(Weer een) 24-70 met front-focus op D300; wat nu?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Brava
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: (Weer een) 24-70 met front-focus op D300; wat nu?

Bericht door Brava » di mar 16 2010 9:14 am

Cees Laarman schreef:Eind goed, al goed!....................?
Nee dus en waarom niet; een verkoper die nog nooit gehoord heeft van Front en back focus op een D300 staat te lallen uit zijn nek want op fora wordt er voldoende over geschreven en je mag aannemen dat KE dat ook leest en ze verkopen daar echt wel vaker zo'n objectiefje ook voor een D 300. Verder weet de verkoper blijkbaar niet dat je op een D300 ook kunt plussen en minnen voor back of front focus. Dat het een fullframe objectief dus zou dat ......op een D300 DX ......? wat een onzin.

Kortom wat mij betreft een zaak om voorbij te lopen onder het mom van winkel-dozenschuiver betaal liever een paar tientjes meer bij een zaak die er verstand van hebben.

Nu nog even benieuwd naar wie als volgende klant tegen dit objectief gaat aanlopen ..............

Myriad

Bericht door Myriad » di mar 16 2010 10:17 am

Brava schreef:Verder weet de verkoper blijkbaar niet dat je op een D300 ook kunt plussen en minnen voor back of front focus.
Even een correctie; dat is niet zo! Dat wist de verkoper wel degelijk! Want het volgende zei de verkoper:
Myriad schreef:Ook dat ik in het menu de evt. afwijking kon corrigeren.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di mar 16 2010 11:21 am

Toch ben ik benieuwd naar de foto's van het eerste "verkeerde" exemplaar, want ik geloof niet dat je met de +20 correctie er nog niet kwam qua scherpte.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di mar 16 2010 2:02 pm

M.Oorthuis schreef:want ik geloof niet dat je met de +20 correctie er nog niet kwam qua scherpte.
Er zijn wel meer lenzen die dat niet halen als er iets mee aan de hand is. Ik heb een 35-70mm/2.8 lens die dat bij volle opening ook niet haalt.
Dat je zoiets niet gelooft, tja dan geloof je het maar niet. :D
Vriendelijke groet, Léon Obers

Daniël

Bericht door Daniël » di mar 16 2010 2:22 pm

Ik denk dat het tijd wordt om een 24-70 v2 uit te brengen.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di mar 16 2010 4:03 pm

kabbel de kabbel.....

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di mar 16 2010 4:12 pm

Arend-ho schreef:kabbel de kabbel.....
We zijn pas op pagina 3. :roll:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » di mar 16 2010 8:01 pm

Cees Laarman schreef:Arend-ho schreef:
kabbel de kabbel.....

We zijn pas op pagina 3.

Je hoeft het niet te volgen hoor als het je niet bevalt t'is net een tv zet je knop om naar een andere zender...............

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di mar 16 2010 9:18 pm

mm dan kom ik op "bonje met de buren" terecht :D
ik hoef idd niets......maar doe het toch.
de terug op de plank en de volgende klant wordt er mee opgezadeld zin is al zo vaak voorbij gekomen op dit forum.
vooral KE natuurlijk..echt een Kl...winkel.
ieder huisje heeft zijn kruisje zullen we maar zeggen.
naar volle tevredenheid genoeg spullen vandaan gehaald...heerlijk zo'n dozenschuiver...net als al die anderen
4 tot 8% marge [ objectieven en body's ] bij elke grote aanbieder op het internet..van konijn tot....dus niet heen gaan zou ik zeggen
dozenschuivers zijn het ! bah !

arend...kabbelt nog even voort

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di mar 16 2010 9:35 pm

Arend + 1

Iedere keer dat gezever over KE, wat wil je nou. Ze ruilen in dit geval direct een objectief om, no questions asked hup zo een gloedjenieuwe die de TS ter plekke mocht testen. Vervolgens een vriendelijk woord dat er bij aanhoudende klachten wederom teruggegaan kan worden.

Maak je lekker druk dat ze misschien wel eens het foute objectief in zijn doosje terug stoppen om er heimelijk een andere argeloze klant mee op te zadelen. Alsof ze daar wijzer van worden, het zijn geen 2e hands autoverkopers.

Ik zeg niet dat KE heiliger is dan de paus maar ik kan er prima mee uit de voeten, ik ben denk ik in de afgelopen jaren wel door 10 verschillende verkopers geholpen en altijd naar volle tevredenheid en dat mag ook wel eens gezegd worden.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di mar 16 2010 9:41 pm

a90 schreef:Arend + 1

Iedere keer dat gezever over KE, wat wil je nou. Ze ruilen in dit geval direct een objectief om, no questions asked hup zo een gloedjenieuwe die de TS ter plekke mocht testen. Vervolgens een vriendelijk woord dat er bij aanhoudende klachten wederom teruggegaan kan worden.

Maak je lekker druk dat ze misschien wel eens het foute objectief in zijn doosje terug stoppen om er heimelijk een andere argeloze klant mee op te zadelen. Alsof ze daar wijzer van worden, het zijn geen 2e hands autoverkopers.

Ik zeg niet dat KE heiliger is dan de paus maar ik kan er prima mee uit de voeten, ik ben denk ik in de afgelopen jaren wel door 10 verschillende verkopers geholpen en altijd naar volle tevredenheid en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Ook hier een zeer tevreden KE klant hoor ook wat betreft de huurapparatuur. :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » di mar 16 2010 9:43 pm

a90 schreef:Arend + 1

Denk dat je Arend verkeerd begrijpt, Arend vind KE geen kl....winkel. volgens mij was het sarcastisch bedoeld. Hij heeft er tot volle tevredenheid spullen vandaan gehaald.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di mar 16 2010 9:49 pm

Ik begrijp Arend heel goed, daarom krijgt hij van mij ook een dikke plus. :)

Mijn betoog is dan ook helemaal niet tegen Arend maar in zijn algemeen over het oeverloze gezever over en tegen KE dat ik op dit forum toch telkens lees. Natuurlijk gaan er dingen mis en zijn er teleurstellingen en dat is zeker niet altijd even leuk. Maar er gaat ook heel veel goed en dat sneeuwt nog wel eens onder.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » di mar 16 2010 9:52 pm

Het is natuurlijk altijd makkelijker om een zaak de grond in te boren dan op te hemelen.
Maar de TS had zelf aangegeven dat bij aankoop van het eerste objectief hij deze niet kon uitproberen.
Dat geeft natuurlijk te denken.
Maar naderhand mocht hij het objectief omruilen en uitproberen en als het weer niet goed was dan kon hij weer terugkomen.
Daar is echter ook wel weer iets voor te zeggen.
Maar ik hoop voor de TS dat het probleem opgelost is en hij nu fijn plaatjes kan gaan maken.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Tony D » di mar 16 2010 10:00 pm

Arend-ho schreef:...terug op de plank en de volgende klant wordt er mee opgezadeld ...
Op de ALV van alfgelopen zondag zei die man van het Nikon Service Center, na een vraag van Patrick, dat hij nog nooit een 24-70 terug had gekregen met dit probleem.
Hij deed ook een beetje badinerend over fora: daar komen alleen de klagers bij elkaar......

Dus is toch de vraag: wat doet KE (of een andere winkelier, al dan niet dozen-schuiver) met zo'n teruggebracht exemplaar?

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”