premetro Antwerpen.

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Re: premetro Antwerpen.

Bericht door emdeklerk » ma nov 08 2010 8:49 pm

"Deze hierboven bijvoorbeeld.

Ik stel trouwens geen norm zoals Adriaan beweert. Ik bemoei me niet eens inhoudelijk met de zaak. Ik zeg alleen dat elkaar zo rechtstreeks aanspreken zoals hierboven de discussie niet helpt. Het zorgt er alleen voor dat mensen het niet meer (of minder) over de feiten hebben. En het eindigt met wat boze mensen, dat heeft het verleden wel uitgewezen."

Dus als je dingen op een rijtje zet c.q. personen letterlijk aanhaalt, dan speel je op de man?
Laat me toch niet lachen.

Iedereen in dit "topic" heeft het over de feiten.
Dat zijn namelijk vier foto's vergezeld van een verhaal hoe die foto's tot stand zijn gekomen.

Dat ook ik de foto's in het geheel niet slecht vind, staat even buiten de discussie die het verhaal oproept.
DIT IS EEN FORUM.

emdeklerk

Solitary™

Bericht door Solitary™ » ma nov 08 2010 9:06 pm

:) :) :)

Dit is weer de Nikon-Club op zijn smalst.... :)

Kennen jullie het gezegde; 'Een foto zegt meer dan 1000 woorden' nog?

In dit specifieke geval is het precies andersom.....

Vriendelijke groet,
Jan

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » ma nov 08 2010 10:40 pm

Een hoop kritiek, stukken tekst worden aangehaald, de helft gelezen en de topicstarter spreekt zichzelf tegen.

De foto's vind ik boeiend, dreigende blikken van metrobuizen, alsof er zó een metro kan aankomen. Dit is niet zo, leren we van de topicstarter, want in dat stuk buis rijdt geen metro. Dat leest als een opluchting, want je gunt niemand een metro over hem en zijn mooie Nikon heen. Toch schrijft hij dat ze eerst een stukje buis door moesten lopen waar wèl een metro reed. Ze moesten er zelfs voor uitwijken. Als daar commentaar op wordt gegeven wordt dat afgewimpeld met de melding dat er in het gefotografeerde deel geen metro's reden. Klopt, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het stuk buis waar je wel omver gereden had kunnen worden door een metro. Tuurlijk gebeurt dat niet, want je had je goed voorbereid, maar dat klinkt bijna als iemand die de spoorwegovergang negeert met de mededeling dat hij weet hoe het werkt en niet overreden wordt. Mooi, alleen hopen dat je niet nagedaan wordt door iemand die het minder goed begrijpt. En, iemand die zegt nooit iets te doen wat niet mag, zal niet de waarheid spreken. Maar als er forumleden zijn die zeggen dat een fotoshoot als deze onverantwoord is, dan klinkt dat niet heel gek. Mogen ze dat zeggen? Ja, dat lijkt me wel. Mag jij zo'n shoot doen? Tsja, het is je eigen verantwoordelijkheid en keuze.
Mijn conclusie is: boeiende foto's, genomen op een plek die aanzet tot een discussie. Echter een verzoek: maak dat geen onuitputtelijke moralistische discussie en geef ook gewoon commentaar op de foto's.

Adriaan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

premetro Antwerpen.

Bericht door Adriaan » ma nov 08 2010 11:12 pm

Ik stem voor Roel.

pietje-nukem
Forumlid
Forumlid

Bericht door pietje-nukem » ma nov 08 2010 11:13 pm

Ik zag de foto's en dacht "waar heb ik die nu al eens eerder gezien?"
Nou, toen wist ik het weer weekopdracht winnaar 56

Pieter.
Nou, van mij ook de groeten

GSAndré

Bericht door GSAndré » ma nov 08 2010 11:38 pm

Erg fraaie serie Guy !!!
En daar gaat om !

