@ sjuutje, voor de meeste foto's die in dit topic voorbij komen heb je absoluut geen macro objectief, voorzetlenzen of een statief nodig.
Een hele bloem van redelijk formaat laat zich prima vastleggen door de twee zoomlenzen die je al hebt. en met de 55-200mm kun je dan ook nog een mooie onscherpe achtergrond krijgen, hier een paar voorbeelden.
http://www.flickr.com/search/?q=nikkor+ ... owers&f=hp
Zelf werk ik vaak met een macro objectief voor bloemen - b.v. de 60mm micro - omdat ik dan de flexibiliteit heb om zowel hele bloemen als details vast te leggen. En als je inderdaad macro's van stampers en meeldraden wilt maken, zul je met een macro objectief of voorzetlenzen moeten gaan werken en dan wordt een statief al gauw een noodzaak om scherpe foto's te krijgen (of een flitser, en dan wordt subtiel flitsen de volgende uitdaging).
Maar ik zou eerst met je bestaande objectieven aan de slag gaan zonder voorzetlenzen.
Let op compositie (achtergrond is ook erg belangrijk), scherptediepte (combinatie van diafragma en brandpuntsafstand) en licht (een beetje zon in de bloemenbladeren doet wonderen).
En als je zorgt dat je sluitertijd niet te lang wordt, krijg je zeker scherpe foto's (voor DX houdt minstens 1/(mm's x 1.5) seconde aan, dus 1/300 s voor 200mm tenzij je VR hebt dan kun je langere sluitertijden hanteren).
Succes en ik ben benieuwd naar de resultaten !