Draagriem Nikon D700

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Remco H

Re: Draagriem Nikon D700

Bericht door Remco H » vr sep 11 2009 2:08 pm

Picard schreef:Toch vind ik het leuker als vrouwen naar m'n speelgoed kijken.... :oops: :P
Die kijken ook wel, maar dan meestal naar mijn gezicht. 8) :P
Over het dievengilde heb ik het hier eigenlijk niet zo over NL, waar alles best wel te doen is, maar meer over wat 'gevoeligere' plekken in het buitenland, op reis. Misschien wat overbezorgdheid, gevoed door slechte ervaringen. ...
Sint-Petersburg bijvoorbeeld?
Daar ging het bij mij mis, vorig jaar. Voor de rest nooit last gehad. Ook niet in India, of Italië.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » vr sep 11 2009 7:45 pm

ruud schreef:wat de riem betreft volgens mij is die toch hetzelfde als van de D300 of zie ik dat verkeerd ?
De D300 riem is anders dan de D700 riem.

Picard

Bericht door Picard » za sep 12 2009 12:38 pm

Remco H schreef: Sint-Petersburg bijvoorbeeld?
Daar ging het bij mij mis, vorig jaar. Voor de rest nooit last gehad. Ook niet in India, of Italië.
Sint-Petersburg kan ik me levendig indenken, de Finnen in de buurt van de grens noemden dat dat zelfs een taxiritje wel eens fatale gevolgen kan hebben. De gitanes in Frankrijk kunnen er ook wat van. Maar goed, we hebben het over een riem en niet over menselijk fatsoen. Op het overgrote deel van de aarde gaat het goed, het barst van de lieve mensen, zeker in Italië en India - prachtlanden. En goed is belangrijker als slecht!!
On topic: Ik vind alleen dat de standaard riem erg opvallend is. En dat van die wespen heb ik niet verzonnen trouwens, geel trekt ze aan, of is het toch mijn bloed wat ze ruiken? Vooral horsels in akkervelden/bij vee... :evil: In een concertzaal valt de riem ook erg op, dat wil je toch eigenlijk niet?

Hein van Maurik

Bericht door Hein van Maurik » zo sep 13 2009 4:40 pm

Een D700 met zoomlens is te zwaar om met de bestaande draagriem een hele dag te sjouwen en prettig te fotograferen :roll:
Daarom ben ik zelf aan het knutselen gegaan om alles over -beide- schouders te dragen.
Hiervoor heb ik gebruikt vier draagriemen van weekendtassen en een grote sleutelring.
Het geheel is makkelijk los te koppelen en dan hou je body,lens en de meegeverde draagriem over. :!:
De constructie heb ik onlangs bij de carnavalsoptocht in Rotterdam uitgprobeerd, en kan nog worden verbeterd.
Voor geinteresseerden zal ik as. zaterdag 19 september (Utrecht) mijn voorlopige oplossing meenemen :wink2:
Overigens ben ik wel geinteresseerd in de diagonaalriem

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » zo sep 13 2009 5:59 pm

Ik zie het probleem echt niet. Of heb ik van die sterke schouders :?:
Mijn standaard uitrusting is 2*D700 met 24-70 rsp 70-200. Daar loop ik regelmatig ook de hele dag mee.

Nooit problemen gehad dat de riemen snijden of zo.

Vroeger waren fotografen nog echte mannen!
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Hein van Maurik

Bericht door Hein van Maurik » zo sep 13 2009 9:52 pm

Een D700 met een zoomlens is te zwaar om met de bijgeleverde draagriem een hele dag te sjouwen en prettig te fotograferen. Daarom ben ik aan het knutsen gegaan om over -beide- schouders het gewicht te verdelen.
Hiervoor heb ik gebruikt vier draagriemen van weekendtassen en een grote sleutelring. Het geheel is makkelijk los te koppelen en dan hou je body, lens en de bijgeleverde riem over
Deze constuctie heb ik onlangs uitgeprobeerd bij de carnavalsoptocht in Rotterdam. Misschien zijn nog verbeteringen mogelijk
Voor geinterssseerded zal ik aanstaande zaterdag 19 september (Utrecht) mijn voorlopige oplossing meenemen.
Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar de aangegeven andere mogelijkheden.van Optech USA, Blackrapid en sunbounce.
VGr. Hein van Maurik

