Glow Eindhoven 2009 (6 tot 15 november)

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Glow Eindhoven 2009 (6 tot 15 november)

Bericht door Cees » za nov 07 2009 10:17 am

Als ik dit zo lees allemaal, ben ik blij dat ik lekker thuis gebleven ben! :twisted:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

MarcoJ

Bericht door MarcoJ » za nov 07 2009 10:18 am

Mijn recensie over Glow 2009: KANSLOOS!!!

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » za nov 07 2009 12:40 pm

Ik heb het sterke vermoeden dat de financiële bodem onder het festival is uitgetrokken en dat er maar wat aangerommeld is.
Een hele grote afknapper, zeker als je weet wat er in 2006 - 2007 werd neergezet. :(
Kortom, het was een grote teleurstelling.
Wat mij betreft einde oefening.
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo nov 08 2009 9:31 pm

Phoe poe, wat een zoekpuzzel zeg... :(
Na de Catharina kerk was ik het spoor al bijster wat het volgende object op de route was, normaal is het "Follow de rest van het publiek", maar het overige publiek was het spoor ook bijster?! Dus zwermde alles maar lukraak door elkaar.

Bekant anderhalf uur nodig gehad om 5 objecten te vinden, zelfs met een plattegrondje.
En de gevonden objecten waren echt zwaar beneden GLOW niveau. Zekers de eerste paar objecten op een route die zouden indrukwekkend moeten zijn m.i.

Heb idd ook een sterk vermoeden dat er finacieel iets niet helemaal goed is, het kan gewoon niet dat na wat je de afgelopen 2 jaar hebt neergezet nu hier mee aankomt! Want qua bezoekersaantallen en waardering van afgelopen jaren kan ik me niet voorstellen dat er om die reden minder grootschallige projecten neer te zetten.
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

coosc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door coosc » zo nov 08 2009 9:46 pm

2006 en 2007 schijnen topjaren geweest te zijn in de Glow historie. Helaas was ik er toen niet bij. Vorig jaar vond ik best goed.

Hoe is dit jaar in vergelijking met 2008? Ik overweeg nog steeds even langs te rijden.

Coos

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » zo nov 08 2009 9:48 pm

coosc schreef: Hoe is dit jaar in vergelijking met 2008? Ik overweeg nog steeds even langs te rijden.
Coos
Eigenwijs is ook wijs :mryellow:
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » zo nov 08 2009 10:17 pm

coosc schreef:2006 en 2007 schijnen topjaren geweest te zijn in de Glow historie. Helaas was ik er toen niet bij. Vorig jaar vond ik best goed.

Hoe is dit jaar in vergelijking met 2008? Ik overweeg nog steeds even langs te rijden.

Coos
Hoi Coos,
Lees dit draadje eens .....
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

coosc
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door coosc » zo nov 08 2009 10:23 pm

Fera Albi schreef:Hoi Coos,
Lees dit draadje eens .....
Ik begrijp uit je reactie dat het t.o.v. 2008 ook "een grote teleurstelling" is.

Coos

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » zo nov 08 2009 10:57 pm

coosc schreef: Ik begrijp uit je reactie dat het t.o.v. 2008 ook "een grote teleurstelling" is.
Coos
Ja, daar komt het wel op neer ja.
Met de groeten van Hans.

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo nov 08 2009 11:01 pm

Ik vond 2007 (het mooiste tot nu toe) en 2008 (komt op een 2de plek), 2009 staat onderaan.

keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door keenoncoolstuff » di nov 10 2009 9:55 pm

Ik ben er vrijdagavond met mijn vriendin heen gereden. Een uur in de auto heen, een uur terug.
Hoogtepunt van de avond was de hamburger bij de McDrive op de terugweg. :(

Glow zal denk ik echt een paar jaar nodig hebben om er weer bovenop te komen en zijn beschadigde reputatie te herstellen.
Ik ben er in ieder geval de komende edities niet meer te vinden (mocht het volgend jaar überhaupt nog bestaan)...

Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di nov 17 2009 4:26 pm

Opmerkelijk :?: :!: ....GLOW trok dit jaar meer bezoekers als de voorgaande edities!
En de meerderheid vond het geweldig... :!: :?:

zie
http://www.ed.nl/glow/5811067/Glow-2009 ... oekers.ece

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » di nov 17 2009 5:29 pm

SwederD70 schreef:Opmerkelijk :?: :!: ....GLOW trok dit jaar meer bezoekers als de voorgaande edities!

zie
puur gelul :evil:
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di nov 17 2009 5:40 pm

KvP schreef:
SwederD70 schreef:Opmerkelijk :?: :!: ....GLOW trok dit jaar meer bezoekers als de voorgaande edities!

zie
puur gelul :evil:
Als ik de reacties eronder doorlees zijn er toch best veel mensen die het geweldig tot mooi vonden... :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » di nov 17 2009 6:01 pm

Nou, niet alles was even lovend...:
In vergelijking tot andere jaren waren de optredens een nieuw element; wat uitteraard ten koste gaat van het budget voor echte Lichtkunst!! Want wie kan rekenen; pakweg 35 artiesten en begeleiding, materiaal etc. over laten vliegen, ruim 10 dagen in een hotel stoppen en dagelijks meerdere performances verzorgen; kost meer dan een paar ton. De grote vraag is: zijn optredens met wat verlichting wel lichtkunst? Het bindend element van de optredens had meer weg van dynamiek; bewegende muzikanten en dansende/balancerende artiesten; dat ze hun bewegingen uitlichten en met wat vuur spelen heeft absoluut niets te maken met lichtkunst, maar meer met het praktische feit dat ze in het donker optraden. Het optreden op de markt was een mini-kopie van 10 minuten van een oude show van Cirque du Soleil. Optreden van de bewegende muzikanten was spannend, maar kan beter terrecht op 1 of ander muziekfestival; iets voor het folkfestival van de directeur van Citydynamiek bijvoorbeeld.
Uit alle reacties langs de route; bleek dat het tegenviel. Lichtkunst is meer dan een DVD sturen met wat visuals en geluiden en vervolgens een technisch bedrijf inhuren die voor grof geld mega-beamers neerzet of wat dure lampjes neerleggen bij een riviertje of in een leeg gebouw neerleggen; en dit was toch weer de hoofdmoot. Misschien zou Citydynamiek eens op zoek moeten naar wat betere curators; en daarbij niet denken dat alles wat men van ver haalt; ook goed is. Leuk voor de bevriende kunstenaars van de curator, die dit jaar weer zo aan de bak zijn gekomen, maar beledigend voor de kwalitatief goede lichtkunst, die ook dichtbij te scoren is. Het hoogtepunt waren eigenlijk de groene grasbakken of plantenbakken achter de ramen van een kraakpand aan de Ten Hagestraat; origineel; geinig, low-budget en mysterieus; waarschijnlijk een initiatief van een lokale lichtkunstenaar, die eerst in de stad van de buitenlandse curator moet doorbreken; wil die ooit in Eindhoven aan de bak wil komen....
Met de groeten van Hans.

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”