ruisonderdrukking

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
GdP

Bericht door GdP » wo dec 20 2006 11:25 pm

hjanssen schreef:
gdepater schreef:
Ik heb geen enkele ervaring met digitale camera’s.
gdepater schreef: Als het donker is kan je ook beter maar helemaal geen digitale camera gebruiken. Met een analoge camera kan je dan ook werken met aanzienlijk langere sluitertijden.
gdepater schreef: Bij sluitertijden van 1 tot 30 minuten heb je niets aan een digitale camera.
Persoonlijk denk ik dat je door opmerking één heb gekenmerkt als DE deskundige van digitale fotografie.

Het linkt mij in het oor als huilen met de wolven in het bos...

het kost net zoveel moeite om in moeilijke omstandigheden en mooie foto te maken digitaal als op film. Alleen op de computer gaat het ontwikkelen en afdrukken makkelijker(maar net zo moeilijk) als in de doka.

marvan en slechte RAW of van en slecht negatief krijg je nooit een topfoto, mischien een goede, maar niet meer......
Heer Janssen uw opmerking, afgezien van de fouten in uw bericht, komt als mosterd na de maaltijd.

GdP

Bericht door GdP » wo dec 20 2006 11:36 pm

Wil ik digitaal, dan scan ik gewoon mijn dia’s of negatieven in, waarbij de resolutie en de kleurdiepte aanzienlijk hoger zijn dan met welke digitale camera maar haalbaar is.

Op dit moment wegens tijd gebrek, laat ik ze gewoon afdrukken.

joerig1970

Bericht door joerig1970 » wo dec 20 2006 11:42 pm

gdepater schreef:Wil ik digitaal, dan scan ik gewoon mijn dia’s of negatieven in, waarbij de resolutie en de kleurdiepte aanzienlijk hoger zijn dan met welke digitale camera maar haalbaar is.

Op dit moment wegens tijd gebrek, laat ik ze gewoon afdrukken.
allemaal interessant, maar het heeft niks met het topic te maken zoals veel van je opmerking, mijn vraag ging over digitale fotografie en niet over analoge fotografie

dus eerst de vraag begrijpen, voor je andere gaat bekritiseren AUB

wel bedank aan bugs32 en opgezetfan, ik zal eens proberen om die iso van zijn automatisch piloot te halen

GdP

Bericht door GdP » wo dec 20 2006 11:45 pm

Joerig ik weet niet of het je is opgevallen, maar je vraag is al minstens driemaal beantwoord.

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » wo dec 20 2006 11:45 pm

:!: Interupt van moderator: Nu graag weer on-topic en dat is het helpen van Joerig1970 om te gaan met de ruis van zijn D50. Dus niet discussiëren over de verschillen tussen digitaal en analoog. Dat is zeker een interessante en onbevredigbare discussie, maar die graag onder een andere topic...

Joerig: hoe controleer je de foto's op ruis? Mocht je dat doen door de foto's op 100% te bekijken, dan is het goed te beseffen dat je dan alle spikkels ziet. Ook de spikkels die je bij reguliere grootte geheel niet ziet.

joerig1970

Bericht door joerig1970 » wo dec 20 2006 11:56 pm

ja meestal bekijk ik ze op 100% omdat me dat gezegd is dat zo te doen

bv aan deze foto zie je het heel goed http://album.zoom.nl/user/15002/images/ ... Vd.jpg.jpg

wat is anders een beter oplossing

BUG322

Bericht door BUG322 » do dec 21 2006 12:14 am

Geef mij toch maar een analoge camera. Nooit geen ruis!
Tja de een korrel de andere ruis.

whatever

GdP

Bericht door GdP » do dec 21 2006 12:27 am

BUG322 schreef:
Geef mij toch maar een analoge camera. Nooit geen ruis!
Tja de een korrel de andere ruis.

whatever

Moderne prof. films, zoals Fuji Reala 100, heeft zo'n kleine korrel dat hij zelfs bij een vergroting van 50x75 cm niet opvalt!

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do dec 21 2006 7:16 am

Martijn de Vries schreef:Hier http://forum.112drachten.nl/viewtopic.p ... ight=#2378 een paar foto's verschil Canon-Nikon
Veel recencenten gaven vroeger aan dat Nikon qua ruisonderdrukking achter liep bij Canon. Nikon heeft veel geinvesteerd in de ruisonderdrukking. Bij de D80 en de D40 is Nikon intussen beter in de ruisonderdrukking dan Canon.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » do dec 21 2006 12:56 pm

En de D200?

BUG322

Bericht door BUG322 » do dec 21 2006 1:02 pm

De D50 was ook al aardig goed tov de 350D

Je ziet altijd wel een verlies van detail wat ook erg meeweegt.

groetjes

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » do dec 21 2006 11:46 pm

:!: Nogmaals interrupt modetrator: blijf toch eens bij het topic, beantwoord dus eerst de vraag voor er off-topic gezworven wordt. Dat mag toch geen moeilijkheid zijn??

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”