Prijs Nikon D3

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door hans1956 » ma mar 31 2008 5:27 pm

Dat zelfde gevoel had ik in de winkel al. Ik heb de briefjes van 100 laten tellen vond ik beter!!

Pracht gevoel :D :P :mrgreen:

Heb de camera al flink gebruikt reeds 390 foto's in twee dagen tijd is niet verkeerd dacht ik zo!!

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma mar 31 2008 5:31 pm

hans1956 schreef:Heb de camera al flink gebruikt reeds 390 foto's in twee dagen tijd is niet verkeerd dacht ik zo!!
Als je 'm niet per abuis op 9 bps had staan is dat een mooie score :wink:

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****

Bericht door hans1956 » ma mar 31 2008 5:48 pm

Skippy schreef:
hans1956 schreef:Heb de camera al flink gebruikt reeds 390 foto's in twee dagen tijd is niet verkeerd dacht ik zo!!
Als je 'm niet per abuis op 9 bps had staan is dat een mooie score :wink:
390 keer met de wijsvinger op en neer :roll: :wink:
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Light

Bericht door Light » wo apr 02 2008 7:17 pm

Vanmiddag bij konijnenberg geweest, wilde de D3 en de D300 toch eens in de handen hebben en een paar plaatjes op hoge ISO schieten (gaat toch echt sparen voor de D3 worden haha).

De prijs is inmiddels 4599! voor het overzicht op de beginpagina.

Ik heb twee maal de 8 gig CF extreme 3 kaartjes aangeschaft en had nogal mazzel. Ik wil ze namelijk voor mijn D200 gebruiken en ze moeten zodanig snel dat ze later ook geschikt genoeg zijn voor de D3. Mijn mazzel was dat ze vandaag de nieuwe serie extreme 3 binnen hadden gekregen, deze schrijven 30 ipv 20 MB weg per seconde... doe er je voordeel mee!

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » wo apr 02 2008 8:40 pm

Waarom heb je geen Extreme IV genomen als je een D3 wil kopen ? Of duurt die aankoop nog even (het is even sparen, dat geef ik toe) :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo apr 02 2008 9:56 pm

Light schreef:...De prijs is inmiddels 4599! voor het overzicht op de beginpagina.....
Bedankt.

Het overzicht is weer bijgesteld.
Er is een nieuwe nummer 1 :D

Light

Bericht door Light » do apr 03 2008 3:40 am

a90 schreef:Waarom heb je geen Extreme IV genomen als je een D3 wil kopen ? Of duurt die aankoop nog even (het is even sparen, dat geef ik toe) :)
Ik moet nog een dertiende maand, een vakantiegelduitkering, een belastgteruggave en een vriendin lief aankijken..... zal nog zeker een paar maanden duren haha. Ik wilde wachten tot we naar de USA gaan half 2009, maar heb nu al besloten dat ik dat geduld niet heb lol.

Heb de CF extreme 3 gekocht omdat 30mb/sec mij tevens genoeg leek voor de D3, of zie je dat anders?

mikemix

Bericht door mikemix » do apr 03 2008 7:01 am

Er is reeds: SanDisk Extreme® IV CompactFlash®
die 40MB/sec. doet.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » do apr 03 2008 7:26 am

In de praktijk merk je het verschil namelijk wel degelijk. Hoewel de buffer vrijwel evensnel vol zit merk je met een IV dat je weer sneller daarna foto's kunt maken
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

GdP

Bericht door GdP » do apr 03 2008 9:29 am

Light schreef:
a90 schreef:Waarom heb je geen Extreme IV genomen als je een D3 wil kopen ? Of duurt die aankoop nog even (het is even sparen, dat geef ik toe) :)
Ik moet nog een dertiende maand, een vakantiegelduitkering, een belastgteruggave en een vriendin lief aankijken..... zal nog zeker een paar maanden duren haha. Ik wilde wachten tot we naar de USA gaan half 2009, maar heb nu al besloten dat ik dat geduld niet heb lol.

Heb de CF extreme 3 gekocht omdat 30mb/sec mij tevens genoeg leek voor de D3, of zie je dat anders?
Ik vind dat voldoende.

Voor die enkele keer dat het sneller moet, heb ik gewoon één Extreme IV beschikbaar.
Ik vind gewoon het prijsverschil te groot voor wat ik maar zelden zal gebruiken.
Maar ik ben dan ook meer een landschapfotograaf. :)

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do apr 03 2008 9:44 am

Geheugenkaartjes rijmen niet op D3 prijzen..... :oops:

Light

Bericht door Light » do apr 03 2008 5:36 pm

Je hebt gelijk, back 2 topic :)

Light

Bericht door Light » za apr 05 2008 6:53 pm

Via pricerunner.com (soort vergelijk.nl of kieskeurig.nl) kwam ik dit bedrijf tegen met een behoorlijk redelijke prijs, namelijk 4399 dollar.

http://www.enterprisephoto.com/item.asp?item=441127

Ik dacht dat het een record was, helaas een evenaring.... ik blijf zoeken :-)

4399 dollar tegen de huidige dollarkoers is overigens 2802 euro. Het gaat de juiste kant op. Heb trouwens een nieuwe D200 al gevonden voor 573 euro in de USA. Heb nog geen jaar geleden 1400 euro betaald :(

link voor de prijs van de D200 is trouwens http://www.enterprisephoto.com/item.asp?item=474

Dennis71

Bericht door Dennis71 » za apr 05 2008 7:03 pm

Light schreef:Via pricerunner.com (soort vergelijk.nl of kieskeurig.nl) kwam ik dit bedrijf tegen met een behoorlijk redelijke prijs, namelijk 4399 dollar.

http://www.enterprisephoto.com/item.asp?item=441127

Ik dacht dat het een record was, helaas een evenaring.... ik blijf zoeken :-)

4399 dollar tegen de huidige dollarkoers is overigens 2802 euro. Het gaat de juiste kant op. Heb trouwens een nieuwe D200 al gevonden voor 573 euro in de USA. Heb nog geen jaar geleden 1400 euro betaald :(

link voor de prijs van de D200 is trouwens http://www.enterprisephoto.com/item.asp?item=474
Record of niet...bestel bij die toko maar geen spullen! Ze hebben er in een aantal zaken een handje van om voor spotprijzen camera's aan te bieden, maar vervolgens kom je er achter dat de prijs gebaseerd is op alleen de body, dus zonder batterij. En....wat gek....die is niet te betalen zo duur!!

http://www.resellerratings.com/store/Be ... _Cameras_6

mikemix

Bericht door mikemix » ma apr 07 2008 8:51 pm

Dennis71 schreef:Record of niet...bestel bij die toko maar geen spullen! Ze hebben er in een aantal zaken een handje van om voor spotprijzen camera's aan te bieden, maar vervolgens kom je er achter dat de prijs gebaseerd is op alleen de body, dus zonder batterij. En....wat gek....die is niet te betalen zo duur!!
Toch niet helemaal waar, zo lijkt het:

Item includes:
• Battery
• Charger
• UC-E4 USB Cable
• EG-D2 Audio/Video Cable
• USB Cable Clip
• AN-D3 Camera Strap
• BF-1A Body Cap
• BS-2 Accessory Shoe Cap
• DK-17 Eyepiece
• BL-4 Battery Chamber Cover