Klopt Ruud heb ze zelf daar ook gespot maar te ver weg om er iets mee te doen. Daarnaast zijn de begaanbare stukken vaak zo druk dat je er niet rustig kunt fotograferen.ruud schreef: @huib , misschien moet je is een rondje reeuwijk doen hier worden altijd wel ijsvogels gemeld en is voor jou vlak bij huis neem ik aan.
groet ruud
Dit jaar er nog een grote karekiet gespot. Vanwege in het zicht staan snel weggegaan omdat er teveel belangstelling ontstond en deze vogel waanzinnig onder druk staat. De specifieke roep van de grote karekiet herken je uit duizenden maar voor een leek wekt het veel nieuwgierigheid.
Ook twee jonge haviken gevolgd met de kijker maar in het gebiedje waar ze vliegen moet je dwars door een veld met zeldzame bloemen om ze te benaderen en dan gaat bij mij de rem erop.
Reeuwijk is leuk voor een rietzanger, rietgors, staartmees, heggenmus enz...
Wat betreft het rondje Reeuwijk zit het wel goed. Het is opgenomen in mijn revalidatie traject hahahahaha en fiets ik er vaak. Ken daar ieder stekkie en als jongen veel gevaren en gesurft, zeg maar mijn tienerjaren gevierd.
Zo nu en dan vaar ik weleens met mijn vouwboot (die ik ook elektrisch kan voortstuwen).
Straks weer veel trekvogels en in het voorjaar altijd wel een kolonie zwarte sterns te spotten. Wordt helaas nog steeds teveel beperkt door blessureleed om er eens fatsoenlijk op uit te trekken. Vandaar dat ik zij het met tegenzin aan het overwegen ben om eens vanuit een shuilhut wat te doen.
De oostvaarderplassen zijn voor mij niet echt een optie omdat ze daar je oren van je kop lullen in de vaak overbevolkte schuilhutten.