Trip door Noorwegen (laatste aanvullingen)
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Trip door Noorwegen (3 Zuid)
Mooie aanvulling Frankie, bij foto 30 even de zeelijn rechtzetten s.v.p. 

Ook je update is weer van grote klasse. Wat een kanjers allemaal. Jongen wat ga jij nog nagenieten als je over een tijdje weer naar deze oogst gaat kijken. Zorg voor goede backups zodat je nooit iets kwijt raakt.
Groet,
ALE
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Mooi hoor!
D700; D80 ; Nikkor 60mm Micro f/2.8 ; Nikkor 85 f/1.8; Nikkor 16-35 f/4.0; Nikkor 24-70 f/2.8 ; Nikkor 70-200 VRII f/2.8 ; Nikkor TC2.0 III; Nikon SB910,SB600; MB-D10 ; Manfrotto 055XPROB met 498RC2; Feisol CM-1471
Finland en Noorwegen... t blijft alsof je zelf in een sprookje zit toch.. de foto's bewijzen het.. niemand kan dat tegenspreken hoop ik...
dubbel zo mooi dat je de trip op de motor gemaakt hebt als ik het goed gezien heb...
TOP...
Gr. Erwin.
dubbel zo mooi dat je de trip op de motor gemaakt hebt als ik het goed gezien heb...
TOP...
Gr. Erwin.
Gr. Erwin
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Een werkelijk fantastische serie. Echt heel fraai!
Wow Frankie; wat een ontzettend gave foto's zeg! Hier mag je heel erg trots op zijn.
M'n mond valt open van zoveel schoonheid en hoe je dit hebt vastgelegd.
M'n mond valt open van zoveel schoonheid en hoe je dit hebt vastgelegd.
- Schoonderbeek
- Forumlid
Het is echt PRACHTIG om te zien allemaal. Ik zou er zo weer heen willen. Er komen ook weer bekende plaatjes voorbij ( Lofoten, Reine )
Ook kan ik niet wachten tot eind Juli dan kan ik eindelijk weer terug naar IJsland.
Daar hoop ik ook met heel veel moois terug te komen.
Ook kan ik niet wachten tot eind Juli dan kan ik eindelijk weer terug naar IJsland.
Daar hoop ik ook met heel veel moois terug te komen.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk
-
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
[quote="Frankie"]Hoi Henk, het panorama heb ik uiteraard groter maar geen idee hoe ik het groter kan plaatsen, 1024 pixels is toch het max. hier ?
Wel een plaatje vanuit ongeveer dezelfde positie.
Helaas is dat in dit geval de max Frankie, maar hoopte dat je wellicht een link naar een ander plekje kon plaatsen. Dank voor de extra foto
enne: ook de 3e serie is weer prachtig. Ben benieuwd naar serie 4 en 5 
Oh ja, wij wilden vorige jaar ook de weg langs de kust terugnemen ipv de Noordkaaproute, maar hadden de pech dat het twee dagen regende, dus toen hebben we toch maar voor de "snelle" route gekozen. Jij hebt meer geluk gehad en dat levert mooie plaatjes op. Maar wellicht gaan we nog wel eens terug naar de Lofoten en dan doen we een nieuwe poging.
Wel een plaatje vanuit ongeveer dezelfde positie.
Helaas is dat in dit geval de max Frankie, maar hoopte dat je wellicht een link naar een ander plekje kon plaatsen. Dank voor de extra foto

