ArendV schreef:@HH nikon, ik weet niet hoe vaak je in Live View werkt met je D300, maar het valt mij mee hoe goed het LCD-scherm nog af te lezen is onder extreme hoeken. Zo heb ik laatst een pianoconcert vastgelegd met de D300 hoog boven mijn hoofd, dit ging prima (natuurlijk is een uitklapbaar scherm nog flexibeler, maar je kunt al veel met Live View op de D300).
Ik moet inderdaad toegeven dat mijn opmerking "live view biedt in deze gevallen geen oplossing omdat de kijkhoek te groot wordt" wel wat erg zwart-wit was.
Net nog eens even geprobeerd en zeker "binnenshuis" valt best nog onder een behoorlijk grote hoek te werken (zoals jij al beschrijft met het pianoconcert -> neem niet aan dat dit buiten was). Maar helaas heb ik daar nu net zelden of nooit "boven het hoofd" of "laag aan de grond" situaties. Buiten is de bruikbare kijkhoek toch wel een stuk minder door meer opvallend licht (één hand boven de display helpt wel iets maar blijft lastig) en daar doen zich die situaties veel vaker voor.
Grtz, Hans