Je bent hartstikke mesjogge als je digitaal fotografeert....

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo feb 18 2007 10:02 am

Wat een kleuren! :shock:

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

everkaik

Bericht door everkaik » zo feb 18 2007 12:44 pm

gdepater schreef:Ik pas!
Mooi! Nu de rest nog :wink:

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » zo feb 18 2007 1:07 pm

Het lijkt me erg lastig om op een forum met voorbeelden te illustreren of digitaal danwel analoog 'beter' is. Alles wat je post is zowiezo digitaal, of het nu "ge-CCD'd" of gescand is.

GdP

Bericht door GdP » ma feb 19 2007 10:52 pm

Amadeus Gould schreef:Dag Gerrit, Nikonvrienden,

Picasso!...Now that's what I call a real painting!

Coming to speak on painting. Digital photography is much like painting with digits or numbers, that used to be very popular in the seventies...but never quite catched on.

Ik kon de verleiding niet weerstaan...dit citaat van een bekende Nikonverzamelaar hier op te schrijven.

Sprekend over windmolens....er is altijd hoop.

Afbeelding

Foto copyright: ©EAD2006etc.

Amadeus Gould
Hallo Amadeus,

Het is goed te zien dat het een digitale foto is Amadeus!

Anders had je gezien dat je een aardappelveld hebt gefotografeerd. :)

Met vr. gr.

Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Mooi man

Bericht door George Fennes » ma feb 19 2007 11:37 pm

Maar je kan zeggen wat je wil, de kleuren zijn mooi en hij is scherp.

Wat die aardappelen betreft: Het zijn toch wel biologisch geteelde aardappelen, anders hoef ik ze niet.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

GdP

Re: Mooi man

Bericht door GdP » di feb 20 2007 8:52 am

George Fennes schreef:Maar je kan zeggen wat je wil, de kleuren zijn mooi en hij is scherp.

Wat die aardappelen betreft: Het zijn toch wel biologisch geteelde aardappelen, anders hoef ik ze niet.

Scherp? :( :(
Bedoel je die gehaktmolen? :lol:
Ik dacht toch even dat die aardappelen het onderwerp was. :oops:
Wie kiest er nu een gehaktmolen als onderwerp? :cry:
Vr. gr. Gerrit

George Fennes
Clublid
Clublid

mooi

Bericht door George Fennes » di feb 20 2007 9:16 am

Gerrit toch!

Bemerk ik enige sporen van jaloezie? :lol:

Wees nu maar eerlijk, dat het een mooie prent is en als jij het een gehaktmolen wil noemen, kan ik je namens A.G. zeggen, dat jij dat mag.

Ik heb A.G. gesproken in Houten en het is niet die ouwe zak die ik gedacht had dat ie was.

Volgens mij heeft A.G. een groot hart en zal het jou zeker niet kwalijk nemen dat jij die mooie windturbine, gehaktmolen noemt.

Maar ik vind het wel een mooie plaat.

Blijf het objectief bekijken

Roberto

Bericht door Roberto » ma apr 09 2007 4:35 pm

zeg, we houden het wel gezellig he?! :mrgreen:

ik kan me voorstellen dat amadeus voor zijn hobby niet achter de pc wil zitten en volgens mij ligt hier de oorzaak. Maar om dan maar af te geven op mensen die digitaal zijn gegaan zegt tommie: "poeweee" :lol:

Sterkte verder...

GdP

Bericht door GdP » ma apr 09 2007 4:41 pm

Poeweee :?: :oops:

Roelofw

Analoog of digitaal

Bericht door Roelofw » vr apr 20 2007 5:38 pm

Er is altijd een categorie mensen die met analoog zal blijven werken.
Binnen enkele jaren zal bijna iedereen met digitaal werken. Hetzelfde is met video gebeurd. Films worden tegenwoordig nog steeds op 35 mm geschoten, maar vraag niet naar de prijs per seconde film ....

Over een aantal jaren zijn er nog enkelen die analoog foto's maken, waarbij het ontwikkelen steeds duurder zal gaan worden.

Groet, Roelof

n.deleeuw

Re: Analoog of digitaal

Bericht door n.deleeuw » do jun 21 2007 9:23 pm

Roelofw schreef:Er is altijd een categorie mensen die met analoog zal blijven werken.
Binnen enkele jaren zal bijna iedereen met digitaal werken. Hetzelfde is met video gebeurd. Films worden tegenwoordig nog steeds op 35 mm geschoten, maar vraag niet naar de prijs per seconde film ....

Over een aantal jaren zijn er nog enkelen die analoog foto's maken, waarbij het ontwikkelen steeds duurder zal gaan worden.

Groet, Roelof
Dat vraag ik mij af. Volgens mijn fotograaf waar ik mijn rolletjes laat ontwikkelen en afdrukken zal het nog zo,n 25/30 jaar duren. Dit gaat jou tijd wel mee, zegt ie. Ik ben vorige week 60 geworden, een hele gerusstelling. 40% van zijn klanten werkt nog met analoog
Hij vergeleek het met de 8 mm filmpjes die nog steeds te koop zijn

Nico de Leeuw

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do jun 21 2007 9:28 pm

Plannen is als biljarten op zee.
En dat geldt nog sterker voor het voorspellen van de toekomst.... :D

Stingray
Forumlid
Forumlid

Bericht door Stingray » do jun 21 2007 9:37 pm

Ik heb vorig jaar en ook dit jaar flink wat euries geïnvesteerd in gloednieuwe analoge spullen (FM3a en diverse lenzen). Ik heb ergens de boot gemist met analoog fotograferen en hoop dit in te halen. Ik zie wel waar het schip strand maar leuk is het zeker.

Wb. digitaal laat ik het maar op me afkomen. Op dit moment is de markt voor digitale apparatuur nog niet uitgekristalleerd en er komen steeds nieuwe merken bij. Wie had 3 jaar geleden gedacht dat Sony en Panasonic nu met zulke prachtige camera's zouden komen ?

Ik stel mijn persoonlijk digitale revolutie voorlopig uit.

Stingray.
Nikon D7200, FM3a, 50mm f/1.8 MF (Ai en Ais), 50mm f/1.4 Ai MF, 180mm f/2.8 ED Ais MF.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » do jun 21 2007 9:40 pm

Jongens, meiden,

Los van de uitkomst van deze discussie, dus wat beter, prettiger, robuuster et cetera is, hou maar op: deze race is allang gelopen.

rik6230

Bericht door rik6230 » do jun 21 2007 10:08 pm

Het gaat toch om de foto of ben ik nu gek. De manier waarop die totstand is gekomen is secundair. De ene voelt zich prettig bij analoog de ander bij digitaal. Ik zal een overtuigd "analoog fotograaf"echt niet gaan proberen te overtuigen dat digitaal beter is. Ik heb een collega die prachtige analoge foto's maakt. Hij kan uitgebreid en gepassioneerd vertellen over zijn doka en de spullen die hij daar gebruikt.
Meestal echter hebben wij het over foto's, indrukken die foto's maken, emoties die foto's oproepen, karakters gevangen in foto's enz enz. Ik heb een boek naast me liggen: fotografie van de 20 ste eeuw. Er staan bijna alleen maar schitterende foto's in. Bijna allemaal analoog. Als ik kijk in het tijdschrift National Geografic ; onvoorstelbaar mooie foto. Bijna allemaal digitaal. Ik vind de discussie analoog vs digitaal, puur als het gaat om de kwaliteit, eigenlijk een beetje uit armoede geboren. :|

groet,
Rik

Gesloten

Terug naar “Analoog”