Wie gebruikt welke software

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
wblink
Forumlid
Forumlid

Re: Wie gebruikt welke software

Bericht door wblink » wo nov 11 2009 5:24 pm

yoyo schreef:
wblink schreef:
yoyo schreef:[Waarom kun je een WT-4 niet gebruiken zonder NCCP..?
Een WT is een Wireless Transmitters. Een Draadloze Zenders. En dat doet ie zonder NCCP ook...
Dat je met NCCP nog meer kan is een heel ander verhaal. Dat geldt ook voor NCNX.
Een WT4 aanschaffen om alleen draadloos je foto's op een comp te kunnen zetten lijkt mij weg gegooid geld. of minstens TE VEEL geld.
De eerste WT kon alleen maar via FTP uploaden. Mannetje met camera in het stadion, fotootje click... fotootje gaat draadloos naar mannetje met notebook op de perstribune... fotootje croppen en bewerken... even zenden via e-mail naar de redactie en je hebt het nieuws als eerste. Is goud waard...

En met een Nikon ML-3 kit kun je ook remote werken. De WT stuurt dan de foto's naar je positie.
Je bent (neem ik aan) met me eens dat dat niet van deze tijd is.
Einde bericht.
Willem.

Duuuv
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Duuuv » wo nov 11 2009 9:19 pm

Ik gebruik op dit moment de combinatie ViewNX + Capture NX 1.4

Capture NX werkt goed, maar niet handig. Ook heb ik niet de indruk dat er heel veel mee kan. De combinatie met ViewNX maakt dat je er wel voor simpele selecties en snelle bewerkingen goed mee uit de voeten kan.

Ik zit dus nog te twijfelen of ik er nog Photoshop bij moet gaan kopen. (maar mezelf kennende.... ik ben niet zo van het uren achter de pc zitten prutsen om perfectie te krijgen)

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo nov 11 2009 9:44 pm

Steeds vaker gebruik ik Silkypix. Goeie raw-converter en voor mij een prettige interface. Een voordeel (voor mij) boven NX is dat het meerdere (bijna alle) raw-formaten kent :wink2: Rechttrekken en onthoeken is een makkie.
PhotoShop kan vééél meer ja, ..... maar ik niet. :mryellow:
Geosetter voor geocoding.
Lightroom gebruik ik om te taggen en uploaden naar Flickr.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

yoyo

Bericht door yoyo » do nov 12 2009 12:59 am

wblink schreef:
yoyo schreef:De eerste WT kon alleen maar via FTP uploaden. Mannetje met camera in het stadion, fotootje click... fotootje gaat draadloos naar mannetje met notebook op de perstribune... fotootje croppen en bewerken... even zenden via e-mail naar de redactie en je hebt het nieuws als eerste. Is goud waard...

En met een Nikon ML-3 kit kun je ook remote werken. De WT stuurt dan de foto's naar je positie.
Je bent (neem ik aan) met me eens dat dat niet van deze tijd is.
Einde bericht.
:?:
Dat is nog steeds van deze tijd. Leg jij mij dan maar uit wat er niet van deze tijd aan is. Jij laat je beelden direct uploaden vanuit je WT naar de redactie..?

En met CCP moet je ten alle tijden je camera zelf triggeren. Met een ML-3 kit kun je een light of sight beam cut trap op zetten om de camera te triggeren. Toch even iets meer high-tech.

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » do nov 12 2009 6:53 pm

yoyo schreef: Met een ML-3 kit kun je een light of sight beam cut trap op zetten om de camera te triggeren. Toch even iets meer high-tech.
Dan dus gaarne meer info over ML-3 ... Kan dat?
Willem.

yoyo

Bericht door yoyo » do nov 12 2009 7:10 pm

wblink schreef:
yoyo schreef: Met een ML-3 kit kun je een light of sight beam cut trap op zetten om de camera te triggeren. Toch even iets meer high-tech.
Dan dus gaarne meer info over ML-3 ... Kan dat?
Google anders even.
http://www.nikonusa.com/Find-Your-Nikon ... e?pid=4645

Code: Selecteer alles

Can also fire the camera remotely when a subject moves between the transmitter and receiver, for surveillance or wildlife photography

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » do nov 12 2009 9:48 pm

Met Nikon Transfer haal ik mijn foto's binnen en met ViewNX doe ik de eerste beoordeling (veel sneller dan Windows Fotogalerij).
Mijn meest gebruikte RAW converter is Capture One 4, veel gebruikersvriendelijker dan Capture NX.
Capture NX gebruik ik wel voor portretten (en ben ik van plan ook meer te gaan gebruiken nadat ik tijd heb gehad om de e-manual van Jason Odell eindelijk eens door te lezen).
Voor verkleinen naar webpublicatie gebruik ik Faststone (gratis via Faststone.org, van mij hebben ze een donatie verdiend).
Sinds kort heb ik ook PTLens om lensvervormingen te corrigeren.

(Daarnaast staat er ook nog Photoshop CS2 op mijn PC dat ik bijna alleen gebruik om dingen weg te poetsen, het boek van Scott Kelby staat ook in de kast).

Het nadeel van mijn werkwijze is dat ik veel verschillende tools gebruik. Omdat ik maar een enkele keer in grote batches moet werken is dit niet zo'n probleem.

O ja ik gebruik ook nog de hard- en software van de Spyder2express om mijn beeldscherm te calibreren.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo dec 13 2009 6:03 pm

microsoft raw
microsoft pro photo tools
adobe photoshop elements 5
canon tools
picassa

game pc windows xp pro
hoofd pc windows vista home premium 32 bit
laptop windows xp pro

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Tony D » do dec 24 2009 12:36 pm

CS 3 inclusief RAW-conversie
Fast Stone Photo Resizer voor verkleining voor publictie op Internet
JALbum om html-pagina's te maken

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”