D3 en D700 firmware update (van 2.0.0 naar 2.0.1)

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: D3 en D700 firmware update (van 2.0.0 naar 2.0.1)

Bericht door alfredo » ma feb 02 2009 6:51 pm

hoe kon jij zien dat ie klaar was?
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » ma feb 02 2009 7:03 pm

alfredo schreef:hoe kon jij zien dat ie klaar was?
Je moet de update wel naar de hoofddirectory van de kaart kopiëren hoor. En je kaart van tevoren formateren.
Als hij klaar is met kopiëren dan brand het groene lampje niet meer, daarna moet je de camera loskoppelen van de computer (eerst je camera uitzetten natuurlijk) Zet de camera aan, dan ga je in het menu naar het setup menu en selecteer firmwareversie, dan zie je de huidige firmware versie en dan markeer je update en druk op de multiselector naar rechts. markeer ja en druk op ok. Je moet wel a en b apart op de geheugenkaart zetten en ook apart updaten. Dus eerts A kopiëren en op de camera updaten, daarna pas B.

Tijdens het updaten in de camera zie je een groen balkje op het lcd scherm achterop de camera , je mag dan op geen enkele knop drukken hoor op je camera, pas als je een schermpje krijgt waarop staat dat de update is voltooid en je de camera uit kan zetten, kan je de camera dus uitzetten, voordat je update b kopieert moet je je kaart weer formateren.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma feb 02 2009 7:33 pm

Update A voor de D3 ging bij mij in een paar seconden. Update B duurde de nodige minuten (3-5?).

@gongon: Waar staat dat in sleuf 2 geen kaart mag zitten? Heb ik ergens overheen gelezen? :oops: Ik heb alle updates altijd nog gedaan met beide kaarten (2x 4Gb) in de sleuven.

mikemix

Bericht door mikemix » ma feb 02 2009 7:35 pm

Er staat nadrukkelijk dat het via sleuf 1 moet gebeuren.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » ma feb 02 2009 7:38 pm

Veganpix schreef:Update A voor de D3 ging bij mij in een paar seconden. Update B duurde de nodige minuten (3-5?).

@gongon: Waar staat dat in sleuf 2 geen kaart mag zitten? Heb ik ergens overheen gelezen? :oops: Ik heb alle updates altijd nog gedaan met beide kaarten (2x 4Gb) in de sleuven.
Er stond dat de geheugenkaart niet in sleuf 2 mag zitten dus misschien heb ik toen wel gedacht dat er geen een in sleuf 2 mocht zitten, al dacht ik dat ik dat de vorige keer wel zag staan in de handleiding.
Groetjes Gonnie.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » ma feb 02 2009 7:42 pm

alfredo schreef:Oke deel A is gelukt .. ben nu B aan het kopieren van computer naar geheugenkaart.
Dit is een veel groter bestand, ong 7 mb. Toch kan ik nergens zien wanneer het kopieren klaar is, want ik zie nergens een groen lampje branden.... hoe lang duurt het ongeveer?
Dat groene lampje is hetzelfde lampje wat je ziet branden nadat je een foto hebt gemaakt. Dat brand als je camera bezig is een foto naar de geheugenkaart weg te schrijven, dat groene lampje zit pal boven het hendeltje van je geheugenkaartcompartiment.

Het kopiëren van computer naar geheugenkaart duurt niet zo heel erg lang hoor, wel van geheugenkaart naar camera. Dat duurt enkele minuten.
Groetjes Gonnie.

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma feb 02 2009 7:45 pm

Ja gevonden, met rode letters in de uitgebreide gebruiksaanwijzing:
Belangrijk
Plaats de geheugenkaart niet in sleuf 2

Daarmee bedoelt men volgens mij dat de kaart die je gebruikt voor de update niet in sleuf 2 mag zitten. Er mag dus wel een kaart in sleuf 2 zitten, als je voor het updaten maar de kaart in sleuf 1 gebruikt. Zo heb ik het begrepen en is tot nu toe goed gegaan. Als het echt geen kwaad kan dan kan gongon de 2e kaart laten zitten.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » ma feb 02 2009 7:50 pm

Veganpix schreef:Ja gevonden, met rode letters in de uitgebreide gebruiksaanwijzing:
Belangrijk
Plaats de geheugenkaart niet in sleuf 2

