Ewald toch, wat NAAR voor je... :mrgreen:Eeuw schreef:Kleine kanttekening, gisteren was ik eventjes in Alpe d'Huez op de pistes maar dan zie ik vrij weinig op het schermpje van de LX3.
*TEST* LUMIX LX3 en D-Lux 4, tassen, filters enz.
Re: *TEST* o.a. LUMIX LX3, P5000, G10 *UPDATE*
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ga morgen nog eventjes proberen met een Polaroidbril, in zo'n ligstoel, je kent dat wel.... als ik zin heb...joepert schreef:Ewald toch, wat NAAR voor je... :mrgreen:Eeuw schreef:Kleine kanttekening, gisteren was ik eventjes in Alpe d'Huez op de pistes maar dan zie ik vrij weinig op het schermpje van de LX3.

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
[vingers in oren]NANANANANAAAANAIKHOORJELEKKERTOCHNIET[/vingers in oren]Eeuw schreef:Ik ga morgen nog eventjes proberen met een Polaroidbril, in zo'n ligstoel, je kent dat wel.... als ik zin heb...
Geniet ervan!
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Ik merk dat tags / keywords verdwijnen als sneeuw voor de zon in dit programma. Dat vind ik een groot gebrek eigenlijk. Nu is het blijkbaar de bedoeling de rawfile eerst de converteren naar tif of jpg waarna de tags toegevoegd kunnen worden in een extern programma. Of mis ik nu echt iets?mikemix schreef:Dit is mijn maatje, zit gratis op het meegeleverde CD-tje.
Overigens heb ik inmiddels een demo van de volledige versie van Silkypix die ook nefs inleest. Ook dat tags foetsie.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
Even m'n eigen citeren.KvP schreef:Die is wel duurmikemix schreef: Wat de tas betreft, heb jij die originele leren tas voor de LX3? Die vind ik dus helemaal retro geweldig.
€30,-- op ebay http://cgi.ebay.nl/Panasonic-LUMIX-LX3- ... RCH:NL:101
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Oei, dat is niet de zogenaamde originele 'paraattas'. De camera moet er helemaal uit om te kunnen gebruiken. Een hoesje dus. De tas die ik heb en de 'retro' tas kun je aan de camera laten hangen en toch het schermpje gebruiken.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
Ff scrollen héEeuw schreef:Oei, dat is niet de zogenaamde originele 'paraattas'. De camera moet er helemaal uit om te kunnen gebruiken. Een hoesje dus. De tas die ik heb en de 'retro' tas kun je aan de camera laten hangen en toch het schermpje gebruiken.

Of vergis ik me nog?
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Het lijkt er wel wat op, maar het is niet de echte geloof ik.
Hier werd er gisteren eentje verkocht voor ruim honderd euro, TWEEDEHANDS!
Hier werd er gisteren eentje verkocht voor ruim honderd euro, TWEEDEHANDS!

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
Wat is het nut van de lensadaptar DMW-LA4?
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
Ik weet het al, daar kan ik deze opschroeven http://www.digitalstreet.nl/popup_image.php?pID=10095KvP schreef:Wat is het nut van de lensadaptar DMW-LA4?
€197,-- maar wel 18mm

Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
Daarmee kun je filters of een extra groothoekadapter gebruiken.KvP schreef:Wat is het nut van de lensadaptar DMW-LA4?
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Kees, niet zo mopperen, halen dat ding!KvP schreef:Ik weet het al, daar kan ik deze opschroeven http://www.digitalstreet.nl/popup_image.php?pID=10095KvP schreef:Wat is het nut van de lensadaptar DMW-LA4?
€197,-- maar wel 18mm

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
De Coolpix P6000 doet het ook goed! Alleen RAW valt tegen met Nikon software.

Ik vraag me af of de onderstaande review klopt, die ik van kieskeurig.nl afplukte wat betrefd die traagheid?
Ik citeer:
Ik heb de Panasonic DMC-LX3 meteen gekocht toen hij uitkwam in Nederland. Door de reviews van zijn voorganger was ik overtuigd dat het een goede keus zou zijn om mijn spiegel-reflex af en toe af te lossen.
Juist vanwege alle opties.
Na iets meer dan 1000 foto's onder alle omstandigheden kan ik het volgende zeggen:
Op de kwaliteit van de foto's is niks aan te merken. Die is prachtig. De 24 mm lens is subliem, de films zijn van HD kwaliteit. Allemaal super.
Er zit echter zo'n groot nadeel aan deze camera dat ik eerlijk gezegd spijt heb dat ik hem heb gekocht:
Hij is zo verschrikkelijk traag! Je drukt af en je onderwerp is al tijden verdwenen.
Ook in de reviews van fotobladen is dit al geconstateerd.
Het vervelende is dat zijn voorganger de LX2 juist werd geroemd om zijn snelle ontspanvertraging.
Ik ben dus weer op zoek naar een 3e camera, een kleine snelle snapshot, en heb heimwee naar mijn gevallen Fuji F30..

Ik citeer:
Ik heb de Panasonic DMC-LX3 meteen gekocht toen hij uitkwam in Nederland. Door de reviews van zijn voorganger was ik overtuigd dat het een goede keus zou zijn om mijn spiegel-reflex af en toe af te lossen.
Juist vanwege alle opties.
Na iets meer dan 1000 foto's onder alle omstandigheden kan ik het volgende zeggen:
Op de kwaliteit van de foto's is niks aan te merken. Die is prachtig. De 24 mm lens is subliem, de films zijn van HD kwaliteit. Allemaal super.
Er zit echter zo'n groot nadeel aan deze camera dat ik eerlijk gezegd spijt heb dat ik hem heb gekocht:
Hij is zo verschrikkelijk traag! Je drukt af en je onderwerp is al tijden verdwenen.
Ook in de reviews van fotobladen is dit al geconstateerd.
Het vervelende is dat zijn voorganger de LX2 juist werd geroemd om zijn snelle ontspanvertraging.
Ik ben dus weer op zoek naar een 3e camera, een kleine snelle snapshot, en heb heimwee naar mijn gevallen Fuji F30..
Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.