[VERZAMEL] Bokeh (lichtpunten)

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » do jan 11 2007 10:35 pm

George,

Ik twijfel niet aan je bedoelingen, maar als we allemaal maar blijven fitten op martijn blijven we deze discussies houden. Ik denk dat de meesten wel weten hoe Martijn reageert. laten we daar een beetje doorheen kijken en ons niet op ergeren op het forum. Je kan altijd op een fatsoenlijke manier aan iemand vragen om anders te reageren.

Feit blijft dat Martijn een topic heeft aangemaakt met een duidelijke omschrijving. Dat zijn antwoord een beetje scherp was is jammer. De enige die daar wat van kan zeggen is volgens mij diegene waar het antwoord voor bedoeld was.

Bij de Paarse foto's van Martijn was iedereen vol lof, en nu is hij weer de klos. Beetje krom he.

Genoeg hier over van mijn kant. We gaan fotograferen. :lol: :lol:

Pierre
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

H.M.

Bericht door H.M. » do jan 11 2007 10:40 pm

Hier nog een foto met onscherpe achterpunt plus lichtpunten (in dit geval de reflectie van het zonlicht in het water).

Afbeelding

70-300mm G, 300mm, f 8

H.M.

Bericht door H.M. » do jan 11 2007 10:43 pm

Excuus -- achterpunt moet natuurlijk zijn: achtergrond

Groet, Henk

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » do jan 11 2007 10:47 pm

H.M. schreef:Excuus -- achterpunt moet natuurlijk zijn: achtergrond Groet, Henk
Henk, Als je op het wijzig knopje druk bij je bericht kan je dat bericht wijzigen zonder een nieuw aan te maken. :D :D :D
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Fatsoen!!!

Bericht door M.Oorthuis » do jan 11 2007 10:50 pm

George Fennes schreef:Beste Pierre,

Jij reageerde op het volgende:

Code: Selecteer alles

George Fennes schreef: 
Beste Opgezetfan, 

De foto's van E.Biemold mooier dan die foto's die jij geplaatst heb. 

En naar mijn idee geven die foto's van E.Biemold een perfecte mooie Bokeh weer. 

Groetjes George  

Het is ook een hele mooie foto George, maar Martijn heeft toch duidelijk 2x gezegd wat de bedoeling was, en ik ben het daar mee eens. Ook al kunnen we eindeloos over Bokeh gaan discusseren. 

Pierre
Het ging mij niet om het feit dat Martijn Oorthuis on topic wilde blijven, maar de arrogante manier waarop en een ander forumlid die toen nog niet op de hoogte was van zijn verlichtte ideeën, sommeerde om de foto te verwijderen.

Dit vind ik ongepast en grof, het is niet Martijn Oorthuis zijn forum en als er foto's verwijderd dienen te worden, is de moderator of beheerder van dit forum degene die dit kan zeggen of doen.

Ik erger me vaak mateloos aan het arrogante gedrag van Martijn Oorthuis en ben zelfs van plan geweest om vanwege dit figuur, dit forum niet meer te bezoeken (vraag maar aan Roel).

Dan kan iemand misschien leuke plaatjes maken waarvan sommige aardig lukken, maar dat wil niet zeggen dat zo'n figuur een groot air aan kan nemen en een ander de les gaat lezen.

Ik vond de sfeer inderdaad prettiger en ontspannender toen Martijn Oorthuis een tijdje uit de lucht was.

Maar dat is mijn mening en ervaring.

Martijn Oorthuis had ook gewoon heel vriendelijk kunnen melden aan e.biemold dat hij iets anders bedoeld had met Bokeh.

Een beetje beleefdheid en respect voor elkaar maakt alles een stuk vriendelijker en aangenamer.

Er zijn mensen onder ons op dit forum (ik zal geen namen noemen) die echt heel veel weten van fotograferen en een kennis hebben waar je u tegen zegt en daar zijn de meesten van ons inclusief Martijn Oorthuis, kleine kinderen bij.

Van hen hoor ik geen denigrerende commentaren en arrogant gedrag, die staan daar ver boven.

En ik had voor mezelf ook al de conclusie getrokken dat Martijn Oorthuis zich gedraagt als een verwend kind dat gewend is om altijd zijn zin te krijgen en dat moet ik met Brenzef eens zijn.

Of mijn mening nu wel of niet gewaardeerd wordt zal mij een biet wezen, ik wilde dit even kwijt omdat ik me al heel lang zat op te vreten en daar geen zin meer in heb. :evil:

Groetjes George :D
Hij had waarschijnlijk over dit antwoord van mij:
Opgezetfan schreef:
e.biemold schreef:Gemaakt met mijn 80-200 2.8 schuifzoom. Brandbuntafstand 95mm, diafragma 2.8.

http://erbiemold.zenfolio.com/img/p534227890-5.jpg
Dit is geen bokeh foto helaas graag wil ik je dan ook verzoeken deze weer weg te halen :|

Bug322: Nee het glas heeft daar niet aan mee geholpen. Persoonlijk vind ik de bokeh van de 50 mm niet zo mooi, omdat ie zo weinig diafragma lamellen heeft en daardoor dat hoekige in je bokeh krijgt.
Sorry hoor maar dat was volgens mij een volkomen normaal antwoord, en leg ik ook gelijk uit dat ik dat (die foto)niet bedoelde in dit topic met bokeh.
Maar goed het zal wel aan mij liggen, van mij is dit topic toch al niet meer wat ik bedoelde met al die discussies om nix dus wat mij betreft mag deze dicht hoor.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

H.M.