Daarmee bedoelt men volgens mij dat de kaart die je gebruikt voor de update niet in sleuf 2 mag zitten. Er mag dus wel een kaart in sleuf 2 zitten, als je voor het updaten maar de kaart in sleuf 1 gebruikt. Zo heb ik het begrepen en is tot nu toe goed gegaan. Als het echt geen kwaad kan dan kan gongon de 2e kaart laten zitten.
Nou dat zou wel lekker zijn, ik zit echt in de zenuwen als ik een update doe. Niet alleen omdat ik dan de geheugenkaart uit sleuf 2 moet halen, maar ook omdat de eerste keer dat ik de D3 geupdate had, het me niet lukte, en ik naar Beverwijk moest, nou dat heeft me 6 uur aan reistijd gekost. Het lukte me alleen niet maar de firmwareversie was ook nog eens terug gegaan naar een nog oudere versie dan er bij aankoop opstond.
En ik lees altijd de gebruiksaanwijzing en dan word ik al zenuwachtig als ik de waarschuwing zie staan dat het kan zijn dat de camera het na een update (als je het niet goed doet) niet meer bruikbaar kan zijn.
Groetjes Gonnie.

mikemix

Bericht door mikemix » ma feb 02 2009 7:53 pm

Goed lezen scheelt al een hoop.
Ik denk dat het al met al 5 minuten in beslag nam.

Het mooie is dat ik een paar postst hierboven al aangaf dat het via sleuf 1 moet gebeuren die firmware update,
moet je kijken hoe iedereen vrolijk door aan het kwetteren was.

Je kan ook de moeite nemen om te lezen wat er typt wordt.
Is niet hatelijk bedoeld, scheelt alleen een hoop stress als ik dit hierboven zo lees.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » ma feb 02 2009 8:03 pm

mikemix schreef:Goed lezen scheelt al een hoop.
Ik denk dat het al met al 5 minuten in beslag nam.

Het mooie is dat ik een paar postst hierboven al aangaf dat het via sleuf 1 moet gebeuren die firmware update,
moet je kijken hoe iedereen vrolijk door aan het kwetteren was.

Je kan ook de moeite nemen om te lezen wat er typt wordt.
Is niet hatelijk bedoeld, scheelt alleen een hoop stress als ik dit hierboven zo lees.
Zit je ermee dat we door aan het kwetteren zijn, ik had het wel gelezen hoor, trouwens ook in de handleiding, ik gaf antwoord aan Veganpix.
En ik ben verder niet gestresst hoor, de update was bij mij nu gelukt, dus gestresst ben ik allang niet meer. En het duurde inderdaad maar een minuut of vijf.
Groetjes Gonnie.

mikemix

Bericht door mikemix » ma feb 02 2009 8:13 pm

Nee hoor, ik ben blij dat de update werkt :)

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » ma feb 02 2009 8:19 pm

mikemix schreef:Nee hoor, ik ben blij dat de update werkt :)
IK ben ook heel erg blij, mijn dag kon niet meer stuk. :mryellow:

En Alfredo, is het bij jou ook gelukt?
Groetjes Gonnie.

Adri Benschop

Bericht door Adri Benschop » ma feb 02 2009 10:18 pm

Spannend hoor, nooit gedaan.
Maar als je goed leest is het eigenlijk "kkdwd", zoals mijn vroegere leraar wiskunde altijd placht te zeggen: "kind kan de was doen".

Nu maar hopen dat ik geen problemen krijg in Manama.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door alfredo » di feb 03 2009 2:55 pm

Sorry voor mijn late reactie... alles is gelukt, maar ik heb nooit een groen lampje zien branden.
Bedankt voor alle antwoorden.
D4, D2h,,AFS 70-200vr 2.8 80-200 ED f2.8, Nikkor 300mm F4 ED, ,sigma 24-70 2.8, nikon 50mm 1.8, Kenko TC Teleplus MC7 2X DG,, polarisatiefilter 77mm een tas en een manfrotto eenbeenstatief..

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » di feb 03 2009 4:00 pm

dat brandt ook maar heel kort want het kopieeren van computer naar geheugenkaart gaat heel snel. Fijn dat het gelukt is.
Groetjes Gonnie.

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”