Verschil in kwaliteit tussen een 300mm f2.8 en f4
Re: Verschil in kwaliteit tussen een 300mm f2.8 en f4
@blacksheep Zit op dit moment met twee handicaps. Ben niet echt mobiel i.v.m blessure leed en mijn provider heeft ongevraagd een limit ingesteld en de mb beperkt. Zodoende kan ik geen foto's meer uploaden. Ben hard bezig om dit te regelen.
Wat betreft de tc2 III kan ik kort zijn. Deze presteert beter dan zijn voorganger en ook op een F4 objectief heb ik goede resultaten
Wat betreft de tc2 III kan ik kort zijn. Deze presteert beter dan zijn voorganger en ook op een F4 objectief heb ik goede resultaten
- Etienne2
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Etienne2 schreef:Is F2.8 echt nodig, ik zit veel in de natuur en vogelkijkhutten.
Etienne
Wie heeft daar een goeie kijk op?
Etienne
http://www.fotografie-etienne.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat is in twee gevallen heel vervelend voor je Tobias. V.w.b. je blessure hoop ik dat je daar snel van af bent en je provider moet tot de orde geroepen worden.Tobias schreef:@blacksheep Zit op dit moment met twee handicaps. Ben niet echt mobiel i.v.m blessure leed en mijn provider heeft ongevraagd een limit ingesteld en de mb beperkt. Zodoende kan ik geen foto's meer uploaden. Ben hard bezig om dit te regelen.

- Etienne2
- Forumlid
- Contacteer:
Tobias
Van mijnentwege een spoedig herstel, en hopelijk alle narigheid spoedig achter je.
Etienne
Van mijnentwege een spoedig herstel, en hopelijk alle narigheid spoedig achter je.
Etienne
Sorry, ben even het draadje kwijt.
De 300/2.8 VRII is optisch volkomen gelijk aan zijn voorganger.
Nieuw is de VRII (met sw) en Nano coating.
De 300/2.8 VRII is optisch volkomen gelijk aan zijn voorganger.
Nieuw is de VRII (met sw) en Nano coating.
Willem.
toevlucht genomen naar pbase. Mijn andere site is zo goed als naar de knoppen omdat de provider ongevraagd de mb heeft teruggeschroefd.
Gisteravond in de tuin vanaf een statief wat rondvliegend spul gefotografeerd met de 300mm F4 en de extension tube PN-11. Dit laat het voordeel zien van de F4 als je geen lichtsterkte nodig hebt. Op een300mm F2.8 zie ik geen tube van 52.5mm zitten. Een dergelijke combi wordt wel heel erg lomp.
Toch niet zo gek dat ik helemaal maf ben van dit objectief? Wat een veelzijdigheid voor die prijs.
1. Groene Vleesvlieg Nikon D300 ,Nikkor 300mm f/4 ED-IF AF-S + PN-11 tube 1/15 sec F11 iso 200 (voor ware grootte op afbeelding klikken.

2. Waterjuffer. De ingebouwde flitser als hulpje ingezet. Nikon D300 ,Nikkor 300mm f/4 ED-IF AF-S + PN-11 tube 1/15s f/11.0 at 300.0mm iso200

Gisteravond in de tuin vanaf een statief wat rondvliegend spul gefotografeerd met de 300mm F4 en de extension tube PN-11. Dit laat het voordeel zien van de F4 als je geen lichtsterkte nodig hebt. Op een300mm F2.8 zie ik geen tube van 52.5mm zitten. Een dergelijke combi wordt wel heel erg lomp.
Toch niet zo gek dat ik helemaal maf ben van dit objectief? Wat een veelzijdigheid voor die prijs.
1. Groene Vleesvlieg Nikon D300 ,Nikkor 300mm f/4 ED-IF AF-S + PN-11 tube 1/15 sec F11 iso 200 (voor ware grootte op afbeelding klikken.

2. Waterjuffer. De ingebouwde flitser als hulpje ingezet. Nikon D300 ,Nikkor 300mm f/4 ED-IF AF-S + PN-11 tube 1/15s f/11.0 at 300.0mm iso200

-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Mooi spul wat je "even" erbij schiet Tobias... 

- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Oh wat prachtig. Nu ik deze foto's zie, ben ik nóg gelukkiger met mijn 300 mm 

Daar mag je ook heel erg blij mee zijn. Zeker als je veel natuur fotografeert. Weinig sjouwen, met een tc kan je aardig wat mm inzetten. Met bv een kenko setje tussenringen en een tc 1.4 en/of 1.7 ben je heel de dag zoet.Blacksheep schreef:Oh wat prachtig. Nu ik deze foto's zie, ben ik nóg gelukkiger met mijn 300 mm
Leuke site heb je. Mooi ras de Drentsche Patrijs.
Ook een portretje gaat goed met deze topper. Opnames zijn uit 2008. Nikon D300 ,Nikkor 300mm f/4 ED-IF AF-S 1/60 F5.6 iso 200
1. ff klikken voor ware grootte

2. Nikon D300 ,Nikkor 300mm f/4 ED-IF AF-S 1/250 F5.6 iso 200

Laatst gewijzigd door Tobias op vr jul 02 2010 12:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Dit is prachtig. Ik heb de TC1.7 en ik heb ook een setje tussenringen. Ik ga hier in onze tuin mee aan het werk. Hartelijk dank voor je foto's en je provider is een lummel!!!
- Etienne2
- Forumlid
- Contacteer:
Dit komt al ruimschoots in de buurt van wat ik voor ogen had.
Een nikor 300mmF4 met een TC 1.7.
Als het op lichtsterkte aankomt zal de 2.8 wel de bovenhand halen, maar voor dat prijsverschil niet meer dan normaal.
Of mag ik nog hoger mikken bv. TC 2.0??
Etienne
Een nikor 300mmF4 met een TC 1.7.
Als het op lichtsterkte aankomt zal de 2.8 wel de bovenhand halen, maar voor dat prijsverschil niet meer dan normaal.
Of mag ik nog hoger mikken bv. TC 2.0??
Etienne
- Etienne2
- Forumlid
- Contacteer:
Tobias
Heb je deze converter gebruikt? Nikon TC-17 E AF-S Teleconverter II
Etienne
Etienne
De opnames van een havik zijn zonder TC gemaakt. Op de 300mm kan je prima een 1.7 gebruiken. Bij wat minder licht heb je wel last van hunten. De 1.4 werkt wat soepeler.Etienne2 schreef:Tobias
Etienne
- JBD
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb nu verschillende keren al de TC1.7 gebruikt en die bevalt me prima. V.w.b. het hunten; ik stel veel handmatig scherp en laat de camera dan nog even corrigeren indien dit nodig is. Heb al enkele leuke opnamen kunnen maken.
- Frank B
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
300 f4 met 1.4 kenko pro, ik krijg van dit objectief echt het oranje gevoel