Auto Iso bij concertfotografie (D700)

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Dugrand

Re: Auto Iso bij concertfotografie (D700)

Bericht door Dugrand » di dec 08 2009 2:22 pm

Hey Irwan,

Ja, dat klopt! Heb je helaas niet gesproken, maar wie weet zien we elkaar snel een keer bij een optreden.

Gr. Marc

San

Bericht door San » wo dec 09 2009 8:46 am

Marc en Doede ook nog bedankt voor jullie tips ..

Ik sluit maar in dit topic aan .. ik heb as. zondag een dansvoorstelling van mijn dochter. Ik heb tijdens de Nederlandse Kampioenschappen ook gefotografeerd, toen had ik de D700 net. Maar hebben jullie daar nog tips voor standaard instellingen? Het is een grote groep en vrij beweeglijk..

Ik had bij het NK deze instellingen: Manual exposure, 1/1,000 sec, f/5, ISO 6400

Afbeelding

Dugrand

Bericht door Dugrand » wo dec 09 2009 11:33 pm

Hoi San,

Dit is moeilijk te beantwoorden omdat de lokatie natuurlijk ook een grote rol speelt (met name het aanwezige licht). Maar Ik zou de rand qua sluitertijd opzoeken. Dus schieten op de M-stand (uiteraard!!) en begin op bv 1/500, dan win je al een stop op je vorige instelling en kan je je ISO laten zakken naar 3200. Misshien red je het wel met een 250ste en kan je je ISO nog verder laten zakken. Hetzelfde mbt je diafragma. Zoek je grens op en spelen maar...:-)

Succes alvast!

Gr. Marc

dboomsma
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door dboomsma » vr dec 11 2009 12:44 am

Ik vrees dat er geen "standaard" instellingen zijn. De afgelopen dagen heb ik nog nagedacht over auto-iso, en dat ga ik ook proberen bij een volgende gelegenheid.

Overigens vind ik de foto's van erg goede (beeld) kwaliteit, als dit ISO6400 is, moet ik mijn D300 misschien maar eens gaan inruilen...! :-)

San

Bericht door San » za dec 12 2009 2:25 pm

Ik hoor net dat ze morgen pas als 15de aan de beurt zijn. Voldoende tijd om op de andere groepen te experimenteren. Ik denk dat ik boven op het balkon ga zitten. Dan schiet ik wel van bovenaf, maar heb ik geen last van mensen voor me. Ik weet wel dat in hun eigen zaal, de belichting altijd heel slecht is. Niet zo als de lampen op de foto van het NK.

Ik heb vandaag overigens de Sigma 70-200 even meegenomen naar hockeytraining die gedurende de winter in een zaal wordt gehouden. Ik was helaas vergeten om de AF op continue te zetten, dan heb je ook niet veel aan de 51 puntsautofocus. Maar het valt me niet tegen. Met de Pentax had ik dit nooit kunnen bereiken.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”