iPAD topic

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: IPAD topic

Bericht door KvP » ma dec 06 2010 8:33 pm

vulture schreef:KVP heb op 1 oktober voor 30 euro ingekocht. Nu nog 12 euro over. Snelheid is net zoals bij telefoon met 3G ,
PrePaid Internet voor iPad

Speciaal voor de Apple iPad Wi-Fi + 3G biedt T-Mobile het PrePaid Internet simpakket. Hiermee kun je meteen optimaal genieten van je iPad via de snelle 3G internetverbinding van T-Mobile. Zonder abonnement dus je zit nergens aan vast. Op de sim staat al € 2,50 tegoed, dus je kunt meteen aan de slag.

Prijs eenmalig
PrePaid Internet Prijs per MB € 0,20 Maximale snelheid 3,6 Mbps/768 Kbps Prijs eenmalig € 9,95

bovenstaande kopieerde ik van de t-mobile site.
20 cnt per MB is toch duurder dan een abonnement?
200 MB is dan 40 euro

Verwacht je regelmatig gebruik te maken van mobiel internet? Kies dan voor één van onze aantrekkelijk geprijsde maandbundels. Kies je voor Plus, dan krijg je 200 MB voor € 9,95. (citaat van t mobile site)

Vulture, bekijk ik dit nu verkeerd?
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

yo-1
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door yo-1 » ma dec 06 2010 8:40 pm

Bob42 schreef:
Mijn iPad vertikt het om Flash te installeren, dus ik hoor graag hoe het dan wel kan.
Flash is op iOS (het operating system van iPad en Iphone) vooralsnog inderdaad een probleem: Apple heeft nl. lichte ruzie met Adobe over de zware systeembelasting die Flash veroorzaakt, dus daarom zit in iOS of Safari voorlopig geen flash support.
Er zijn wel oplossingen in de vorm van 'jail-broken' (=gekraakte) versies van iOS ..

Google maar eens op 'Flash, iOS, Adobe' .......
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II

vulture
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door vulture » ma dec 06 2010 8:46 pm

Nee dat bekijk je niet verkeerd. Maar voor een abonnement neem ik hem niet vaak genoeg mee op stap, 1 keer in de week. En dan is het weer goedkoper dan een maandelijks abonnemnent, ik heb al een iPhone abo die gebruik ik wel dagelijks onderweg!

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma dec 06 2010 8:54 pm

vulture schreef:Nee dat bekijk je niet verkeerd. Maar voor een abonnement neem ik hem niet vaak genoeg mee op stap, 1 keer in de week. En dan is het weer goedkoper dan een maandelijks abonnemnent, ik heb al een iPhone abo die gebruik ik wel dagelijks onderweg!
maar je verbruik is ongeveer hetzelfde.
je bent nu ook 18 euro kwijt in 2 maanden
Groeten Kees

Fujifilm X100F

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » ma dec 06 2010 10:04 pm

@Kees,
Ik was een paar weken terug in de Primafoonwinkel en daar kreeg ik het aanbod van 15 in plaats van 20 euro per maand voor 500 mb downloaden. Mijn eerste maand heb ik ongeveer 110 mb gedownload, ik kwam er achter dat er een ADSL verbinding niets lag te doen op mijn werk, en daar heb ik snel een Airport Express aangehangen, die ik thuis werkloos had liggen.
Met alleen email en surfen, dus zonder downloaden van flinke bestanden, heb je denk ik wel genoeg aan 500mb per maand.
Laatst gewijzigd door gvdnberg op zo dec 18 2011 10:43 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » ma dec 06 2010 10:08 pm

gvdnberg schreef:@Kees,
Ik was een paar weken terug in de Primafoonwinkel en daar kreeg ik het aanbod van 15 in plaats van 20 euro per maand voor 500 mb downloaden. Mijn eerste maand heb ik ongeveer 110 mb gedownload, ik kwam er achter dat er een ADSL verbinding mimers lag te doen op mijn werk, en daar heb ik snel een Airport Express aangehangen, die ik thuis werkloos had liggen.
Met alleen email en surfen, dus zonder downloaden van flinke bestanden, heb je denk ik wel genoeg aan 500mb per maand.

Groeten,

Gert van den Berg
zou dat aanbod nog actueel zijn, 15 euro per maand is redelijk
Groeten Kees

Fujifilm X100F

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » ma dec 06 2010 11:08 pm

Volgens mij is het aanbod tot het einde van de maand.
Morgen dus maar even informeren, raad ik je aan.