Bericht door H.M. » do jan 11 2007 10:51 pm

Da's waar, Boss, was ik even vergeten. (Heb al een tijdje niets gepost) Ben nu weer helemaal scherp! 8)

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do jan 11 2007 10:51 pm

SwederD70 schreef:Nog een voorbeeld van de bokeh van de 70-200mm f2.8 G ED-VR, f=150mm diafragma f8 (die lens heb ik nog niet voorbij zien komen)

http://www.deeble.nl/photoshoot/albums/ ... C_4203.jpg
Kijk sommige mensen begrijpen het wel, en ebiemold dat is idd een mooie bokeh foto wat ik bedoelde :)

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Wel of niet on topic blijven?

Bericht door George Fennes » do jan 11 2007 10:59 pm

Sorry Martijn,

Jammer dat je zelf niet doorhebt wat je zegt en dan zo'n reactie, onvolwassen gewoon.

Sorry hoor maar dat was volgens mij een volkomen normaal antwoord, en leg ik ook gelijk uit dat ik dat (die foto)niet bedoelde in dit topic met bokeh. 
Maar goed het zal wel aan mij liggen, van mij is dit topic toch al niet meer wat ik bedoelde met al die discussies om nix dus wat mij betreft mag deze dicht hoor.
Het is niet nix, dat blijkt wel uit de reacties!

Probeer je eens te verplaatsen in die andere persoon in plaats van gelijk de vermoordde onschuld uit te hangen.

Misschien kan het ook zijn dat je een topic start en het uiteindelijk een andere maar wel informatieve wending krijgt, niets mis mee toch?

Den hebben we er allemaal lol aan en niet alleen jijzelf.

Probeer eens iets flexibeler te zijn, makkelijker voor jezelf en anderen.

Blijf het objectief bekijken

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Wel of niet on topic blijven?

Bericht door M.Oorthuis » do jan 11 2007 11:20 pm

George Fennes schreef:Sorry Martijn,

Jammer dat je zelf niet doorhebt wat je zegt en dan zo'n reactie, onvolwassen gewoon.

Het is niet nix, dat blijkt wel uit de reacties!

Probeer je eens te verplaatsen in die andere persoon in plaats van gelijk de vermoordde onschuld uit te hangen.

Misschien kan het ook zijn dat je een topic start en het uiteindelijk een andere maar wel informatieve wending krijgt, niets mis mee toch?

Den hebben we er allemaal lol aan en niet alleen jijzelf.

Probeer eens iets flexibeler te zijn, makkelijker voor jezelf en anderen.

Je kan het ook anders zien, niet allemaal het topic willen veranderen hou gewoon dit topic waar ik het voor bedoeld had en maak dan een nieuw topic aan voor de ander soort foto's. Dit was mijn laatste reactie op deze discussie die toch tot niks leid.
George Fennes schreef:Sorry Martijn,

Dit soort reacties op reacties op reacties maakt het allemaal veel erger dan het allemaal is. :?

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » do jan 11 2007 11:23 pm

Zonder al het gedoe hierboven gelezen te hebben, hierbij een foto van mij. Het is mijn zoontje die vol verwachting in de rij staat te wachten bij een pretpark attractie

De bokeh is ietsje aanwezig en ik zal nog op zoek gaan naar andere voorbeelden (met 2 1.4 objectieven zou ik toch wel wat moeten hebben hier of daar :)

Afbeelding
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

aquarius
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door aquarius » vr jan 12 2007 12:19 am

Prachtig A90

Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.

D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.

patrickt35

Bericht door patrickt35 » vr jan 12 2007 12:34 am

Afbeelding

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr jan 12 2007 8:56 am

A90, mooie foto goeie bewerking, meestal gaan zwart-wit/kleur combinaties in mijn ogen niet zo goed samen maar hier werkt het goed :)

patrick: ook een mooie bokeh foto alleen vind ik de duotone niet zo, het haalt het contrast een beetje uit de foto. jammer

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr jan 12 2007 9:25 am

Er komen hier mooie beelden voorbij :)

Afbeelding

Afbeelding

v.alberts

Bericht door v.alberts » vr jan 12 2007 11:06 am

George,

Wat mij betreft heb je helemaal gelijk, Ik heb vaak geen zin om er wederom aandacht aan te besteden, maar ik heb me nog niet zo vaak geergerd aan een persoon op een forum als aan martijn.

Mensen die het voor hem opnemen zouden misschien eens kunnen kijken hoe vaak martijn in dit soort discussies terechtkomt, hoe vaak er op deze manier op hem gereageerd wordt en hoe vaak hij op deze kinderlijk lompe manier hoog van de toren blaast.

Martijn gaat me vast vertellen dat ik dat bij mijzelf moet zoeken en hij weet dit inhoudelijk vaak heel leuk aan te kleden. Probleem is alleen dat er wel erg veel mensen op dezelfde manier op hem reageren. Martijn zélf trekt hieruit echter nooit de enige juiste conclusie, namelijk: dat hij zelf het probleem is! Martijn hoeft wat mij betreft niet in bescherming genomen te worden tegen mensen die zich hier -zeer terecht, wat mij betreft- aan blijven storen...

Martijn, als je je zo stoort aan al die vervelende mensen op dit forum; wat doe je hier dan!? Blijf dan lekker rondhangen op al die fora waar de deelnemers je wél tolereren!
Draai eens bij en geef niet altijd de ander de schuld, OF trek je conclusies uit alleen al het feit dat het als prettig ervaren wordt dat je er eventjes niet was(!!) en blijf vervolgens weg!

Vincent

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”