Comming up: nieuw Leica / Panasonic spul...
Re: Comming up: nieuw Leica / Panasonic spul...
Een Leica MEETZOEKER met AF?
Sommige mensen willen het gewoon niet snappen.
Geeft niet hoor. Die worden op hun wenken bediend door de AF VR G-spullenindustrie.
Kennelijk toch een andere planeet.
E.M. de Klerk
Sommige mensen willen het gewoon niet snappen.
Geeft niet hoor. Die worden op hun wenken bediend door de AF VR G-spullenindustrie.
Kennelijk toch een andere planeet.
E.M. de Klerk
Daarom heb ik een Contax G, én meetzoeker én AF.
Heerlijk Zeiss glas maar hij rookt niet.
Heerlijk Zeiss glas maar hij rookt niet.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De nieuwe Leica M9 is een meetzoeker zonder AF, de Leica X1 heeft AF maar is geen meetzoeker.emdeklerk schreef:Een Leica MEETZOEKER met AF?
Desondanks een heel fraai cameraatje!

-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Misschien is wat uitleg op zijn plaats.emdeklerk schreef:Een Leica MEETZOEKER met AF?
Sommige mensen willen het gewoon niet snappen.....
E.M. de Klerk
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meetzoekercamera
Mooi dan ga je toch fijn een Leica kopen.
Af en toe haal je hem uit de vitrine en maak je er zelfs foto's mee.
Doe mij maar een Nikon die blijft tenminste niet in de jaren 60 hangen.
Wat een oudwijverig gezeik zeg.
ROFL :mrgreen:BUG322 schreef:Mooi dan ga je toch fijn een Leica kopen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik kan er niet om lachen... Laten we iedereen zijn lolletje gunnen. Bugs322's opmerking is wat mij betreft geen goede bijdrage aan dit draadje. Als je er niets mee hebt, dan hoef je toch niet te zeggen in zo'n draadje. En zeker niet op deze manier...joepert schreef:ROFL :mrgreen:BUG322 schreef:Mooi dan ga je toch fijn een Leica kopen.
Terug naar de Leica's...
Ik vind Bugs322's een prima bijdrage. Iedereen mag tenslotte vinden wat hij/zij wil.
Hoe dat ingepakt wordt, zal mij in ieder geval een zorg zijn.
Zolang meningen maar niet worden opgedrongen.
Ik heb er hartelijk om moeten lachen
Hoe dat ingepakt wordt, zal mij in ieder geval een zorg zijn.
Zolang meningen maar niet worden opgedrongen.
Ik heb er hartelijk om moeten lachen

Laatst gewijzigd door Weef op do sep 10 2009 1:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Af en toe word er teveel azijn gedronken dan kan ik het niet laten zelfs na 10 tellen.
Het verlangen naar meetzoekers is verlangen naar nostalgie.
Het handige van meetzoekers is compactheid met kwaliteit van een spiegel reflex.
That's all
manueel focussen geeft alleen maar meer kans op het missen van een moment.
Als je het mij vraagt maakt Leica vooral goeie lenzen en camera huisjes de rest van de techniek moeten ze van derden hebben als bv Panasonic die al veel eerder hebben ingezien dat digitaal de toekomst is.
Want digitaal gezien zijn de hogere iso's nou niet bepaald om naar huis te schrijven.
maw het loopt achter de feiten aan.
PS :Oja je betaald er al gauw zo 5000 euries voor dat staat wel interresant natuurlijk
Het handige van meetzoekers is compactheid met kwaliteit van een spiegel reflex.
That's all
manueel focussen geeft alleen maar meer kans op het missen van een moment.
Als je het mij vraagt maakt Leica vooral goeie lenzen en camera huisjes de rest van de techniek moeten ze van derden hebben als bv Panasonic die al veel eerder hebben ingezien dat digitaal de toekomst is.
Want digitaal gezien zijn de hogere iso's nou niet bepaald om naar huis te schrijven.
maw het loopt achter de feiten aan.
PS :Oja je betaald er al gauw zo 5000 euries voor dat staat wel interresant natuurlijk

