Welke lens bij d40?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
nikkel1964

Bericht door nikkel1964 » vr aug 24 2007 9:03 pm

Ook ik heb de D40 gekocht. De kleinere body vind ik zelf geen probleem, terwijl je er van mag uitgaan dat ik met m'n 1.95 meter en 115 kilo toch ook wel redelijke kolenschoppen heb. Tuurlijk, een grotere body biedt meer houvast (en nu gaat het dus weer over de camera, niet over mij ;-)) maar de D40 ligt wat mij betreft goed in de hand.

Opgegroeid met een F-body weet ik niet beter dan dat je 6 dingen moet doen: diafragma instellen, sluitertijd instellen, veer spannen, richten, scherpstellen en afdrukken. Niet noodzakelijkerwijs in de volgorde natuurlijk! De reden dat ik nu weer een SLR gekocht heb ligt daar: de eigen controle over wat je doet.

De kitlens is dan wel AF-S (handig voor als mijn vrouw een foto maakt), voor de rest is dit geen criterium bij de aanschaf van andere objectieven bij mij. Scherpstellen wil ik gewoon zelfdoen. Dat vergroot het aanbod aan objectieven nogal en maakt voor mij de D40 een ideaal apparaat om kennis te maken met de digitale SLR tegen een schappelijke prijs (en inderdaad, 90 euro retour!)

groeten,
Niels

Tsja, zoveel mensen zoveel wensen zoveel variaties :-)

cstr1
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door cstr1 » vr aug 24 2007 10:53 pm

Nikkel 1964,

Je hebt het hardstikke goed verwoord..... Ieder zijn-haar eigen wensen en als je zelf maar tevreden bent is het belangrijkste!
D40 met een Nikon 18-55 AF-S in zwart en zilver, 55-200 AF-S, 50mm f/1.8 D AF en 18-70 AF-S, SB-600, omkeerring, IR Remote Control, 52mm 0.45X Wide-Angle Lens en in de broekzak een Minolta Dimage.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za aug 25 2007 4:33 am

mijn tip is ook de d70(s) ik had een canon eos 300d maar was niet te vrede over o.a de reactie snelheid en de instelmogelijkheden , toen ik tweedehands de kans had bij een gerenomeerde fotozaak een d70 body te kopen heb ik gelijk gebeld om dat ding te reserveren. tot op heden geen spijt van gehad op de d70 kan je bijna allle nikon lensen gebruiken , en hij heeft zelf een autofocus stift in de body dus je hoeft niet perse een duurdere af-s lens te kopen

de 18-70 lens kan ik iedereen aanraden , super fijne lens net iets meer bereijk als de 18-55 en kwalitatief ook beter.

Macer

Bericht door Macer » di sep 11 2007 1:43 pm

Zo heb ik ook gedacht... De D40 is een heel mooi begin. Mocht ik nou helemaal verslaafd raken en ik echt andere lenzen nodig hebben kan ik altijd mijn D40 nog inruilen voor een camera waar de andere lenzen wel oppassen.

Voorlopig kom ik wel een eind met de 18-55 en binnenkort de 55-200 VR.. Zeker als beginner kan je met voor een redelijk bedrag kennis maken met Spiegelreflexcamera's

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”