Inmiddels 3 weken geleden heb ik de bruiloft van onze dochter mogen meemaken op een wel bijzondere manier.
Vader en fotograaf van een prachtige bruiloft.
De avond voor het huwelijk sliep onze dochter bij ons thuis, ze woont al op zichzelf, en kon ik voor de huwelijksdag alvast de trouwringen en het bruidsboeket fotograferen.
Dat scheelde al wat druk op de trouwdag zelf.
De huwelijksdag zelf heb ik de voorbereidingen van de bruid gefotografeerd, en daar zitten mijn inziens wel mooie foto's bij

Wat later kwam mijn hulpfotograaf, ook een Nikonshooter

Wat gebeurde er namelijk.
Precies op het moment dat mijn dochter van de trap afdaalde en ik volop foto's probeerde te maken ging het even fout.
Ik maakte diverse foto's achter elkaar en merkte na een vluchtige LCD-hystogramcheck dat mijn foto's plots fors overbelicht waren.
Supersnel de hulpfotograaf ingeseind om flink te fotograferen van dat mooie moment, en zelf nog getracht de instellingen dusdanig te veranderen om nog wat mee te schieten.
De camera/flitscombinatie was over de rooie, en ik uiteraard ook.
Mijn instellingen waren gewoon goed met de eerste foto, toen 2 foto's waar de flitser nog niet klaar was, en daarna leek het of de camera/flitser niet meer samenwerkten

Een tip van de hulpfotograaf hielp.
Flitser en camera uitzetten, flitser van de camera afhalen, dan weer plaatsen en beide weer aanzetten.
De boel was gereset.
Het verloop van de dag ging daarna van een leie dakkie

Helaas was de geplande Drunese duinen voor een reportage die dag vanwege wat regen eerder op de dag niet geschikt, en hebben we voor de binnenlocatie gekozen die we vooraf al hadden geregeld.
Toen het weer na de plechtigheid op het stadhuis in Den Bosch toch wat opknapte, hebben we ook nog wat foto's kunnen maken bij een park in Den Bosch.
Wel hartstikke leuk om met een bruidspaar door een stad te lopen, er kwamen vele leuke reacties uit auto's van terrasjes en diverse passerende mensen.
Er kwam bij mij een golf van ideeën opzetten om foto's van te maken, en dat verraste mij enigzins.
Na de reportage ook nog aardige foto's kunnen maken van de bruidstaart, en de daarop volgende barbeque en feestavond.
Eindconclusie van mij is dan ook, dat het best kan een huwelijk fotograferen als vader en fotograaf tegelijk, ik heb er van genoten op een hele bijzondere manier, en geniet er nu weer van met het bewerken van de foto's.
Wel moet ik er bij zeggen, dat ik het iedereen wel aanraadt om een backup fotograaf erbij te hebben, want je ziet het aan mij, het kan je behoorlijk tegenzitten en je moet zelf ook op de foto's komen te staan.
Op de foto's moeten jullie even wachten, ik ben net thuis van vakantie en moet alle foto's nog bewerken.
Tot later.

Vriendelijke groeten,
Tiny