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » di nov 09 2010 10:02 am

Nou Guy ik vind dat je met deze serie en bijpassend verhaal -wat mij betreft- de juiste snaar raakt blijkbaar kijken mensen er langer naar, staan erbij stil, denken erover na, reageren ieder op zijn of haar manier manier op je beeld en verhaal. Het beweegt de kijkers ze reageren. Prima dus dat is de bedoeling goed gedaan.

Marceld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marceld » vr nov 19 2010 2:39 pm

Ben al weer even een tijdje niet op dit forum geweest, maar zo te lezen is er nog niets veranderd.... Jammer!

Maarre, als urban explorer weet ik precies wat Guy bedoelt. Dit is een metronetwerk (diverse tunnels én stations) wat aangelegd is, maar nooit daadwerkelijk in gebruik is genomen. Alhoewel er nu wel weer plannen voor zijn. Het is toegankelijk vanaf een bepaald metrostation. En ja, dan moet je een klein stukje langs het bestaande en in gebruik zijnde metro spoor. Er zit 8 minuten tussen twee metro's en dat is voldoende om bij die ene tunnelbuis te komen, waar beslist géén metro's rijden. Daar is het donker, maar als je dan even op de wand schijnt, is er een lichtschakelaar. En als je die omzet..... weet je niet wat je ziet! (zie de foto's van Guy! :wink: ) En ja, het oversteken van sporen etc op plaatsen waar dat niet hoort, wordt zwaar beboet in België.

Momenteel is deze locaties erg "hot", dus ik verwacht dat het niet lang meer duurt voordat de autoriteiten zullen ingrijpen en de toegang tot die ene tunnelbuis gaan afsluiten.
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

mike
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door mike » ma jan 10 2011 2:32 pm

Jammer dat de foto er niet meer staat. In het blad Focus van januari staat een artikel over Urbex, en ik vroeg me af of die grote foto van jou was Guy, op pagina 15 : :(

Zo ja, dan heb je hem toch lekker in een tijdschrift weten te krijgen :D

Gr. Michel

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » ma jan 10 2011 6:08 pm

mike schreef:Jammer dat de foto er niet meer staat. In het blad Focus van januari staat een artikel over Urbex, en ik vroeg me af of die grote foto van jou was Guy, op pagina 15 : :(

Zo ja, dan heb je hem toch lekker in een tijdschrift weten te krijgen :D

Gr. Michel
Ja volgens mij ook!!!!
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Guy

Bericht door Guy » ma jan 10 2011 6:20 pm

Om deze reden eraf gehaald..
En het gezeur..

En ja toch een blad ermee gehaald :D:D:D:D

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » ma jan 10 2011 6:26 pm

Guy schreef:Om deze reden eraf gehaald..
En het gezeur..

En ja toch een blad ermee gehaald :D:D:D:D
Gefeliciteerd man. Geweldig toch?
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

Guy

Bericht door Guy » ma jan 10 2011 7:06 pm

Ja zeker weten!

Thanks

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » di jan 11 2011 7:27 am

Gaaf hoor Guy.
Jammer dat de foto weg is maar snap je beweeg redenen helemaal.
Mede door dit soort reacties zoals in dit draadje plaats ik hier ook bijna niets meer.
Gefeliciteerd met je publicatie, dat kan ook niet iedereen zeggen.

Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door gongon » di jan 11 2011 8:28 am

Toch hebben degene die hier op het gevaar wijzen wel gelijk, hier in Capelle aan den IJssel is een jongen doodgereden omdat er s`ochtendsvroeg ineens een extra metro reed, hij was dan niet aan het fotograferen maar graffiti aan het spuiten, maar het idee is hetzelfde. Dit was een testrit. Dus er kan altijd onvoorzien een extra metro rijden. En ik heb een vriendin, haar vader was machinist en die had het er heel erg moeilijk mee als hij iemand doodreed.

Dus ik snap sommige punten van kritiek wel.

Vond de foto`s wel heel mooi. Maar ik persoonlijk zou het risico niet genomen hebben. Vind geen enkele foto het risico waard om voor te sterven.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”