D700 = Dood!!!!!

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: D700 = Dood!!!!!

Bericht door jtimmer » za mei 29 2010 11:01 am

Ik heb 3 weken terug mijn camera opgestuurd naar Nsp omdat mijn camera geen verbinding kon maken met de pc en daarbij alle foto's had verwijderd. Woensdag heb ik de camera terug gekregen en gister een reportage gemaakt. Kom ik gister thuis om de foto's over te zetten, geen verbinding en alle foto's weg... :evil:
Ik had als backup camera een D200, die heb ik dus niet gebruikt omdat de camera goed werkte. Dit is voor mij en de mensen voor wie de reportage was een groot drama.
Dit soort dingen is volgens mij niet te voorkomen en je bent overgeleverd aan de techniek..

Jeroen

P.s. en nu gaan er mensen zeggen dat je de belangrijke momenten met de andere camera had moeten maken. :roll:
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za mei 29 2010 11:04 am

En dat terwijl een cardreader maar een tientje kost.

flitslicht

Bericht door flitslicht » za mei 29 2010 11:05 am

Ik zou zeggen dat je je kaartje in en cardreader moet stoppen en een herstelprogramma moet draaien. Die foto's staan echt nog wel op het kaartje, hoor.

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » za mei 29 2010 11:10 am

Tom schreef:En dat terwijl een cardreader maar een tientje kost.

Die heb ik ook heus wel. Ook daarop kon hij geen foto's vinden.....Maar het is dus schijnbaar niet de bedoeling dat je de foto's rechtstreeks van de camera haalt.
Gister natuurlijk meteen data recovery gedaan maar dat leverde niets op, net weer geprobeerd met het kaartje in de camera en nu heb ik gelukkig alle foto's weer terug. :mryellow: :mryellow:

Jeroen

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za mei 29 2010 11:14 am

Mooi, toch een opluchting.

Voortaan zou ik sowieso alleen maar via een cardreader kopieeren. Via de camera levert makkelijker problemen op en het vreet aan je accu.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za mei 29 2010 12:27 pm

jtimmer schreef: Gister natuurlijk meteen data recovery gedaan maar dat leverde niets op, net weer geprobeerd met het kaartje in de camera en nu heb ik gelukkig alle foto's weer terug. :mryellow: :mryellow:
Vreemd dat een recovery programma ze dan niet zou kunnen terughalen als een camera ze vervolgens wel kan zien zonder verdere recovery tools ingebouwd. Ik zou de foto's in ieder geval zo snel mogelijk veilig stellen / back-uppen, kaartje formatteren zodat alle eventuele fouten op een kaartje teniet worden gedaan, zodat je met een schone lei kunt beginnen om verder te gaan.
Vriendelijke groet, Léon Obers

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » za mei 29 2010 1:03 pm

Ik snap er ook niets meer van, ik weet alleen dat ik een reparatie heb gehad van €400,- en dat het probleem nu weer terug is. Het lijkt er trouwens op dat er heel veel foto's fouten bevatten, hij kan veel foto's niet openen met PS.
Ik vermoed dat ze bij Nsp alleen maar modules van de camera kunnen vervangen maar niet kunnen kijken waarom zoiets kapot is gegaan. Is volgens mij toch een kwestie van oorzaak en gevolg, als je dan de oorzaak niet achterhaalt zal de fout natuurlijk terug komen.

Vreemd en jammer dat je blijkbaar nooit op je apparatuur kan vertrouwen en dat je dus alle foto's met 2 camera's moet nemen. :roll:

Jeroen

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za mei 29 2010 1:25 pm

jtimmer schreef:en dat het probleem nu weer terug is. Het lijkt er trouwens op dat er heel veel foto's fouten bevatten, hij kan veel foto's niet openen met PS.
Ai, dat is vervelend. Een recovery programma wat mij altijd het beste in moeilijke situaties uit de brand heeft geholpen is R-studio. Zou ik beslist eens proberen of die beter de data kan terughalen. Een demo-versie scant wel alles of het allemaal correct terug te halen is, alleen een geregistreerde versie haalt dan ook werkelijk de bestanden terug.: http://www.r-studio.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Eerder relaas: http://groups.google.nl/group/nl.foto/m ... 7d09?hl=nl&" onclick="window.open(this.href);return false;
en: http://groups.google.nl/group/nl.foto/m ... c8cb?hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » za mei 29 2010 3:55 pm

Heb net nog een keer de recovery gedaan en, YES alles is terug. :mryellow: Ik had het maar niet vermeld maar het ging om een bruiloft, zat niet echt op allerhande commentaar te wachten. Zit alleen nu wel met het probleem dat ik mijn camera nooit meer kan vertrouwen, beetje heel erg jammer. :frown:

Jeroen

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » za mei 29 2010 6:39 pm

jtimmer schreef:Heb net nog een keer de recovery gedaan en, YES alles is terug.
En zonder fouten? (Kun je de bestanden inladen). Welk recovery programma heb je nu gebruikt?

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » za mei 29 2010 7:45 pm

Ik gebruik DataRescue II , vreemd is dat hij gister helemaal niets vond om te recoveren. (ik had de bruidegom al ingelicht. :oops: ) Vanochtend vond hij misschien 15% bruikbare foto's en de laatste keer vond hij alle foto's zonder problemen en fouten.
Mijn camera is ondertussen ook weer normaal, alles werkt weer. Hij maakt ook gewoon weer contact met de pc, kaartje in de kaartlezer werkt vreemd genoeg niet.

Jeroen

flitslicht

Bericht door flitslicht » za mei 29 2010 7:59 pm

Formatteren in de camera is alleen een quick format, waarbij de bestandstabel wordt overschreven. Ik zou het kaartje, nadat alle foto's zijn veiliggesteld, een keer volledig formatteren met de computer en daarna nog eens met de camera.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » za mei 29 2010 9:35 pm

flitslicht schreef:Formatteren in de camera is alleen een quick format, waarbij de bestandstabel wordt overschreven. Ik zou het kaartje, nadat alle foto's zijn veiliggesteld, een keer volledig formatteren met de computer en daarna nog eens met de camera.
Wat ik altijd doe als ik problemen heb met een kaart: in de PC formatteren in een bestandssysteem wat de camera niet kent (NTFS bijvoorbeeld), en dan het kaartje in de camera stoppen. Die kan het dan niet lezen en forceert een format. Die format lijkt ook wat langer te duren dan de normale (maar het blijft gezien de tijd een quickformat)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo mei 30 2010 4:11 am

jtimmer schreef: Mijn camera is ondertussen ook weer normaal, alles werkt weer. Hij maakt ook gewoon weer contact met de pc, kaartje in de kaartlezer werkt vreemd genoeg niet.
Probeer eens een andere kaartlezer. Daar kan ook het probleem liggen.
In het verleden heb ik een paar kaartlezers gehad die op een gegeven moment mijn geheugenkaartjes corrupt maakten. En zelfs blauwe schermen veroorzaakten op mijn PC.
Zie ook 2e helft van volgende reactie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 19#p211519" onclick="window.open(this.href);return false;

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » zo mei 30 2010 9:49 am

Als ik dit alles zo achter elkaar doorlees, besluipt mij het gevoel dat het kaartje niet helemaal 100% meer is.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”