Snow Leopard
Re: Snow Leopard
Ben nu een dikke dag aan het stoeien. Moet zeggen tot mijn groot genoegen dat ik geen noemenswaardige problemen ben tegengekomen. NX2 doet het nog steeds als vanouds.
gr. Ruud
D610/D90/, glas en de Macbook R.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat ben je in hemelsnaam aan het doen dan, moet toch in een uurtje of twee gedaan kunnen zijn..Ruud V. schreef:Ben nu een dikke dag aan het stoeien.
Mijn leven bestaat niet alleen uit de Mac, dus netto gezien met een korrel zout.
gr. Ruud
Ben ik de enige die SL nog niet heeft? Hopelijk komt morgen de postbode langs. ViewNX en Capture gebruik ik niet; verder verwacht ik geen problemen.
Heeft iemand van de Mac fanaten toevallig een time capsule en wat zijn daar de ervaringen mee?
Heeft iemand van de Mac fanaten toevallig een time capsule en wat zijn daar de ervaringen mee?
- mike
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nee hoor je bent niet de enige. Ik heb hem ook nog niet. Is wel verzonden richting mijn huisadres, maar nog niks ontvangen.rocksoff schreef:Ben ik de enige die SL nog niet heeft? Hopelijk komt morgen de postbode langs. ViewNX en Capture gebruik ik niet; verder verwacht ik geen problemen.
Gr Michel
Moet eens kijken hoe dat werkt. Zo diep gaat mijn Mac kennis nog niet. Bedankt voor de tip.Audion schreef:Kun je je printer een IP-nummer toekennen...? IP-printing kent Snow Leopard wel, AppleTalk niet meer...J.Hoes schreef:Probeerde mijn printer te gebruiken (Apple LaserWriter 12/640 PS); mooi niet dus.![]()
Groet Hans
Het AirPort werkt OK. Time Machine begon uitgeschakeld. Er zijn reservekopieën gemaakt, probeerde zonet op te halen, duurde vrij lang voordat de tijdlijn en de bestanden weer zichtbaar waren. Er lijkt niets verdwenen te zijn. Moet ik even in de gaten houden.rocksoff schreef: Heeft iemand van de Mac fanaten toevallig een time capsule en wat zijn daar de ervaringen mee?
groet Hans
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Ja. Ik heb er eentje staan. 1 Tb schijf en dual Wifi. In brugmodus via Ethernet gekoppeld aan een Airport Extreme met dual WiFi. Heb een 5 Ghz n-only (voor de Mac) en een 2,4 Ghz b/g netwerk (voor iPhone en laptop van mijn vrouw). Gaat als een zonnetje. Time machine maakt netjes elk uur een backup van mijn MacBookPro, ook als ik draadloos op de AExtr zit. Heb er geen omkijken naar.rocksoff schreef:Heeft iemand van de Mac fanaten toevallig een time capsule en wat zijn daar de ervaringen mee?
In het begin had de AExtr wat moeite met mijn kabelmodem, maar inmiddels is daar vriendschap gesloten en is het zaakje zeer stabiel. Heb ook w PC's (XP en Vista) en een HP printer via ethernet in het Netwerk. Werkt prima samen.
Wat wil je nog meer weten?
Groeten,
Marnix
(Die inmiddels aardig tevreden begint te raken met Snow Leopard)
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Antwoord van Nikon Support.
Snow Leopard is nog niet getest met Nikon software.
Zodra hierover meer informatie beschikbaar wordt zal dit meegedeeld worden op http://www.nikon.nl.
Pro Fotografen werken meestal toch met Mac, weten ze dat nog steeds niet bij Nikon? Of denken ze, marktaandeel van Mac is zo klein, daar kijken we naar als we tijd en zin hebben.
Snow Leopard was toch al heel lang beschikbaar om te testen bij de softwareontwikkelaars.
Als ik ook kijk dat er al jaren geen updates meer komen voor de scansoftware voor de Mac. De filmscanner hangt weer voor nood aan een pc, lijkt het er op dat Nikon geen rekening houdt met mac gebruikers.
Zodra hierover meer informatie beschikbaar wordt zal dit meegedeeld worden op http://www.nikon.nl.
Pro Fotografen werken meestal toch met Mac, weten ze dat nog steeds niet bij Nikon? Of denken ze, marktaandeel van Mac is zo klein, daar kijken we naar als we tijd en zin hebben.
Snow Leopard was toch al heel lang beschikbaar om te testen bij de softwareontwikkelaars.
Als ik ook kijk dat er al jaren geen updates meer komen voor de scansoftware voor de Mac. De filmscanner hangt weer voor nood aan een pc, lijkt het er op dat Nikon geen rekening houdt met mac gebruikers.
zoals gebruikelijk ligt het daar weer te slapen.
Wat een slappe hap zeg.
Wat een slappe hap zeg.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Ongelofelijk!wil schreef:Antwoord van Nikon Support.