Sorry Bug, je geeft er alleen maar nog meer blijk van het niet te snappen.
De kwaliteit van scherpstellen met een meetzoeker heeft helemaal niets met nostalgie te maken. Wel met de zekerheid dat het altijd werkt. Met of zonder batterijen, ongeacht de lichtsterkte van het gebruikte objectief en zonder toeters en bellen. Eenvoud is en blijft het kenmerk van het ware. (Hoewel de eenvoud van het principe er bij Leica al heel lang uit-ontwikkeld is: van simpele constructies kun je ze niet altijd beschuldigen...).
Vandaar dat AF en echte meetzoekers gewoon niet samengaan. Maar zeg nooit nooit, als het een verkoopargument wordt zoals bij vele Japanse merken zal ook Leica wel kunnen zwichten.
Overigens heb en hoef ik geen Leica, ook niet voor de vitrine. Ik ben ook een spiegelreflexman. En ik ben ook niet zo kapot van de filminleg bij Leica.
Ik denk overigens dat vermeend azijnpissen niet moet worden beantwoord met overduidelijk vitrioolzeiken.
E.M. de Klerk
De kwaliteit van scherpstellen met een meetzoeker heeft helemaal niets met nostalgie te maken. Wel met de zekerheid dat het altijd werkt. Met of zonder batterijen, ongeacht de lichtsterkte van het gebruikte objectief en zonder toeters en bellen. Eenvoud is en blijft het kenmerk van het ware. (Hoewel de eenvoud van het principe er bij Leica al heel lang uit-ontwikkeld is: van simpele constructies kun je ze niet altijd beschuldigen...).
Vandaar dat AF en echte meetzoekers gewoon niet samengaan. Maar zeg nooit nooit, als het een verkoopargument wordt zoals bij vele Japanse merken zal ook Leica wel kunnen zwichten.
Overigens heb en hoef ik geen Leica, ook niet voor de vitrine. Ik ben ook een spiegelreflexman. En ik ben ook niet zo kapot van de filminleg bij Leica.
Ik denk overigens dat vermeend azijnpissen niet moet worden beantwoord met overduidelijk vitrioolzeiken.
E.M. de Klerk
Natuurlijk wel stoer, zo'n 'oudewijve' kameraatje voor 5000 euro's
Groet,
Thom.
Groet,
Thom.
Beste Marten,
tegen vooroordelen en slecht geïnformeerd zijn is geen uitleg bestand.
E.M. de Klerk
E.M. de Klerk
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Zo kan het dus ook Bug. Nu heb je zelfs kans op een reactie waar we wat mee kunnen.BUG322 schreef:Af en toe word er teveel azijn gedronken dan kan ik het niet laten zelfs na 10 tellen.
etc.
etc.

Is dit nou azijnpissen, vitrioolzeiken of nog een scheut olie op het vuur? Kom op zeg, doe 's niet zo pedant.emdeklerk schreef:Beste Marten,
E.M. de Klerk
Joepert:
"Is dit nou azijnpissen, vitrioolzeiken of nog een scheut olie op het vuur? Kom op zeg, doe 's niet zo pedant."
Ik zou zeggen: lees alles nog eens door en trek je eigen conclusie. Ik heb mijn mening duidelijk gegeven, beetje overbodig daar nogmaals naar te vragen.
Succes.
E.M. de Klerk
"Is dit nou azijnpissen, vitrioolzeiken of nog een scheut olie op het vuur? Kom op zeg, doe 's niet zo pedant."
Ik zou zeggen: lees alles nog eens door en trek je eigen conclusie. Ik heb mijn mening duidelijk gegeven, beetje overbodig daar nogmaals naar te vragen.
Succes.
E.M. de Klerk