Groeten en succes.
Gert van den Berg
Laatst gewijzigd door gvdnberg op di dec 07 2010 1:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Niels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Niels » ma dec 06 2010 11:17 pm

Zat zelf even te zoeken op tethering van de Iphone naar de Ipad, aangezien ik een Iphone 4 heb en ik mocht zonder wifi gebruik willen maken van internet op de ipad. Kijk eens op de onderstaande link, als je net als ik maar af en toe op internet moet op je ipad buiten huis, is dit ideaal.

Er zijn mogelijkheden genoeg voor tethering, voor mensen met een Ipad zonder 3G erg handig. (als je een iphone hebt :wink: )

http://www.youtube.com/watch?v=OPWC70CP ... re=channel
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » do dec 23 2010 11:35 am

Ik heb lopen zoeken welk abonnement ik zou gaan gebruiken.

Op de website van T-mobile staat het volgende, ik citeer:

Welke maandbundels zijn er?
Er zijn twee bundels die je maximaal 30 dagen kunt gebruiken:
- Plus: 200 MB voor € 9,95;
- Maximaal: 2 GB voor € 29,95.
Buiten de bundel kun je internet gebruiken tegen het standaardtarief van € 0,20 per MB.

Nu komt het leuke.
Afgelopen vrijdag ban ik naar de T-mobile winkel gegaan, wat bleek, er bestaat ook een abonnement die je 2 jaar kan afsluiten voor 9,95 per maand met 500 MB dataverkeer, als die 500 MB op zijn word hij alleen maar wat trager maar je kan blijven internetten zonder extra kosten
Ik vertelde dat het niet te vinden was op hun site en zij zeiden van wel.

Maar in ieder geval, ik had direct dit contract aangeschaft, buiten de deur gekoen had ik direct internet en het loopt als een trein :G

Zeer tevreden ben ik hierover.
Groeten Kees

Fujifilm X100F

yo-1
Clublid
Clublid

Bericht door yo-1 » do dec 23 2010 11:55 am

KvP schreef:I als die 500 MB op zijn word hij alleen maar wat trager ......
Nog trager dan het T-mobile netwerk nu al is.......?!?!?!?!
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » do dec 23 2010 6:42 pm

Ja, daarom koos ik voor snellere KPN OF VODAFONE verbinding, 7,2 mb download is aanmerkelijk sneller dan wat T-Mobile te bieden heeft.(3. mb verbinding dacht ik).
Laatst gewijzigd door gvdnberg op zo dec 18 2011 10:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » do dec 23 2010 8:30 pm

gvdnberg schreef:Ja, daarom koos ik voor snellere KPN OF VODAFONE verbinding, 7,2 mb download is aanmerkelijk sneller dan wat T-Mobile te bieden heeft.(3. mb verbinding dacht ik).

Groeten,

Gert van den Berg
ook voor een tientje per maand? 500mb? :?:
Groeten Kees

Fujifilm X100F

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » do dec 23 2010 10:05 pm

Neen, maar tot 31-12-2010 wel voor € 15,= per maand. En dat heb ik voor die snelheid echt over. Zolang ik dit abonnement behoud blijft het dit bedrag.
Na de jaarwisseling kost het trouwens 20 euro per maand, ook zolang je het abonnement behoudt. De opzegtermijn is trouwens 1 maand. Die aanbieding van 5 euro per maand korting trok mij over de streep.
Laatst gewijzigd door gvdnberg op zo dec 18 2011 10:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,

jacobus
Forumlid
Forumlid

Re: IPAD topic Tip

Bericht door jacobus » za dec 25 2010 8:32 am

Ik heb een Ipad zonder 3G en kan toch overal in Nederland internetten en mailen. Ik gebruik daarvoor software die zowel met Mac als met Microsoft werkt. Je kan eerst een proef downloaden of het werkt met je telefoon daarna kan je het aanschaffen. Ik heb geen bindingen met dit bedrijf dus zie het niet als reclame maar gewoon als tip. Zoek even naar wmwifirouter met Google. Je telefoon wordt een router en je log dan met WIFI gewoon in met je Ipad

Jacobus
Sony RX100 Mark4

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door ruud » za dec 25 2010 11:43 am

Ik heb voor mijn iPad en iPhone Vodafone abonnementen en ben daar wel tevreden mee.
Het is en blijft een gadget natuurlijk , vind de beeldkwaliteit wel super.
Verder worden er hier veel spelletjes op gespeeld , o.a. Angry birds HD is erg verslavend :wink: .
misschien een tip , als je op de zwarte balk tikt bovenin scrol je in 1 keer terug naar boven.
Ik zie dat de tafel gedekt is dus ga ik even aanschuiven .

Groet Ruud (vanaf de iPad)

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”