Oh ja, wij wilden vorige jaar ook de weg langs de kust terugnemen ipv de Noordkaaproute, maar hadden de pech dat het twee dagen regende, dus toen hebben we toch maar voor de "snelle" route gekozen. Jij hebt meer geluk gehad en dat levert mooie plaatjes op. Maar wellicht gaan we nog wel eens terug naar de Lofoten en dan doen we een nieuwe poging.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Foto Melenhorst.net
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
Hele mooie serie die alleen maar beter werd met de latere toevoegingen - prachtig.
Ben er zelf vorig jaar geweest met de vierwieler (en viervoeter) en het is inderdaad een waanzinnig mooi land - en dat laten deze foto's maar weer eens zien.
Ben er zelf vorig jaar geweest met de vierwieler (en viervoeter) en het is inderdaad een waanzinnig mooi land - en dat laten deze foto's maar weer eens zien.
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
Wederom bedankt allemaal, heel gaaf dat er zoveel liefhebbers van landen als Noorwegen zijn op dit forum. Ook echt top als mensen reageren die ik zelf regelmatig bewonder om hun foto's of commentaar ! Paar antwoorden:
HenkM: als je wilt, stuur ik je het panorama toe, in gecomprimeerde jpg (8) kan het verkleind worden tot 1,5 MB. Per pb zag ik zo snel geen 'bijlageknop' (maar ik ben nog steeds behoorlijk digibeet)
Schoonderbeek: ik ben jaloers op je reis naar IJsland. Ben er ook één keer geweest en wil graag weer een keer terug.
Gijs: succes en ik wens je een heel goede tijd daar.
Ale: ik doe mijn best.
Skippy: ik ga er naar kijken.
41. Verder door Zuid-Noorwegen, vanaf de kust in zuidoostelijke richting en dan heen en weer kronkelen over passen en dalen, via o.a. Geiranger (waarvan al vele mooie foto's op dit forum staan) om de Josedalsbreengletscher heen. Voor sommigen misschien al wel duidelijk dat ik de wegen in deze gebieden vaak een mooie toevoeging aan het landschap vind (= sluikreclame voor het On the road verzameltopic).

42. In deze hooglanden van Zuid-Noorwegen rijd je op het ene moment door witte en koude ijsvlakten,

43. Even later daal je weer af en beland je in prachtig groene dalen.

44. Tussendoor schrik je je soms kapot als je een tunnel inrijdt die 10 keer zo donker is dan gemiddeld (met een te langzaam verkleurende bril op is dat best lastig) of geniet je op een van de vele parkeerplaatsen van de meest fantastische uitzichten.

45. Deze kleurenpracht is te zien vanaf de Sognefjellweg (de '55'), vlak bij de hoogste berg van het land en tussen de Sognefjell en Jotunheimen door.

46. Jotunheimen is een geweldig natuurgebied en een ontzettend populair vakantiegebied (wandelen / skiën e.d.), in het voorseizoen kom er er bijvoorbeeld al heel veel gele kentekenplaten tegen. Helaas was het weer niet al te best op dat moment maar dat zorgde ook voor speciaal licht 's avonds.

