joerig1970 schreef:
Wat bedoel je hiermee?????

Precies wat ik schrijf.
Met alle respect, ieder zijn hobby en zijn ding. Fotografie als hobby (en ook als beroeps) is denk ik toch de bedoeling dat iemand er qua beeld en inhoud daarin een ontwikkeling doormaakt, vooruit gaat, mooie platen er aan over houdt die de moeite zijn om gezien te worden. Het aantal foto’s op een hoog niveau wat iemand maakt zijn doorgaans door ieder “te tellen” in een jaar. Maar als de aanloop ernaartoe 50.000-60.000 opnamen in twee jaar kost denk ik dat de aanpak niet erg efficiënt is en vraag ik me werkelijk af wat iemand bezielt om die enorme aantallen te schieten. En dat is beslist niet denigrerend bedoeld.
Alleen de opslag al op PC, laat staan enigszins een archivering erin te kunnen houden om alleen al wijs te worden uit die aantallen plaatjes.
Pfff, ik zou er niet aan moeten denken.
Beroepsmensen die ik ken en een dikke boterham verdienen in de fotografie komen bij lange na niet aan die aantallen, of misschien hooguit de sportjournalist die op maximale snelheid de Olympische spelen verslaat. Zelfs schoolfotografen zullen het zweet uit de handen moeten fotograferen om aan die aantallen te komen.
Wat is jouw intentie om zoveel plaatjes te schieten “als amateur” (zoals je elders in de draad hebt aangegeven)?
EDIT:
(na de vervolgreacties gezien te hebben). Nee ik bedoelde niet dat iemand dan een D200/300/700 of zelfs D3 aan zou moeten schaffen.
Het is echt vanuit een menselijke benadering dat ik denk dat de drijfveer om te proberen mooie foto’s te maken niet zit in die enorme aantallen foto’s. Dat is over de top, dat voegt niets toe aan een leerproces, kost wel heel veel tijd/geld/energie. Het zit hem veel meer in fotobeeld met mede hobbyisten bespreken / discussiëren over de inhoud om op die wijze je visie te verbreden. En vanuit die bredere visie je onderwerp te benaderen. Pas dan klikken.
Daar groei je mee, en dat voegt een wezenlijk genotsgevoel aan je hobby toe.
Niet die 50.000-60.000 kliks, daar ben ik van overtuigd.