Roofvogel portretten
- hela1
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Roofvogel portretten
Wat geweldig om zulke "modellen"te hebben.
Fantastische foto's! Hangt er al iets aan je muur??
GR.Henny
GR.Henny
Look first, shoot later!!
Cees Laarman schreef:Daar heb ik maar één woord voor: schitterend!
Dank u.
hela1 schreef:Wat geweldig om zulke "modellen"te hebben.
GR.Henny
Yep, die close up van die Oehoe hangt uitvergroot, en de rest op 30x40(4totaal).
- Replay
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De foto's zijn werkelijk super,daar valt niets over te zeggen.
De vogels kunnen nu op,zeg maar, commando voor je lens blijven zitten tot je de perfecte foto hebt. Dat vind ik jammer.
Wanneer dit in de vrije natuur(geduld en fotograaf in sluiphouding) wordt gefotografeerd zou ik hier veel meer waardering voor kunnen uitbrengen.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat roofvogels fotograferen bij een valkenier of roofvogelshow de moeilijkheidsgraad wel naar een lager niveau brengt in tegenstelling tot de vrije natuur.
Hetzelfde zou gelden voor dierentuindieren die dan in een rubriek 'natuur'of 'wildlife' worden geplaatst.
Let wel,dit is mijn eigen uitgesproken mening omtrent natuur-/vogelfotografie.
Maar eerlijk is eerlijk de foto's mogen gezien worden en je hebt het prachtig in beeld gebracht. En als je ze laat afdrukken en aan de muur hangt dan zie je niet.
Dit maakt mij minder happy. Zo wordt het wel een stukje makkelijker en ben ik ineens veel minder enthousiast.Bernd schreef:Foto's zijn gemaakt bij een bevriende Valkenier.
De vogels kunnen nu op,zeg maar, commando voor je lens blijven zitten tot je de perfecte foto hebt. Dat vind ik jammer.
Wanneer dit in de vrije natuur(geduld en fotograaf in sluiphouding) wordt gefotografeerd zou ik hier veel meer waardering voor kunnen uitbrengen.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat roofvogels fotograferen bij een valkenier of roofvogelshow de moeilijkheidsgraad wel naar een lager niveau brengt in tegenstelling tot de vrije natuur.
Hetzelfde zou gelden voor dierentuindieren die dan in een rubriek 'natuur'of 'wildlife' worden geplaatst.
Let wel,dit is mijn eigen uitgesproken mening omtrent natuur-/vogelfotografie.
Maar eerlijk is eerlijk de foto's mogen gezien worden en je hebt het prachtig in beeld gebracht. En als je ze laat afdrukken en aan de muur hangt dan zie je niet.
Klopt, maar ik zou zeggen:
Probeer het maar, u zal zien dat ook foto's maken van vogels die "stil" zit niet makkelijk is.
Het gaat vooral om de scherpte, compo en geen storende dingen op de achtergrond.
Probeer het maar, u zal zien dat ook foto's maken van vogels die "stil" zit niet makkelijk is.
Het gaat vooral om de scherpte, compo en geen storende dingen op de achtergrond.
- chrisje
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar in de vrije natuur kom je zo niet eens tegen. Ik vindt het eenBernd schreef:Klopt, maar ik zou zeggen:
hele prachtige serie en uitvoering. Het zijn geen standaard foto's die we hier zien.!!!Mijn complimenten.
En ik zou zeggen doe dit eens na.
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Bernd,
Ik ben ook sprakeloos. Roofvogels vind ik echt waanzinnig. Bij onze bruiloft hadden we een fotosessie met ruim 20 roofvogels en uilen. Kun je van de zomer niet eens een meeting regelen bij die bevriende valkenier van je. ???
Ik ben ook sprakeloos. Roofvogels vind ik echt waanzinnig. Bij onze bruiloft hadden we een fotosessie met ruim 20 roofvogels en uilen. Kun je van de zomer niet eens een meeting regelen bij die bevriende valkenier van je. ???
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Zo Bernd,
ook ik ben sprakeloos. Wat een krachtige foto's.
En wat maakt het uit dat je ze hebt genomen bij een bevriende Valkenier.... Zoals je zegt is het sowieso heel moeilijk goed vast te leggen. Ze zitten namelijk nooit stil.
Wil dit ook wel is doen. Je krijgt die kans nooit in de natuur.
ook ik ben sprakeloos. Wat een krachtige foto's.
En wat maakt het uit dat je ze hebt genomen bij een bevriende Valkenier.... Zoals je zegt is het sowieso heel moeilijk goed vast te leggen. Ze zitten namelijk nooit stil.
Wil dit ook wel is doen. Je krijgt die kans nooit in de natuur.
Ik zou ook nooit zeggen dat deze vogels in het wild zijn gefotografeerd, je zou zo vogelliefhebbers aan de deur krijgen.
Wow een Bald eagle in Nedeland
Ik zou ook dolgraag uren stil in een schuiltent willen zitten om roofvogels in hun omgeveing te schieten.
Helaas laten de financien en mijn rug dat niet toe.
Roofvogels zijn voor mij meer dan modellen, ga soms wekelijks met een stel valkeniers "trainen", geweldig mooi om die vogels te zien vliegen.
Nu kan ik deze twee combineren, gaaf toch?
Zou eens overleggen, mischien wel een idee voor een fotomiddag.
Wow een Bald eagle in Nedeland