47. Op sommige plekken was de bosbodem bedekt met een zacht tapijt van witbeige mossen.

48. Hier is de structuur van het mos van dichtbij te zien.

50. In combinatie met andere vegatatie(resten) leidt dit tot aardige minilandschapjes.

51. Sporadisch wordt het wit-bruin-groen afgewisseld door fel oranje-roodbruin-grijspaars.

52. Zelfs bij grijs en regenachtig weer vind ik het een wonderschoon gebied.

53. Hier nog wat langzaam wegsmeltende sporen van de koude winter die daar elk jaar tot ver in het jaar voortduurt.

54. De sneeuwstokken zorgen voor een verlaten en spookachtig sfeertje, alsof ze de wolkendeken dragen.

55. Intussen voor mij de laatste dag 'in de natuur' om verder af te zakken naar beschaving, richting Oslo.

In de volgende afsluitende aanvulling wat plaatjes uit Oslo . Heb ik wat minder mee dus met name enkele musea.
HenkM: als je wilt, stuur ik je het panorama toe, in gecomprimeerde jpg (8) kan het verkleind worden tot 1,5 MB. Per pb zag ik zo snel geen 'bijlageknop' (maar ik ben nog steeds behoorlijk digibeet)
Schoonderbeek: ik ben jaloers op je reis naar IJsland. Ben er ook één keer geweest en wil graag weer een keer terug.
Gijs: succes en ik wens je een heel goede tijd daar.
Ale: ik doe mijn best.
Skippy: ik ga er naar kijken.
41. Verder door Zuid-Noorwegen, vanaf de kust in zuidoostelijke richting en dan heen en weer kronkelen over passen en dalen, via o.a. Geiranger (waarvan al vele mooie foto's op dit forum staan) om de Josedalsbreengletscher heen. Voor sommigen misschien al wel duidelijk dat ik de wegen in deze gebieden vaak een mooie toevoeging aan het landschap vind (= sluikreclame voor het On the road verzameltopic).

42. In deze hooglanden van Zuid-Noorwegen rijd je op het ene moment door witte en koude ijsvlakten,

43. Even later daal je weer af en beland je in prachtig groene dalen.

44. Tussendoor schrik je je soms kapot als je een tunnel inrijdt die 10 keer zo donker is dan gemiddeld (met een te langzaam verkleurende bril op is dat best lastig) of geniet je op een van de vele parkeerplaatsen van de meest fantastische uitzichten.

45. Deze kleurenpracht is te zien vanaf de Sognefjellweg (de '55'), vlak bij de hoogste berg van het land en tussen de Sognefjell en Jotunheimen door.

46. Jotunheimen is een geweldig natuurgebied en een ontzettend populair vakantiegebied (wandelen / skiën e.d.), in het voorseizoen kom er er bijvoorbeeld al heel veel gele kentekenplaten tegen. Helaas was het weer niet al te best op dat moment maar dat zorgde ook voor speciaal licht 's avonds.

47. Op sommige plekken was de bosbodem bedekt met een zacht tapijt van witbeige mossen.

48. Hier is de structuur van het mos van dichtbij te zien.

50. In combinatie met andere vegatatie(resten) leidt dit tot aardige minilandschapjes.

51. Sporadisch wordt het wit-bruin-groen afgewisseld door fel oranje-roodbruin-grijspaars.

52. Zelfs bij grijs en regenachtig weer vind ik het een wonderschoon gebied.

53. Hier nog wat langzaam wegsmeltende sporen van de koude winter die daar elk jaar tot ver in het jaar voortduurt.

54. De sneeuwstokken zorgen voor een verlaten en spookachtig sfeertje, alsof ze de wolkendeken dragen.

55. Intussen voor mij de laatste dag 'in de natuur' om verder af te zakken naar beschaving, richting Oslo.

In de volgende afsluitende aanvulling wat plaatjes uit Oslo . Heb ik wat minder mee dus met name enkele musea.
Re: Trip door Noorwegen (4 Jotunheimen en omg.)
Het is weer fraai, heerlijk om naar te kijken. Ik sluit maar weer af zoals ik vaker doe: C H A P E A U ! ! ! !
Groet,
ALE
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
-
- Moderator
- Contacteer:
Als ik jou was zou ik hiervan een fraai Blurb-fotoboek maken. De foto's verdienen het, een van de mooiste series hier ooit gezien.
- Karamanli
- Forumlid
- Contacteer:
Prachtig serie foto's
Groetjes Murat
Nikon D90 en Nikon D7000
Nikon 18-105 VR, ,Tokina 11-16mm 2.8, Nikon AF-S 80-200mm 2.8,, Tamron 90mm 2.8 macro, Nikon 35mm 1.8
Tamron 17-50mm, Sigma 24-70mm 2.8, 2xNikon SB600, Metz 44 AF-4N digital flitser,
Nikon D90 en Nikon D7000
Nikon 18-105 VR, ,Tokina 11-16mm 2.8, Nikon AF-S 80-200mm 2.8,, Tamron 90mm 2.8 macro, Nikon 35mm 1.8
Tamron 17-50mm, Sigma 24-70mm 2.8, 2xNikon SB600, Metz 44 AF-4N digital flitser,