ik kan het verhaal niet helemaal ontkrachten hoor. Voor snelheid heb je toch een slr nodig denk ik. Sommige beginnende fotografen op dit forum vinden een D300 al niet snel genoeg. Ik ben zelf wat voor het relaxte werk, niet te veel haast, niet de veel stress en houdt het leuk. Vandaar dat ik dan ook erg blij ben met mijn compactje. Ik mis veel eerder een optische zoeker dan de snelheid van een dslr. Af en toe is het echt een gokje wat erop zal komen. (misschien leuk voor gerrit?)
Vooral het focussen is soms wat traag maar dat ligt ook aan mezelf. Dan laat ik de macrostand aan staan, dom natuurlijk. In het menu kun je ook nog een heleboel instellen, dus als men de tijd ervoor neemt dat door te pluizen valt er echt nog wel winst te boeken op dat gebied. Eenmaal scherpgesteld heb ik echt nog nooit last gehad van vertraging van de onstpanknop. Dan is ie supersnel. Ook kun je nog de manuele scherpstelling gebruiken, ook handig en snel. Scherpstelvlak wordt zelfs vergroot op je schermpje. Prachtig, nog duidelijker dan mijn D200 ondanks KatzEye.
Enfin, hij past in mijn jaszak of binnenzak en geeft een heel erg leuk resultaat.
Laat ik ook maar wat plaatsen:

Foto's in de camera opgeslagen als jpeg, niet bewerkt,
en die avatar Michael... over die Lomo fisheye heb ik je nooit gehoord...