Ik zou ook dolgraag uren stil in een schuiltent willen zitten om roofvogels in hun omgeveing te schieten.
Helaas laten de financien en mijn rug dat niet toe.
Roofvogels zijn voor mij meer dan modellen, ga soms wekelijks met een stel valkeniers "trainen", geweldig mooi om die vogels te zien vliegen.
Nu kan ik deze twee combineren, gaaf toch?
Zou eens overleggen, mischien wel een idee voor een fotomiddag.
Mooie platen - de ogen van de uil wat meer accentueren brengt de foto nog meer tot zijn volle recht denk ik - met schaduwen/hooglichten en curven in Photoshop heb ik dit bekomen (als U dit niet graag hebt neem ik die meteen weer weg). Beterschap met de rug nog/ik zit ongeveer in hetzelfde straatje.

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Bernd hele mooie portretten van onze gevederde vrienden.
Ik weet hoe moeilijk het is om roofvogels goed vast te leggen, zeker als ze vliegen.
Maar ook als ze stilzitten, draaien ze altijd de verkeerde kant op
Ik denk dat je in het wild vrijwel niet de kans krijgt om deze vogels zo dicht te naderen.
Is het een idee om eens met een paar clubleden bij jouw bevriende valkenier op visite te gaan?
Groetjes George
Ik weet hoe moeilijk het is om roofvogels goed vast te leggen, zeker als ze vliegen.
Maar ook als ze stilzitten, draaien ze altijd de verkeerde kant op

Ik denk dat je in het wild vrijwel niet de kans krijgt om deze vogels zo dicht te naderen.
Is het een idee om eens met een paar clubleden bij jouw bevriende valkenier op visite te gaan?
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Waarom niet?Daniël schreef:Waarom alleen met clubleden?

Graag, ik zie graag tips, inderdaad goed zo.pata negra schreef:Mooie platen - de ogen van de uil wat meer accentueren brengt de foto nog meer tot zijn volle recht denk ik - met schaduwen/hooglichten en curven in Photoshop heb ik dit bekomen (als U dit niet graag hebt neem ik die meteen weer weg). Beterschap met de rug nog/ik zit ongeveer in hetzelfde straatje.![]()
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Omdat het misschien een meeting kan worden voor "forum leden" en niet alleen "club leden"Patrick schreef:Waarom niet?Daniël schreef:Waarom alleen met clubleden?
(Voor alle duidelijkheid, ik ben lid en voor mij zou het persoonlijk dus niet uitmaken, maar ik kom graag eens voor de gewone forum leden op, ik hou niet zo van hokjesindelingen)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip