is wel erg bizar :shock:
Heb de 2.0 en de 1.7 gekoppeld huib , zo kom je aan 1700mm x 1.5 cropfactor is inderdaad 2550mm.
Je moet wel handmatig scherpstellen en je belichting raakt in de war , maar door het e.a. uit te proberen vind je wel een oplossing.

groet ruud

GTJ
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GTJ » vr aug 27 2010 8:11 pm

Nog een lepelaar in vogellucht over het water bij de Breebaartpolder. Ik had achteraf iets moeten onderbelichten.

Afbeelding

Nog een foto van de jonge buizerd.

Afbeelding

Tobias

Bericht door Tobias » za aug 28 2010 2:21 pm

ruud schreef:
Tobias schreef:Heb je bij de opname van de gans de nieuwe TC 2e aan je 1.4 gekoppeld, omdat je het over 1700mm hebt? Wat zou betekenen als je de crop aan toevoegt van de d300 je uitkomt op 2550mm!!! Dat is wel erg bizar :shock:
Heb de 2.0 en de 1.7 gekoppeld huib , zo kom je aan 1700mm x 1.5 cropfactor is inderdaad 2550mm.
Je moet wel handmatig scherpstellen en je belichting raakt in de war , maar door het e.a. uit te proberen vind je wel een oplossing.

groet ruud
ruud,

Zelf kom ik op andere mm als je de 1.7 koppelt aan de 2.

(1.4 + 2) x (1.5 x 500) = 2550
(1.7 + 2) x (1.5 x 500) = 2775

Dan zit je zelfs nog hoger :)

Echt een prima prestatie, als ik je opname bekijk. Met een dergelijke afstand heb je ook te maken met; 'hoe helder is de lucht, omgevingstemperatuur, wel of geen pollen en zo zijn er nog wel een paar omstandigheden' die ik zou plaatsen onder de noemer "atmosferische smog".

Wow :D

Mijndert
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Mijndert » zo aug 29 2010 5:01 pm

Tobias,
Het is:
(1.4*2)*(1.5*500)=2100
(1.7*2)*(1.5*500)=2550
Er word niets opgeteld, alleen vermenigvuldigd.
Mijndert
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(

Tobias

Bericht door Tobias » zo aug 29 2010 8:05 pm

Mijndert schreef:Tobias,
Het is:
(1.4*2)*(1.5*500)=2100
(1.7*2)*(1.5*500)=2550
Er word niets opgeteld, alleen vermenigvuldigd.
Mijndert
Klopt zat er even naast om de converters op te tellen. Zo krijg je wel heel veel mm :oops:

Tobias

Bericht door Tobias » zo aug 29 2010 9:05 pm

Nog een keer terug naar de zwaluwen. Het licht spetterde gisteren alle kanten op en veranderde per minuut door alle bewolking. Tegenlicht gaf een mooi randje en dan is de ingebouwde flitser net genoeg voor in invul -flitsje.

Dit jong zat te wachten tot er wat lekkers in zijn snavel werd gepropt. Helaas ging de buit steeds aan zijn snavel voorbij.

1. beetje boos kijken :evil:

Afbeelding

2. Wie is die rare snuiter :?:

Afbeelding

3. HIER ZIT IK, KOM OP MET DIE HAP :!:

Afbeelding

GTJ
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GTJ » zo aug 29 2010 9:44 pm

Wauw Huib. Mooie plaatjes hoor.

Ik heb toch maar weer de roofvogels bij ons in de polder lastig gevallen, ondanks het regenachtige en donkere weer aan het eind van de dag. Deze twee kwamen nog enigzins door de selectie.

Jonge buizerd
Afbeelding

Grauwe Kiekendief
Afbeelding

Jaco1
Forumlid
Forumlid

Bericht door Jaco1 » zo aug 29 2010 9:52 pm

Mooi Tobias die zwaluwen, volgens mij is de WB van foto 2 niet in orde of is de kleur zo met opzet gedaan?

Tobias

Bericht door Tobias » zo aug 29 2010 9:54 pm

Mooi vliegbeeld van de Grauwe Kiekendief. Er vliegt heel wat daar in de regio.

Paar maanden terug nog naar een woning gekeken in Finsterwolde. Staat nu even geparkeerd maar hoop ooit die kant op te komen. Heerlijk die ruimte.

Tobias

Bericht door Tobias » zo aug 29 2010 10:06 pm

Jaco1 schreef:Mooi Tobias die zwaluwen, volgens mij is de WB van foto 2 niet in orde of is de kleur zo met opzet gedaan?
WB is wel oke maar heb wat zitten schuiven met de filters. Toch nog even een kleine correctie gedaan. Er zat teveel rood in de opname in vergelijking met de andere.

GTJ
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GTJ » zo aug 29 2010 10:19 pm

De foto van de Grauwe Kiekendief is net buiten Finsterwolde gemaakt in de Reiderwolderpolder. Daar zitten er een behoorlijk aantal. En je hebt inderdaad gelijk, echt een prachtig gebied. Ik had m'n auto langs de kant van de weg gezet en dan hoor je helemaal niks. Waar vind je dat nog in nederland? De Kiekdief vloog op 25 meter bij me vandaan over de auto, helaas was het te donker voor een mooie foto. D'r is altijd wel wat. :D

Deze jonge meeuw kon ik redelijk dicht benaderen voordat ze weg vloog. (wat voor soort is dit trouwens?)
Afbeelding

Tobias

Bericht door Tobias » zo aug 29 2010 10:33 pm

Zilvermeeuw eerste jaar oftewel juveniel.

hier http://www.xs4all.nl/~daarruud/argentatus2c.html zie hoe de vogel veranderd en heeft hij bijna zijn volwassen verendek.

Plaats reactie

Terug naar “Dieren”