sttt, ik ben vliegen aan het fotograferen!
En dan de ringflitser. Deze heb je met allerlei hulpmiddelen moeten vastmaken op genoemd setje omdat deze aan de voorkant glad is, buiten de lens. Ik weet alleen niet of je een kant en klare ringflitser hebt gebruikt en aangepast of dat je er zelf een in elkaar hebt gezet.
De Raynox is uitverkocht, dankzij jou. Is een compliment voor we het verkeerd opvatten. Investering in deze zou ongeveer 70 a 80 euro kosten. Dat is te overzien . De ringflitser is een duurder verhaal of kost meer tijd om zelf te fabriceren. Hier ga ik nog eens over zitten broeden. Je hebt een "ringflitser" die op de gewone flitser aan te sluiten is, maar de combinatie D80 SB600 zit er niet bij.
Ik wil graag eens zien hoe jij daar mee werkt.
Dat verhaal over die flitser is niet juist. Ik heb hem gemonteerd om mn handen vrij te hebben terwijl ik voorheen de flitser met links voor mn lens hield en met rechts mn camera moest bedienen.
Nu klik ik het hele verhaal regelrecht aan mn lens(welke ik wil)
het met allerlij hulpmiddelen wil ik ook wel nuanceren.
ik heb mn starblits ringflitser die ik voor e20!!! op internet kocht gewoon even open gemaakt en door de achterkant twee gaatjes geboord en met twee kleine schroefjes 2,5*20 vast gezet en naderhand de overlengte hiervan afgeknipt, toen mn flitsbuis er weer in en de gehele boel weer dichtgeschroefd.
ringflitsers die al afdoende licht geven voor deze construktie hoeven dus niet duur te zijn.Ze zijn er al vanaf 149,-
flitser wordt overigens , zoals op de foto,s zichtbaar is en dus toch wel informatief zijn, aangestuurd dmv een flitsschoentje waarop je ook nog eens gewoon een externe flitser bij kan gebruiken.
moraal van mijn verhaal:
canon heeft de mp65 met flitser voor 850 en 0ngeveer 500 euro. Dat maakt E1350,-
Nikon heeft er bij mij weten niet zo 1 dus maakte ik er 1.
ik maak dezelfde om niet te zeggen betere/andere opname`s (gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring en alle mp65 bezitters die ik ken)met mn nikon materiaal voor..........juist: E55,-
Dit was ik kwijt voor flitser en raynox die ik overigens bij twee verschillende partikuliere kocht.
Het mooie is dat degene waar ik de Raynox van kocht mij nu weer informatie vroeg en graag een keer met me op pad wil.
Das mooi, kan die zien hoe ik ZIJN lens gebruik hahaha.
Een ieder gegroet!.
Ik ga weer lijmen