yoyo schreef:Moet je dit zien (ze moeten zich schamen)
Geometric distortion (scale goes to -3%, so they peak around -2.5%)
-2.5% in een moustache patroon..!
Koop toch gewoon die Nikon kitlens. Ben je beter uit.

yoyo schreef:Moet je dit zien (ze moeten zich schamen)
Ik had dit punt ook een stuk beter verwacht moet ik eerlijk zeggen, maar omdat het eenvoudig te corrigeren is, is het is voor mij uiteindelijk geen reden om het objectief niet aan te schaffen. Tegelijkertijd houd ik m'n ogen wel open en als mocht blijken dat de Voigtlander ook al erg goed is, dan zou ik nog wel eens kunnen switchen. Ik verwacht echter ook nog wel wat minpuntjes bij de Voigtlander te zien de komende tijd. De foto's die ik tot op heden heb gezien vind ik trouwens nog niet zo geweldig, maar er zullen vast nog wel wat betere komen.mikemix schreef:Johan ik zie dat jij deze in bestelling hebt staan, blijf erbij dat dit onaccetabel is ook al zijn er slechtere objectieven.
In ieder geval publiceert Zeiss deze gegevens gewoon. Die van Nikon (en Voigtlander) worden niet gepubliceerd. Als ze dat wel zouden doen, zou je ook nog wel eens schrikken denk ik.yoyo schreef:Moet je dit zien (ze moeten zich schamen)
Nou, het zijn geen toppertjes, zowel de foto's als de fotografen schat ik zo injohan1967 schreef:Hier zijn ook al enkele fotootjes te zien die met een D700 zijn gemaakt:
http://www.nikoncafe.com/vforums/showth ... 44&page=16
Dat ben ik met je eens. De meeste foto's zijn volgens mij ook een beetje overbelicht.Skippy schreef:Nou, het zijn geen toppertjes, zowel de foto's als de fotografen schat ik zo injohan1967 schreef:Hier zijn ook al enkele fotootjes te zien die met een D700 zijn gemaakt:
http://www.nikoncafe.com/vforums/showth ... 44&page=16
Dat ziet er al veel beter uit.Harrie Gerrits schreef:Bijgaand een link naar een foto gemaakt met een Color Skopar 20 mm / 3.5 .
VOORBEELD
De foto komt uit het betaal gedeelte van "diglloyd Digital Photography BLOG".
Ik laat de foto tot morgenochtend staan.
Neem het mij niet kwalijk maar in mijn enthousiasme heb ik een voorbeeld geplaats welke met de Ultron 40 mm / 2.0 is gemaaktHarrie Gerrits schreef:Bijgaand een link naar een foto gemaakt met een Color Skopar 20 mm / 3.5 .
VOORBEELD
Ik laat de foto tot morgenochtend staan.
Harrie Gerrits schreef:Neem het mij niet kwalijk maar in mijn enthousiasme heb ik een voorbeeld geplaats welke met de Ultron 40 mm / 2.0 is gemaaktHarrie Gerrits schreef:Bijgaand een link naar een foto gemaakt met een Color Skopar 20 mm / 3.5 .
VOORBEELD
Ik laat de foto tot morgenochtend staan.![]()
![]()
.
@Skippy - ik heb nog even diglloyd bezocht en ik kan het inderdaad ook niet vinden.
Sorry!