Bericht
door André » za dec 11 2010 4:07 pm
Het objectief is binnen. En natuurlijk gelijk uitgepakt.
Het eerste wat ik dacht toen het ding zag, was, dit objectief kan met geen mogelijkheid 16 jaar oud zijn. Ook al is een objectief nog zo netjes behandeld, een leeftijd van 16 jaar moet hoe dan ook zijn sporen ergens achter laten. Nou mooi niet dus. Geen krasje, geen vlekje, geen deukje, geen slijtageplekken, echt
h e l e m a a l niets. Dan dus maar controleren of dit objectief inderdaad minimaal 16 jaar oud is. Het serienummer moet je welleswaar letterlijk met een vergrootglas zoeken, maar gevonden. Nr. 285157. En dat leert gelijk dat het objectief inderdaad minimaal 16 jaar oud is. Hij is gebouwd tussen 1987 en 1995.
Nu zit is dus wel in een tweestrijd. Moet ik nu wel of niet gaan melden dat mijn vermoeden juist is en ik dus gezien de marktwaarde een veel te hoge prijs heb betaald. Of gewoon accepteren omdat het objectief er echt gewoon als splinternieuw uitziet. (Inderdaad lekker compact en licht zeg). Ik denk dat ik hier een nachtje over ga slapen, want feit is en blijft dat mijn verwachtingen 8-10 jaar oud zouden zijn en niet 16 jaar of ouder.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.