Dat kunnen ze toch niet serieus menen?
Absoluut! Elke 7-14 dagen kwam er een nieuwe build uit die op diverse fora telkens werd ontleed welke bugs er nog in zaten en welke software er wel/niet op draaide. Het kan voor Nikon echt geen verrassing zijn dat Snow Leopard werd uitgebracht. Pure minachting en slordigheid. De laatste releases van CCP2, NX2 etc... zijn geschikt voor 10.5.7, waarmee Nikon dus twee generaties (10.5.8 en 10.6) achterloopt. Helaas is dit gebruikelijk.wil schreef:Snow Leopard was toch al heel lang beschikbaar om te testen bij de softwareontwikkelaars.
En daar gaat over twee maanden met Windows 7 hetzelfde gebeuren hoor: we hebben de software nog niet getest en laten u weten wanneer we dat wel hebben gedaan. Maak je vooral geen illusies. Alleen zullen er veel minder mensen direct de overstap XP/Vista naar Windows 7 gaan maken dan OS-X 10.5 naar 10.6wil schreef:Als ik ook kijk dat er al jaren geen updates meer komen voor de scansoftware voor de Mac. De filmscanner hangt weer voor nood aan een pc, lijkt het er op dat Nikon geen rekening houdt met mac gebruikers.
Groeten,
Marnix
- Onno
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Blijkbaar gaat men pas aan de gang voor een OS versie wanneer deze is verschenen en volgt men niet de aan verandering onderhevige beta's. Daar is wat voor te zeggen. Alleen irritant als je een early adopter bent.MvBoetzelaer schreef:Absoluut! Elke 7-14 dagen kwam er een nieuwe build uit die op diverse fora telkens werd ontleed welke bugs er nog in zaten en welke software er wel/niet op draaide. Het kan voor Nikon echt geen verrassing zijn dat Snow Leopard werd uitgebracht. Pure minachting en slordigheid. De laatste releases van CCP2, NX2 etc... zijn geschikt voor 10.5.7, waarmee Nikon dus twee generaties (10.5.8 en 10.6) achterloopt. Helaas is dit gebruikelijk.

Hopelijk gaan ze bij Nik snel aan het werk. Nieuwe Macs worden uitsluitend met Snow Leopard verkocht en Nikon wil vast haar klanten niet belasten met downgrade ellende...
Ik wacht nog eventjes in ieder geval met updaten van mijn zakelijke laptop (waar ik ook mijn fotootjes op bewerk) en monitor voorlopig de pagina http://snowleopard.wikidot.com of voldoende van de appjes die ik gebruik geschikt zijn. Mijn Mini gaat er wel deze of volgende week aan geloven. De Macbook van mijn vriendin ook pas als alle stof is neergedaald.

Nu we toch over de Mac bezig zijn, NX2 werkt prima onder SL maar als ik nx2 open zie ik alleen de versie 2.2.0 verschijnen en nergens 2.2.2. Dat zou je toch moeten zien bij een update.
gr. Ruud
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Dit kun je in Capture NX 2 zien in het menu "Capture NX 2" en dan "over Capture NX 2". Updates haal je van de site van Nikon Nederland (www.nikon.nl) of in NX 2 onder "Help" en dan "Capture NX 2 bijwerken". Dan opent het Nikon Message Center en daar zie je dan de beschikbare updates. Deze laatste optie loopt meestal echter enkele dagen achter bij het verschijnen van de updates op de site en mijn indruk is dat het downloaden daar ook wat trager gaat.Ruud V. schreef:Nu we toch over de Mac bezig zijn, NX2 werkt prima onder SL maar als ik nx2 open zie ik alleen de versie 2.2.0 verschijnen en nergens 2.2.2. Dat zou je toch moeten zien bij een update.
Succes!
Marnix
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Het is natuurlijk een illusie dat Snow Leopard met 10.6 niet meer aan verandering onderhevig is. Er wordt in Cupertino ongetwijfeld al koortsachtig gewerkt aan 10.6.1 om alle bugs die er nu in de praktijk uitkomen te gaan fixen. Op 4 augustus is 10.5.8 uitgekomen en deze week presenteerde Nikon enkele updates (Capture NX2, CCP2) die "al" 10.5.7 ondersteunen dat op 12 mei j.l. uitkwam. Dat geeft weinig hoop voor de kopers van een nieuwe Mac met Snow erop en een grote kans op teleurstellingen.Onno schreef:Blijkbaar gaat men pas aan de gang voor een OS versie wanneer deze is verschenen en volgt men niet de aan verandering onderhevige beta's. Daar is wat voor te zeggen. Alleen irritant als je een early adopter bent.
Hopelijk gaan ze bij Nik snel aan het werk. Nieuwe Macs worden uitsluitend met Snow Leopard verkocht en Nikon wil vast haar klanten niet belasten met downgrade ellende...
Groeten,
Marnix