Hein van Maurik

Bericht door Hein van Maurik » zo sep 13 2009 10:00 pm

Als ik rechts zo naar je figuur kijk heb je zeker aan bodybilding gedaan :mrgreen: :D maar het gaat hier bij gebruik met de Nikondraagriem in eerste instantie om het gewicht juist van nek naar schouders te verleggen :frown: :oohh:
Laatst gewijzigd door Hein van Maurik op zo sep 13 2009 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo sep 13 2009 10:03 pm

Gobert schreef:Vroeger waren fotografen nog echte mannen!
Apart. Ik dacht dat echte mannen niet bang waren om van objectief te wisselen... :twisted:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Hein van Maurik

Bericht door Hein van Maurik » zo sep 13 2009 10:12 pm

De batavieren kwamen in Lobith in in ons land. Ze konden toen niet roepen een goede Nikon, wel goede grond

MarcoJ

Bericht door MarcoJ » ma sep 14 2009 9:29 am

Hein van Maurik schreef:De batavieren kwamen in Lobith in in ons land. Ze konden toen niet roepen een goede Nikon, wel goede grond
Ik denk ook dat Gobert het heeft over echt vroeger, toen de batavieren nog met zijn vijven waren..

Anyway,

ik zoek eigenlijk een riem die snel van de camera af te halen is. Ik heb al zo'n Optech, maar dan blijf je zitten met 2 stukjes riem van zo'n 15-20 cm aan weerszijden. die zitten me dan in de weg. Is er ook een riem waarbij de loskoppel punten bij de camera oogjes zitten?

Sus

Bericht door Sus » zo sep 27 2009 1:17 am

Ik heb gisteren mijn D60 verkocht en toen viel het me ook op dat de draagriem van de D60 beter is dan van de D700 die een stuk lichter is.
Zouden de winstmarges op een D700 zo laag liggen dat er geen betere meer af kan? :shock:

Hein van Maurik

Bericht door Hein van Maurik » ma sep 28 2009 5:23 pm

Ik denk dat de draagriem van de D700 uitstekend is qua sterkte en dat nieuwe vezel en weeftechnieken zijn toepast 8) . zei deze oude textielman :)
Alleen voor een aantal toont de riem niet :roll:

Brigitte

Bericht door Brigitte » do jan 07 2010 10:15 am

Schopje ... ik ben niet kapot van de met de D700 meegeleverde riem. Op zich is "D700 FX" wel stoer en ook geel met zwart ziet er leuk uit, maar qua comfort is het een heel ander verhaal.

Momenteel heb ik twee riemen in bestelling staan die niet in Nederland te krijgen zijn:
- de Upstrap, een schouderriem die niet van je schouder valt: http://www.upstrap-pro.com/
- de Crumpler Industry Disgrace, een nekriem: http://www.crumpler.com.au/Lite/English ... ID02A.html

Ik wilde geen riem met "quick release"-klemmetjes omdat ik niet op de nare manier wil ervaren dat die niet altijd even betrouwbaar zijn (tis toch best een dure camera om kapot te zien vallen op straat) en ik kwam er eigenlijk te laat achter dat de Upstrap niet geschikt is voor nekdragen (mijn favoriete methode, al is die nog niet in de praktijk beproefd voor langere tijd en kan het flink tegenvallen met zo'n zware camera). Misschien dat ik ze allebei houd, de Crumpler voor thuis en de Upstrap voor uitstapjes, maar misschien staat straks wel een van de twee te koop :)

Hoe dan ook, twee alternatieven voor R-strap/Optech waar misschien nog niemand van had gehoord.

nikonlover
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikonlover » di jan 12 2010 6:21 pm

Ik heb hem helemaal niet gebruikt eerlijk gezegd ,heb er gelijk een brede verende bij gekocht heerlijk
dan maar geen grote letters D 700 hoor
facebook olga van vredendaal
D 700 24/70/2,8 -50 mm 1,4 D -70/210 4,0 -180 mm 2,8 105 mm 2,8 SB 600 D 200 18/200 mm nikon J 1 coolpix P 510

EricP

Bericht door EricP » wo jan 13 2010 8:49 am

Ik heb op mijn D300 en D700 riemen bevestigd uit het analoge tijdperk.
Het zijn van die smalle nylon riemen aan de binnenzijde bekleed met zacht leer en metalen lussen. Ik weet niet of ze nog geleverd worden.
Ik had ze nog liggen en ze bevallen mij beter dan die brede die er standaard bij worden geleverd.
Een is donker geel de andere zwart, dus ook niet zo'n reclame zuil die men op 300 meter al ziet aankomen

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”