Ik kom deze thread nu pas tegen, dus een wat late reaktie van mezelf.
Ik zie niet waarom NCN de verantwoording zou moeten nemen voor dit soort problemen. Men levert een uitstekend platform/kanaal om de problemen met elkaar te delen, en neemt zelfs initiatief om e.e.a. met Beverwijk te delen. De enige instantie die zich verantwoordelijk zou moeten voelen is Nikon zelf, en die zie je niet reageren. Dat is in een forum als deze enigszins begrijpelijk, want er zitten op ieder forum natuurlijk mensen die nooit tevreden zijn, en voor je het weet zit je als bedrijf in oneindige discussies verwikkeld.
Mijn eigen ervaringen met Beverwijk en Nikon Duitsland t.a.v. de 24-70 zijn niet goed (zie ook
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 25&t=13843). Zelfs mijn 18-200 maakte scherpere foto's. Ik koop geen 24-70 pro objectief van 1800 euro (destijds) om te constateren dat de 18-200 consumenten lens scherpere foto's maakt. Ondanks duidelijk zichtbare verschillen tussen verschillende lenzen werd mijn probleem terug gebracht naar "binnen de marges". Ik vind dat niet getuigen van service of produkt kwaliteit. Al is het maar 1 van de 100.000 die dit overkomt, zo'n geval staat al op zichzelf, daar zijn geen statistieken voor nodig.
Uiteindelijk is via mijn foto handelaar een goede oplossing gekomen, men heeft de lens omgewisseld. Met de nieuwe 24-70 ben ik erg tevreden. Ik zou deze lens zonder meer aan mensen adviseren, maar wel met de opmerking dat je voor een goede service back-up moet gaan.
Cees Laarman schreef:Hoewel na acties richting Nikon en vooral 'Beverwijk' de gebruikers allen weer zeer tevreden over het objectief zijn. Herinner me wel dat in het begin er al gesproken werd van front- en backfocus.
Mijn geval heeft overduidelijk aangetoond dat Beverwijk deze service niet heeft kunnen leveren (for whatever reason). Met deze quote ben ik het dan ook categorisch oneens. Beverwijk ziet e.e.a. puur als een technisch probleem, ze zien niet een klant met een probleem waar ze een oplossing voor willen bieden. Overduidelijk is de tendens "het ligt niet aan onze spullen, het ligt aan jou, de klant, het is jouw schuld dat je niet tevreden bent met ons product en de daarvoor door ons eenzijdig gestelde marges". Ik noem dat geen service... En dan zijn er mensen die beweren dat dit niet de verantwoording is van een service centre. Kom op, er staat Nikon op de deur. Alsof je bij de help-desk van UPC/KPN niet zou mogen klagen omdat die mensen die daar zitten er ook niets aan zouden kunnen doen... Ze kunnen op zijn minst het probleem op het bureau van de juiste persoon kunnen leggen.
Er valt dus nog heel wat te verbeteren aan het service kanaal van Nikon (en Canon, en Sigma, en UPC, en Apple, en ....). Helaas lijkt dat steeds meer een trend te worden. HOGO garantie (Hoek Om, Gararantie Om). Eenmaal gekocht, de groeten tot ziens.
Dus wederom, een handelaar die wel goede service kan bieden blijft daarom onontbeerlijk, en geeft uiteindelijk de garantie dat je wel de spullen krijgt die je mag verwachten voor een bepaalde prijs. Of als je niet tevreden bent, de lens gewoon terug kan brengen!