Tsja ik vind zelf en anderen met mij de nieuwe macbooks zwaar tegenvallen kwa degelijkheid. De voorgaande modellen waren wel echt bomproof te noemen maar helaas is dat ook minder aan het worden sinds de toepassing van Intel hardware.onno schreef:Apple hardware is inderdaad niet uniek (meer) maar wel erg goed vormgegeven (zowel estetisch als functioneel) en degelijk gebouwd. Van een andere orde dus dan een kastje met onderdelen van de PC-boer op de hoek..
Ook dat valt tegenwoordig erg mee kernelupdates zijn bijvoorbeeld al volledig via een scriptje te installeren 2 keer klikken en het is geinstalleerd. Ook zit er een zonnige kant aan heel het OSX86 nep(mac) gebeuren en dat is dat er ook veel meer diepere kennis beschikbaar is. Waar ook "echte" mac gebruikers bij problemen op terug kunnen vallen en ja, ook die hebben wel eens problemen.onno schreef: Mac OSX kan met wat hacken en patchen inderdaad op een PC draaien. Maar dat is niet echt geschikt voor de 'normale' gebruiker. Je moet technisch redelijk op de hoogte zijn en steeds de juiste torrents vinden om je nep-Mac systeem qua software versies up-to-date te houden...
Ik heb er eigenlijk totaal geen problemen mee en kan ook niet zeggen dat ik echt opvallend verschil merk dat het voor een normale gebruiker makkelijker is om gewoon zo een ding te kopen dat heb je natuurlijk altijd.onno schreef: Leuk voor de IT-hobbyist om mee te experimenteren en het systeem te gebruiken als 'Mac wannahave'. Maar als je je wilt concentreren op fotobewerking en beheer onder OSX dan is een echte Mac toch net wat makkelijker.
Luc