*TEST* LUMIX LX3 en D-Lux 4, tassen, filters enz.

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: *TEST* o.a. LUMIX LX3, P5000, G10 *UPDATE*

Bericht door Eeuw » do mar 26 2009 9:42 pm

Kees,
ik kan het verhaal niet helemaal ontkrachten hoor. Voor snelheid heb je toch een slr nodig denk ik. Sommige beginnende fotografen op dit forum vinden een D300 al niet snel genoeg. Ik ben zelf wat voor het relaxte werk, niet te veel haast, niet de veel stress en houdt het leuk. Vandaar dat ik dan ook erg blij ben met mijn compactje. Ik mis veel eerder een optische zoeker dan de snelheid van een dslr. Af en toe is het echt een gokje wat erop zal komen. (misschien leuk voor gerrit?)
Vooral het focussen is soms wat traag maar dat ligt ook aan mezelf. Dan laat ik de macrostand aan staan, dom natuurlijk. In het menu kun je ook nog een heleboel instellen, dus als men de tijd ervoor neemt dat door te pluizen valt er echt nog wel winst te boeken op dat gebied. Eenmaal scherpgesteld heb ik echt nog nooit last gehad van vertraging van de onstpanknop. Dan is ie supersnel. Ook kun je nog de manuele scherpstelling gebruiken, ook handig en snel. Scherpstelvlak wordt zelfs vergroot op je schermpje. Prachtig, nog duidelijker dan mijn D200 ondanks KatzEye.
Enfin, hij past in mijn jaszak of binnenzak en geeft een heel erg leuk resultaat.
Laat ik ook maar wat plaatsen:
Afbeelding
Afbeelding
Foto's in de camera opgeslagen als jpeg, niet bewerkt,

en die avatar Michael... over die Lomo fisheye heb ik je nooit gehoord... :lol:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Knors

Bericht door Knors » do mar 26 2009 10:25 pm

Ik heb trouwens ergens gelezen (misschien wel hier :oops: ) dat je de autofocus zou kunnen versnellen op dit toestel door continue AF te in te stellen via het menu. We hebben nu een testpanel in eigen huis, dus .....

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do mar 26 2009 10:31 pm

Knors schreef:Ik heb trouwens ergens gelezen (misschien wel hier :oops: ) dat je de autofocus zou kunnen versnellen op dit toestel door continue AF te in te stellen via het menu. We hebben nu een testpanel in eigen huis, dus .....
Dat kan , maar dat kost héél veel energie van je accu. Je kunt de autofocus op quickmodus zetten. Ik zou eens moeten opzoeken hoe dat precies zit. Heb je effe?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

eagle

Bericht door eagle » do mar 26 2009 10:38 pm

Ik denk er ook hard over zo'n camera te kopen voor mijn vrouw (en dus ook voor mezelf :wink: )
Maar, kan iemand een echt oordeel geven over de ontspanvertraging?
Momenteel hebben we naast de Nikon spiegelreflex een Fuji compact.
De ontspanvertraging valt wel mee, maar toch......
Dus als iemand wat duidelijkheid hierin zou kunnen verschaffen, erg graag.
En alvast bedankt.

Zie overigens nu pas dat de tijd op dit forum al een uur verkeerd staat.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do mar 26 2009 10:48 pm

Hij is gewoon erg snel. Als je hebt scherpgesteld, dan wordt de foto gewoon direct genomen wanneer je de knop indrukt. Kijk ook hier eens.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>

eagle

Bericht door eagle » vr mar 27 2009 1:10 pm

Eeuw, hartelijk dank.
Ik ben door de bocht, nu mijn vrouw nog.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr mar 27 2009 1:29 pm

eagle schreef:Eeuw, hartelijk dank.
Ik ben door de bocht, nu mijn vrouw nog.
Zeg maar dat ik het goed vind. :mryellow:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>

mikemix

Bericht door mikemix » vr mar 27 2009 2:42 pm

---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bright eye

Bericht door Bright eye » za mar 28 2009 7:06 pm

Berichtgeving over Lumix LX3 de afgelopen weken nauwlettend gevolgd. Camera spreekt mij wel aan.

Ik volg het Nikon forum al enige tijd omdat ik tzt wil overstappen op een D300 of D700.
D700 heeft mijn voorkeur omdat ik denk lang met deze camera vooruit te kunnen, maar dan moet er ook nog flink worden doorgespaard voor goed glaswerk. D300 met een AF-D 18-35mm F/3.5-4.5 ED komt tegenwoordig op ongeveer € 1.650 en ligt meer in mijn financiele bereik.
De D700 + AF-S 24-70mm F/2.8 ED kost met ongeveer € 3.200 bijna het dubbele.

Wetende dat de Lumix LX 3 totaal niet met de D300 en D700 is te vergelijken vraag ik mij af of ik erg ongelukkig zou worden als ik de komende 1,5 jaar alleen met de LX 3 zou gaan fotograferen. Hoef dan maar € 400 te investeren en geeft me tijd om de nodige pecunia bij elkaar te sprokkelen voor een D700.
Vroeger analoog gefotografeerd met een Nikon FE. Afgelopen jaren een voorganger van de Panasonic Lumix DMC-FZ50 in bezit gehad en daardoor weer de smaak te pakken gekregen en besloten over te stappen op een SLR.

Graag jullie advies.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » za mar 28 2009 7:29 pm

Bright eye schreef:Wetende dat de Lumix LX 3 totaal niet met de D300 en D700 is te vergelijken vraag ik mij af of ik erg ongelukkig zou worden als ik de komende 1,5 jaar alleen met de LX 3 zou gaan fotograferen.
Adviseren over de mogelijke ontwikkelingen van het persoonlijk geluk van een ander is riskant.
Als er ook nog eens 1,5 jaar mee gemoeid is, maakt dit een advies extra moeilijk, omdat daarmee de factor tijd en rol gaat spelen.
Toch zou ik zeggen: Ga voor FX, dus voor de D700, of de opvolger daarvan. Voor de argumentatie verwijs ik -gemakshalve- naar elders op dit forum.
Die pecunia komen wel.
En of je die tijd moet opvullen met een LX3....waarom niet je oude FE nog even uit de kast halen?

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » za mar 28 2009 8:30 pm

Doet die FZ50 het niet meer? Daar kun je toch ook wel foto's mee maken en 400 € is een flinke graai in je spaarpot als ik het goed begrijp.
Mocht je gewoon die LX3 willen hebben, laat je door niemand tegenhouden zou ik zeggen.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » ma mar 30 2009 6:56 pm

Hier en daar is het al eens ter sprake gekomen. De Leica D-Lux4 zou betere software in de camera hebben dan de LX3. Van binnen zijn ze hetzelfde.. schijnt. Mooiere kleuren, sneller focussen... ik weet niet of het waar is natuurlijk, maar wat als ik nou de Leica firmware in mijn LX3 zet?? :huh:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>

mikemix

Bericht door mikemix » ma mar 30 2009 7:24 pm

---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » di mar 31 2009 5:40 pm

Ik ga hem ook kopen, nu heb ik geinformeerd bij de fotowinkel waar ik meestal heenga maar die vertelde dat het geen voorraad artikel is en de de levertijd 15-04 wordt als ik hem nu bestel. kosten €430,--
Ik zag ook al op internet dat hij op sommige plaatsen niet leverbaar is (de zwarte uitvoering)
Hebben jullie suggesties voor een goedkopere en snellere levering?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

mikemix

Bericht door mikemix » di mar 31 2009 6:04 pm

---

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”